Beantwoord

Geen ontvangst tv ontvanger nieuwe experia v10 kabel loopt via switch

Hallo. Ik heb twee vragen. De eerste is hoe ik mijn tv ontvanger beneden op kan starten. Wifi werkt, itv boven werkt, maar beneden krijg ik telkens bij itv opstarten foutcodes die kunnen wijzen op kabelfout. De kabel loopt via een switch, een soort splitter voor netwerkkabels zeg maar. Reden hiervan is dat ik ook direct een kabel op mijn ps4 wil hebben. Ik heb de itv ontvanger beneden meermaals opgestart, van stroom af maar hij pakt het niet. Ook geprobeerd de kabel direct aan te sluiten even zonder switch maar ook dat pakt hij niet. Iemand een idee wat ik fout doe en hoe dit op te lossen?

Daarnaast een tweede vraag. Ik heb twee experia v10a modems ontvangen. Is dit per ongeluk of expres? In het laatste geval ben ik benieuwd hoe ik hem dan moet gebruiken als wifi versterker.

Lijkt me onhandig als de wifi van de tweede v10a experia box weer een andere netwerknaam heeft.

alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door wjb 20 december 2018, 23:33

Nogmaals:
Sluit dat iTV kastje eens met een andere (korte) netwerkkabel direct op de Experia Box aan.
Geeft die dan ook nog een foutmelding?
Wat geeft het display aan?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Die tweede Experia Box V10A kan je niet in jouw netwerk opnemen en die kan je dus net zo goed retour zenden.
Wat is het merk en type van die switch?
Een TP link model TL-SG105. Overigens bleek ik achteraf gezien nog een stekker vergeten in de stroom te doen, dus het kan zijn dat “de start” verkeerd was. Bij de experia v9 geen probleem. Denk eerlijk gezegd dat het niet in het model zit aangezien het itv kastje nu ook bij direct contact dezelfde foutmelding geeft.
Reputatie 7
Sluit dat iTV kastje eens met een andere (korte) netwerkkabel direct op de Experia Box aan.

Nog even een update en een toelichting. Update, het bericht van eerder klopt niet helemaal. Ik heb alle stroomkabels wel in 1 keer goed aangesloten en alles op het juiste moment van en op de stroom gedaan. Was even in de war met stekker van ander apparaat meterkast.

Toelichting foto’s: de kpn monteur heeft ongeveer twee jaar geleden een aansluiting gemaakt via de telefoonlijn lijkt mij (als leek). Deze kabel is niet de dikke gele want die had hij niet zo lang en volgens hem ging het puur om de dikkere isolatie. Op de v9 ook geen enkel probleem idd. Dus het zwarte stekkertje van ‘lijn 2’ zat op gele poort 4 bij de v9. Dus ook nu weer heb ik deze op de gele poort gezet (zie foto).,Deze gaat dus naar de switch, maar nogmaals, ook zonder switch is er geen verbinding. Het probleem zit hem dus niet in de switch.

Wat ik wel ‘fout’ heb gedaan is dat ik het zwarte stekkertje de eerste keer aanvankelijk op de glasvezel had geplaatst. Maar dit heb ik dus veranderd. Ik heb het hele systeem meermaals gereset met alles van de stroom halen. Ook heb ik de itv kastjes van boven met beneden omgeruild. Beide itv kastjes werken prima, behalve dus beneden.

Het probleem blijft. Wifi doet het, ontvangst boven doet het, beneden blijft het telkens al hangen op ip adres opvragen. Het is net alsof hij uberhaupt geen kabel detecteert, met of zonder switch. Het kabeltje zal niet opeen stuk zijn lijkt me en ik zelf kan niet een andere kabel uitproberen met deze lengte, dunne dikte en door de muur.

Ik baal er wel echt van, zelden blijkt een thuisinstallatie zonder monteur zo gepiept is mijn ervaring. Het blijft zo kwetsbaar allemaal. Vandaar ook n groot apple fan, maar dat terzijde.

Goed. Hopelijk is het probleem en daarmee de oplossing nu beter in kaart gebracht?

Zou jammer zijn als we geen kerstfilms kunnen kijken op de bank ;)

Alvast bedankt, hopend op de gouden tip!
Reputatie 7
Nogmaals:
Ha, nu snap ik wat je bedoelde! Heb het gedaan en ja dan werkt het wel.

Heb nu ook de oplossing gevonden, ivm verkeerde loze leiding gekozen. Eerlijk gezegd behoorlijk onhandig van mezelf. Genant

Maar het is opgelost, mede dankzij jouw meedenken!

Lekker kerstfilms kijken! Al blijf ik toch apple fan 😉
Moet ik nog iets met het zwarte stekkertje?
Reputatie 7
Goed te lezen dat het probleem verholpen is.
Ik weet niet waar de kabel met dat zwarte stekkertje naar toe loopt dus weet ik ook niet of je daar nog iets mee moet.

Veel plezier met kerstfilms kijken van iemand die Apple in de lijst van verboden leveranciers heeft staan. 😉

Reageer