Beantwoord

Geen serieopnemen bepaalde programma's / zenders

  • 31 May 2019
  • 13 reacties
  • 428 keer bekeken

Ik kan bepaalde programma's / zenders niet serie opnemen. Ik vind dat heel lastig, want dat betekent dat je zelf alles in de gaten moet houden en per aflevering moet opnemen en als je op vakantie gaat je alles mist... Het is oa bij zender ONS en NPO 1 extra (niet alle programma's, de ene wel, de ander niet). Ik heb al contact opgenomen met enkele zenders en die geven aan dat ze alles goed doorgeven aan oa KPN en dat het dus aan hun programmering ligt...
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 13 June 2019, 10:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @hilversum035, welkom! Ik zie inderdaad ook dat ik bij die zenders veel programma's niet serie op kan nemen. Kan je een voorbeeld geven van een programma die je op wilt nemen? Dan ga ik eens uitzoeken hoe het bij ons zit.
Beste Marcia, Een greep uit de (helaas vele) programma's:
Oa de detectiveseries Hinterland, Midsummer Murders en Innocent op NPO EX 1
Op ONS een aantal keren, maar nu zijn er op deze zender even geen series die ik wil volgen/opnemen die niet in serie opgenomen kunnen worden. Ik volg daar wel La Piovra, maar die kan ik echter wel in serie opnemen.
Ook regelmatig problemen met opnameTIJD op de Belgische zenders Canvas en Een, mar dat komt omdat hun programma's ALTIJD uitlopen. Contact met ze over gehad, maar ze adviseerden me voor de zekerheid het programma er voor en er na ook op te nemen.....
Zodra ik nog wat ontdek laat ik het weten!
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor de voorbeelden! Ik ga uit laten zoeken hoe het precies zit en kom erop terug zodra ik meer weet 🙂.
Reputatie 7
Badge +30
We hebben inmiddels een verzoek ingediend om dit in orde te maken voor je. Ik weet niet precies hoe snel daar gehoor aan gegeven kan worden, maar wil je aan het eind van volgende week eens kijken of het serieopnemen al beter gaat?
Zal ik doen. Dank je!!!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels de bevestiging dat programma's op NPO 1 extra als serieopname opgenomen moeten kunnen worden!
Dank je! Ga ik proberen
Net terug van vakantie dus even geen gelegenheid gehad te testen. Gisteren en vandaag geprobeerd serieopname van Rebus op ONS op te nemen. Lukt niet. Wel per aflevering, maar dat is niet mijn bedoeling... Andere programma's (en NPO extra zenders) nog niet getest.
Reputatie 7
Badge +30
Lukt het op NPO 1 Extra wel, Hilversum? Want daarop zou het inderdaad moeten kunnen, zoals Marcia al aangeeft. Als ik dat hier test krijg ik netjes de optie om dingen als serie op te nemen.

ONS is weer een andere zender. Maar ook daar krijg ik bij verschillende programma's netjes de optie om het als seizoen op te nemen. Controleer voor de zekerheid in je geplande opnames of je daar niet al een serieopname hebt staan. Dit kan ook een oudere zijn. Zo ja, verwijder deze en probeer het dan nog eens.
Badge
Ik wil een wekelijkse broadcast via BBC1 en BBC2 opnemen. Kan dat? Het lukt mij nl niet.
Reputatie 7
Badge +25
Ik wil een wekelijkse broadcast via BBC1 en BBC2 opnemen. Kan dat? Het lukt mij nl niet.
Om welk programma gaat dat precies @flevoron? Bij BBC 1/2 kan je vele programma's wel als serie opnemen als ik dat hier zo bekijk...
Badge

Ik wil een wekelijkse broadcast via BBC1 en BBC2 opnemen. Kan dat? Het lukt mij nl niet.Om welk programma gaat dat precies @flevoron? Bij BBC 1/2 kan je vele programma's wel als serie opnemen als ik dat hier zo bekijk...


Het gaat o.a. om "Songs of Praise" op zondag (meestal op BBC1)
Reputatie 7
Badge +25


Ik wil een wekelijkse broadcast via BBC1 en BBC2 opnemen. Kan dat? Het lukt mij nl niet.Om welk programma gaat dat precies @flevoron? Bij BBC 1/2 kan je vele programma's wel als serie opnemen als ik dat hier zo bekijk...
Het gaat o.a. om "Songs of Praise" op zondag (meestal op BBC1)

Oké, de gids gaat nog niet zo ver dus ik zal later deze week nog eens kijken.

Het komt er uiteindelijk op neer of de BBC data meestuurt met het programma waardoor wij het als serie-opname kunnen plannen. Er moet dus bijvoorbeeld "seizoen x" en "aflevering x" bij staan.

We gaan het controleren!