Beantwoord

Geen regionale zenders behalve AT5

  • 27 February 2019
  • 6 reacties
  • 449 keer bekeken

Afgelopen twee maanden te kampen gehad met de volgende twee problemen;
  1. alle regionale zenders wel menu balk maar zwart beeld en alleen AT5 doet het volledig en alle andere zenders ook; (dus alleen de 500 nummers doen het niet)
  2. Eerdere opnames kunnen niet worden afgespeeld omdat het beeld zwart blijft.
De interactive TV doet het verder prima evenals het internet en telefoon.
De modem is de experiabox V10 en de tuner is al vervangen en is de netwerkkabel en HDMI kabel al door KPN vervangen.

Twee weken geleden was de laatste storing en na een update, koude start van modem en tuner hadden we een paar dagen helemaal geen beeld.
Uiteindelijk is het opgelost door alles uit te zetten en het resetten op te starten vanuit de KPN-centrale (weet dus niet wat daar gebeurd) en daarna de modem en vervolgens de Tuner.

Gisteren weer hetzelfde probleem terug.
Is het onlogisch om er van uit tegaan dat de oorzaak van het probleem bij de KPN ligt en niet bij mijn apperatuur. Vooral omdat het systeem goed heeft gefunctioneerd.

Emiel
icon

Beste antwoord door Emiel58 2 March 2019, 08:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi Emiel. Als ik je verhaal lees lijkt het mij dat er aan onze kant iets mis gaat. Dat wil ik graag onderzoeken. Kun je je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Momenteel heb je dus niet de regionale zenders behalve AT5?
Dag Erwin,

Na voorgaand bericht heb ik een koude start gedaan met Modem en tuner en in die vol;gorde ook opgestart. Nu heb ik helemaal geen beeld meet en alleen op twee muziekzenders 10?? (helemaal aan het eind) waar ik wel muziek op heb.
Menu en opnemen lukt nog wel afspelen niet meer.
Dus KPN weer gebeld en er komt zo een monteur.
Ik hoop dat hij start met een reset vanuit jullie centrale.
Jouw vraag over AT5 klopt.

Emiel
Ik hoop dat de monteur dit snel voor je oplost, Emiel. Mocht het via de andere ingang toch niet lekker gaan, laat het mij weten en vul je profiel in. Dan ga ik het voor je proberen op te lossen.
Dag Edwin,

Eerst even de beschrijving van het probleem aanvullen.
Op het moment dat we helemaal geen beeld en geluid meer hebben dan werken de radio's mer de 1000 nummers nog wel.

W hebben weer beeld en de monteurs zijn op een zeer vriendelijke en correcte wijze bij ons aan de slag gegaan. Oorzaak niet gevonden en alles is doorgemeten en is goed bevonden.
Voor alle zekerheid zijn de glasvezel- en de experia v10 modems vervangen.Ook is de tuner vervangen door een Arris.
Pas na het opnieuw opstarten - weer vanaf jullie centrale - werkt alles weer.

Wat mij betreft is het geen hard- maar software probleem.
Ik vraag me dan ook af of er in Januari of februari 2019 een update is geweest.
Zo ja dan zou daar wel eens de oorzaak kunnen liggen zo niet dan blijft het een raadsel.
Over een paar maanden of eerder weten we of in het vervangen van de hardware de oplossing ligt..

Met vriendelijke groet Emiel
Dank voor je uitgebreide verslag! De monteurs hebben zo te lezen geprobeerd alles uit te sluiten. Ik hoop dat de storing nu achterwege blijft!
Dag Erwin,

Jammer dat je niet reageert op mijn aangekaarte mogelijke software probleem.
Wat mij betreft kunnen we de berichten afsluiten.
Als het probleem zich weer voordoet, dan meld ik me weer.

Me vriendelijke groet Emiel