Vraag

Geen pincode of abonnementsnummer ontvangen

  • 4 December 2020
  • 6 reacties
  • 156 keer bekeken

Ik heb recent interactieve televisie toegevoegd aan mijn pakket.

De ontvanger en een nieuw KPN12 modem heb ik ontvangen, de ontvanger werkt en ik kan ook TV kijken op mijn laptop.

Ik heb alleen geen brief en/of mail ontvangen met mijn abonnementsnummer en pincode.

Deze staan ook nergens in mijn MIjnKPN.

De 'wijzig je pincode' tool werkt ook niet, die geeft aan het eind alleen een niet verder gespecificeerde foutmelding.

Ik heb mijn gegevens ingevuld in het forum-profiel.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

ik kan ook TV kijken op mijn laptop.

Ik neem aan dat je daarop ingelogd hebt met je KPN ID in dat geval.

Dan heb je ook je thuis abonnement gekoppeld met je KPN Account (MijnKPN).
Abonneenummer ITV staat ook in MijnKPN, maar voor (éénmalig) aanmelden decoder is ook de pin nodig...

De tool om (een nieuwe) pincode en het (bestaande) abonneenummer op te vragen is kpn.com/pincode. Het wordt gestuurd naar het hoofdadres van je account (bij mij althans). Dat hoeft niet altijd per sé het adres te zijn dat je gebruikt… Ik krijg daar ook m'n facturen op. Verder gebruik ik het kpn-e-mail adres niet.

ITV abonneenummer in MijnKPN

Producten → Thuis → Abonnementsgegevens: Informatie & instellingen. Helaas staat de pin daar niet bij. Dat kan alleen via de tool. (en als dat lukt hopelijk ook via een moderator alhier. Staan daarvoor je gegevens al in je forumprofiel?)

Dank je wel Peter voor je snelle reactie.

In MijnKPN is mijn abonneenummer nergens te vinden (en ik heb echt elke mogelijke link systematisch afgewerkt)

En http://kpn.com/pincode werkt niet, ik kan wel een nieuwe pincode invullen en dan lijkt het alsof er iets gebeurd, maar uiteindelijk komt hij dan terug met : 'er is een onbekende fout opgetreden'.

Dus ik vermoed dat er iets niet klopt met mijn gegevens in de KPN database zelf.

Ik hoop dat er inderdaad een moderator reageert die daar bij kan, ik heb alvast mijn profiel ingevuld.

 

En http://kpn.com/pincode werkt niet, ik kan wel een nieuwe pincode invullen

Daar hoef/kan je helemaal geen pincode invullen. Die tool genereert namelijk zelf een nieuwe pin (de oude vervalt) en stuurt ‘m naar je e-mail (waar ook de factuur op komt).

N.B.

Al je gegevens in je profiel vermeld, zodat een moderator snel aan de slag kan?

Hoi Peter,

Dank je wel voor je reactie, maar ik vermoed dat die tool ondertussen veranderd is:

Ik klik op 'reset pincode',  dan moet ik de laatste cijfers van mijn rekeningnummer opgeven, dan een nieuwe pincode en dan krijg ik een foutmelding.

Kan er niet meer van maken helaas.

Denk dat iemand bij KPN ergens nog een vinkje in een database moet zetten ofzo 😏

​​​​​

 

Misschien is de order nog niet helemaal afgerond? En komen dat abonnementsnummer en pin komende week nog.

We hebben niks meer van je vernomen. Ik neem aan dat het goed gekomen is!