Beantwoord

Geen opnames kunnen kijken

• 7 mei 2018
  • 14 reacties
  • 449 keer bekeken

Kan dus nog steeds geen opnames kijken op laptop of telefoon.
2 Weken geleden via de chat van KPN al met iemand gesproken en er zou een algemene.
melding van gemaakt worden.
Laptop draait op Windows 10, telefoon is een Sony Xperia XA2 met Android 8 erop.
Wil nu wel eens weten of er überhaupt iets aan gedaan kan worden.
icon

Beste antwoord door Joran 14 mei 2018, 10:33

Dank voor het testen Peter! Ik heb de volgende terugkoppeling gekregen van de storingsdienst:
Er was een issue op Eurosport(1) waardoor opnames niet af te spelen waren. Dit is hersteld in de ochtend van 09 Mei. Opnames die vanaf dat moment gemaakt worden werken weer, oudere opnames helaas niet te herstellen. Eurosport2 zou hier geen last van moeten hebben, opnames getest van 08, 09, 10 en 11 Mei. Geen issues ondervonden. Graag voorbeelden van Eurosport2 Online opname aanleveren.

Ik heb vast wat nieuwe opnames op beide zenders ingepland die ik morgen controleer (dan werk ik weer thuis :)). Ben benieuwd hoe het er bij jou voorstaat @WimP1964! Als er nog problemen zijn hoor ik graag om welk programma het gaat (en welke zender).
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Beste @WimP1964,

Heb jij de HD zenders vanaf 1? Als je de HD zenders nog vanaf 701 hebt, dan lukt het niet om de opnames terug te kijken. Omdat je de opnames alleen terug kunt kijken in SD. Heb je de zenders in HD vanaf 1, dan kan het wel. Dan worden de opnames aangepast om het wel te kunnen kijken. En op de PC is het nog zo enzo niet mogelijk. Alleen nog via de app is het mogelijk. 🙂
Reputatie 7
Niet alleen de OS is van belang. In Edge (Windows 10) kun je geen opnames kijken. Ook met Firefox kan het niet. Dat kan alleen in Chrome of (het wat oudere) Explorer.
TV kijken met de laptop kan alleen via je eigen wifi, dus niet buiten de deur.
Je kunt online alleen SD opnamen kijken (dus geen opnamen van de 700 reeks, zoals Dennis terecht opmerkt)

Heb je HD vanaf 1 dan worden opnamen automatisch HD én SD gemaakt. Bij HD vanaf 701 is dat niet het geval. Aangezien je ook met je telefoon geen opnamen kunt kijken neem ik aan dat je nog de HD kanalen vanaf 701 hebt. Met die opnamen lukt het idd niet.
Zijn sd opnames, had dat n.l. al gezien in eerdere topics.
Gaat om de kanalen 35 en 36 van eurosport.
Vorig jaar niks geen problemen mee maar sinds die updates is t gewoon ruk.
Hier was ik al wel bang voor.. Gelijk een reactie geven met standaard antwoord. En daarna niks meer. De halve wereld weet onderhand wel dat je HD opnames niet online terug kan kijken.
Wordt tijd voor een andere provider, ben er wel een beetje klaar mee.
En dan hebje gewoon alles van KPN. 3 telefoon abonnementen en KPN compleet en nog word je met een kluitje het riet ingestuurd.
Of je hoort gewoon niks meer.
Reputatie 7
Het is ook niet mogelijk SD opames van bijvoorbeeld de Duitse zenders te kijken. Voor die zenders heeft KPN geen online licentie. Zo zijn er nog andere SD zenders waar je live en opnamen niet online van kunt kijken.

Nogmaals: gebruik je op je laptop Google Chrome voor interactieve tv? Of Internet Explorer. Alleen met die 2 kan ik hier op m'n Windows 10 laptop SD opnames terugkijken. (als ik dat zou willen want er staat tenslotte een ontvanger aan een veel groter scherm dan m'n laptop . . .)

Als medeklant kan ik alleen uitleggen hóe het werkt. En soms zijn er tips & tricks. Verder kan ik niet iets oplossen als het zó dan niet werkt. Dan is het wachten op een KPN moderator en dan reageer ik dus uiteraard niet meer. Maar ook dat leg ik dus maar even uit.

De vrijwilligers hier én de KPN moderators zitten natuurlijk geen 24/7 erachter. De moderators (webcare) hebben ook meer dan alleen het forum.
Heb ze allebei op m'n laptop en 't werkt gewoon niet. Ook niet op m'n telefoon.
Dit duurt al een aantal weken vandaar dat ik zo reageer.
Reputatie 7
Heb ze allebei op m'n laptop en 't werkt gewoon niet. Ook niet op m'n telefoon.
Dit duurt al een aantal weken vandaar dat ik zo reageer.
Dan lijkt het me toch zaak om op een KPN moderator te wachten. Er gaat dan mogelijk toch iets niet helemaal goed met de koppeling van je itv-abonneenummer bij itv-online (m.n. opnamen dus).

Een KPN moderator kan in alle systemen duiken en heeft uitgebreide bevoegdheden (gelukkig). Ze kunnen meer dan de mensen aan de tel. helpdesk.
De doorlooptijd is momenteel echter 48 tot 72 uur na starten van een topic. Nog éven geduld a.j.b.
Na de bekendmaking van de zender- en prijswijzigingen per 1 juli is het wat drukker.

Opnamen kun je thuis ook kijken via de decoder. Met een laptop werkt itv-online ook alleen thuis . . .
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Wim, sorry dat de reactie even duurde! Ik heb je gegevens gecontroleerd en kom daar eigenlijk geen bijzonderheden tegen. Gaat het alleen om de opnames van Eurosport die je niet terug kan kijken? Wat krijg je wel te zien als je de opname probeert af te spelen? Een zwart scherm, laadicoontje of foutmelding bijvoorbeeld.

Mijn collega van de livechat heeft een tijdje terug een melding aangemaakt ter inventarisatie. Er wordt daarop alleen actie ondernomen als we meerdere klachten krijgen. Dat lijkt tot nu toe niet het geval te zijn. Ik ben daarom erg benieuwd naar meer informatie en hoop dat we dit kunnen oplossen.
Hallo Joran,
Ja gaat alleen om de Eurosport opnames. De rest kan ik wel kijken.
Op de laptop en tablet laad ie eerst en dan krijg je een zwart scherm met daarop een pijltje en daaronder "verder kijken" als je daarop klikt gebeurt er niets.
Op m'n telefoon alleen maar het laad icoontje verder niks.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb een opname getest op Eurosport en krijg hetzelfde probleem. Het kan toeval zijn, ik heb verder geen andere meldingen gevonden. Maar ik heb de storingsdienst gevraagd of zij dit kunnen reproduceren. Ik kom er op terug!
Reputatie 7
Ik heb een opname getest op Eurosport en krijg hetzelfde probleem. Het kan toeval zijn, ...Hier ook gedaan, maar kon de opname gewoon kijken. Overigens via de app voor Windows 8, dat wel. Via interactievetv.nl niet geprobeerd. (sport neem ik nooit op; kijk live of achteraf hooguit samenvatting)
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor het testen Peter! Ik heb de volgende terugkoppeling gekregen van de storingsdienst:
Er was een issue op Eurosport(1) waardoor opnames niet af te spelen waren. Dit is hersteld in de ochtend van 09 Mei. Opnames die vanaf dat moment gemaakt worden werken weer, oudere opnames helaas niet te herstellen. Eurosport2 zou hier geen last van moeten hebben, opnames getest van 08, 09, 10 en 11 Mei. Geen issues ondervonden. Graag voorbeelden van Eurosport2 Online opname aanleveren.

Ik heb vast wat nieuwe opnames op beide zenders ingepland die ik morgen controleer (dan werk ik weer thuis :)). Ben benieuwd hoe het er bij jou voorstaat @WimP1964! Als er nog problemen zijn hoor ik graag om welk programma het gaat (en welke zender).
Afgelopen weekend op beide zenders geen problemen gehad met opnames kijken.
Helaas de oudere opnames doen het idd niet.
Hoop dat 't zo blijft.
Bedankt Joran en Peter.
Reputatie 7
Badge +28
Mijn testopnames zijn ook gelukt. Lijkt dus inderdaad weer opgelost. Excuses voor de opnames die niet zijn gelukt Wim!

Reageer