Vraag

Geen service: problemen met tv-ontvanger

  • 13 May 2021
  • 8 reacties
  • 60 keer bekeken

Sinds enkele dagen gebeurd met regelmaat dat tv stotterende beelden en geluid geeft. Deze klacht wordt behandeld door de oude motorola te vervangen door een nieuwe tv ontvanger. Klacht blijft !.

Nu sturen ze een 10 meter lange telefoonkabel om de tv ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op modem, welke in meterkast zit, Het advies deze kabel te trekken, hoe ?.

Als dit niet help moet ik nieuwe dvs's kopen om de dvs's 200 te vervangen door dvs's 1200. Kopen?, horen toch evenals modem en ontvanger tot installatie pakket. Zoals destijds door kpn monteur werden geïnstalleerd.

Waar is de service gebleven dat een kpn monteur je probleem kwam oplossen ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Draadloze verbindingsets zijn uw eigendom dus moet u zelf vervangen.  Andere apparatuur heeft u in bruikleen dus die wordt vervangen.  Draadloze verbindingsets zijn kunnen slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers.  Eigenlijk moet je ze niet gebruiken. Een kabel trekken is veel werk maar succes gegarandeerd. 

2 dvs200 zijn destijds door kpn monteur gratis geplaatst omdat kabel trekken niet mogelijk was, een in meterkast ander bij tv.

Al 15 jaar geen probleem geweest, tot voor enkele dagen terug.

Als ik een nieuwe klant zou zijn komt een monteur gratis instaleren als aansluiting moeilijk wordt of ik krijg gratis 2 superwifi punten twv €199 gratis

Badge +19

Er is in die tijd nogal wat veranderd.  Ledverlichting is algemeen geworden en daar kunnen ze slecht tegen. Ze kunnen ook slecht omgaan met zonnepanelen. Het kan ook zijn dat uw buren iets op het electriciteitsnetwerk hebben aangesloten wat storing geeft.  Immers het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur. Als ze werken is het een aardige oplossing maar als er problemen mee zijn is het een drama. De 200 is verouderd en ook al ingehaald door de 650 en de 1200. Dat u ze toendertijd gehad heeft moet u zien als een kadootje. Overigens heeft u geen garantie dat de 1200 wel gaat werken maar het is te proberen. Data versturen via een stroomkabel is gewoon niet de bedoeling. Dat moet via een utp kabel.

We kunnen nu reeds een week geen tv kijken !

De kabel trekken door het bestaande elektrische tijd netwerk gaat niet, de oude PTT aansluiting zit op zo’n rare plaats in woonkamer dat deze niet gebruikt kan worden, ja kan wel met kabel tegen muur omhoog naar plafond en langs plafond 8 meter naar tv, mooie oplossing !

2021 kan geen TV kijken !

 Mensen moeten zelf kabel trekken, stekkertje zelf terug monteren. Tot zover de service van KPN !

Toch maar een rondkijken of andere leverancier ons wel TV kan laten kijken !

Badge +19

Maar als u ergens een stopcontact wil belt u toch ook niet met de energieleverancier met de vraag of ze een stopcontact komen plaatsen en het liefst gratis? Of het waterbedrijf als u een buitenkraan wil.

Iedereen (ook kpn) adverteert voor nieuwe klanten met gratis montage, kpn gooit er nog eens 2 wifi versterkers tegenaan twv 199  euro. Energie en water leverancier doen dit niet !

Dus, in abonnement zit installatie inbegrepen ! 

Betaal, al 15 jaar, iedere maand 55 euro voor tv en traag internet, als tv het niet meer doet door verkeerde aansluiting dient leverancier dit op te lossen. 

Maar ik hou op, heb mijn besluit reeds genomen.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Tullepetaon! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je topic. Begrijp ik goed dat je DVS aan vervanging toe is? De tv-ontvanger werkt dus wel naar behoren als die direct bekabeld aangesloten zit op het modem? Zoals @Joep1965 al aangeeft, de DVS is jouw eigendom. Als we deze situatie willen vergelijken met de acties van nu. De gratis Super Wifi actie/welkomstkorting die nu loopt is ook eenmalig. Als de Super Wifi-set over een aantal jaar defect raakt, dan leveren wij niet kosteloos nieuwe Wifi Versterkers of iemand om toch kabels te trekken voor een bekabelde wifi-versterker variant. 

Onze monteurs, dus ook onze (gratis) installatiemonteurs die langskomen bij een nieuw abonnement, trekken kabels voor meerprijs, zie Monteursafspraak: “Onze monteur helpt je met het aansluiten van je modem, wifi, 1 tv-ontvanger, 1 pc of tablet en 1 vaste telefoon. Als het nodig is, legt (zonder wegwerken) de monteur gratis en in overleg extra of vervangend maximaal 15 meter internetkabel.” 

Voor extra service kun je bijbetalen of een aparte servicemonteur plannen. Mooier kan ik het niet maken. Als dit alles bij de service in zou zitten, dan zou dit terug te zien zijn in het abonnementsgeld.

Beste Lisa, het gaat om service, hoe help ik klant het best, er wordt gezegd je moet zelf kabel trekken want dvs is storing's gevoelig, Als leek stel ik me dan voor stekker afknippen kabel doorvoeren in bestaand electra leiding en stekkertje opnieuw terug monteren !?

Niemand die aangeeft dat monteur kan komen voor meerprijs. We hebben nu ruim een week geen TV, dit was in verleden onvoorstelbaar. 

Heb nu bij buren gekeken daar zit modem bij TV, maken ze gebruik van de oude tv aansluiting voor verbinding met meterkast, de ziggo monteur die dat zo heeft opgelost mag zich expert noemen, niet Joep die totaal niet meedenkt aan een oplossing en mijn probleem vergelijkt met aanleg van nieuwe buiten waterkraan of maken van extra stopcontact !