Beantwoord

Geen signaal of zwart beeld op Phillips televisie

  • 25 April 2018
  • 75 reacties
  • 57000 keer bekeken

Reputatie 1
Onze tv springt sinds deze week ineens op zwart beeld.staat alleen geen signaal.tv gaat niet helemaal uit.van alles geprobeerd. Tv en ontvanger al gereset.hdmi kabel in andere aansluiting gedaan.nu aangesloten op dolby surrond(dvd speler).nu springt de tv nog telkens op zwart beeld, maar geluid blijft verder gaan.tv is van maart 2017.is een phillips 49pus6501/12
icon

Beste antwoord door It is I 1 May 2018, 09:36

Bekijk origineel

75 reacties

Dag @Jtm, welkom op het forum.

Ik vermoed dat de bronselectie (source) van je tv niet op HDMI maar op antenne staat. Met de bronselectieknop (source) linksonder op de KPN AB of anders op de AB van je tv moet je 'm weer op de juiste HDMI-ingang zetten om weer tv via de KPN ontvanger te kunnen kijken.
Reputatie 1
Daar staat ie op.je bent tv aan het kijken en ineens springt beeld op zwart met geen signaal rechts onder in beeld.scherm is niet uit,want als ik op witte kpn afstandsbediening links boven(tv) druk,gaat die wel uit.en nogmaals erop drukken gaat ie weer aan.
Klopt,hier hetzelfde. Tv springt steeds van de HDMI functie af en komt er rechtsonder geen signaal !! Dit is sinds de laatste update van 24 april.
Ook een Philips tv .
Reputatie 7
Badge +10
@Jelle74, welke update van 24 april bedoel je? Van de televisie?
@Jelle74, welke update van 24 april bedoel je? Van de televisie?nee,de update van KPN voor het verzetten van de HD zenders naar 1,2,3 enz.
Reputatie 7
Badge +10
Klopt het dat je televisie van de HDMI ingang spontaan naar de antenne (TV) ingang springt?
Welke tv ontvanger heb je?
Klopt het dat je televisie van de HDMI ingang spontaan naar de antenne (TV) ingang springt?
Welke tv ontvanger heb je?
ik krijg onderin beeld" geen signaal" te zien als ik dan op de source knop druk staat ie gewoon op HDMI 1 als dan bevestig door op ok te drukken gaat ie terug naar HDMI en heb ik weer beeld,na enkele seconden springt ie weer terug op geen signaal.wij hebben de Motorola box
Reputatie 7
Badge +10
Wel vreemd dat dit nu plotseling gebeurt. Het kan aan iets in de HDMI verbinding liggen (probeer eens - stroomloos - de HDMI kabel opnieuw aan te sluiten of te wisselen).
Wat in ieder geval een verbetering gaat zijn voor de tv ervaring is het omruilen van de Motorola voor een betere en snellere ontvanger via deze pagina https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv.htm (knop Check je apparatuur).

@Jtm, welke tv ontvanger heb jij?
Reputatie 1
Wel vreemd dat dit nu plotseling gebeurt. Het kan aan iets in de HDMI verbinding liggen (probeer eens - stroomloos - de HDMI kabel opnieuw aan te sluiten of te wisselen).
Wat in ieder geval een verbetering gaat zijn voor de tv ervaring is het omruilen van de Motorola voor een betere en snellere ontvanger via deze pagina https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv.htm (knop Check je apparatuur).

@Jtm, welke tv ontvanger heb jij?


Wij hebben ook een motorola.
Reputatie 7
Badge +10
Dan zou ik die Motorola in ieder geval omruilen via de gelinkte pagina. Dan weet je binnen een paar dagen of het met de problemen te maken heeft (en je hebt in ieder geval een betere ontvanger).
Reputatie 1
Dan zou ik die Motorola in ieder geval omruilen via de gelinkte pagina. Dan weet je binnen een paar dagen of het met de problemen te maken heeft (en je hebt in ieder geval een betere ontvanger).

Dat heb ik net gedaan.kpn gaf aan dat de motorola niet geschikt was.
Bedankt voor de gestuurde link.
Reputatie 1
Dan zou ik die Motorola in ieder geval omruilen via de gelinkte pagina. Dan weet je binnen een paar dagen of het met de problemen te maken heeft (en je hebt in ieder geval een betere ontvanger).

Ik heb nu de tv ontvanger die boven staat beneden gezet.die was volgens kpn wel goed.maar helaas werkt dat ook al niet.tv springt nog steeds op geen signaal.
Dan maar hopen dat de andere ontvanger die nog binnenkomt het wel doet.hier word ik moe van.na een paar seconden springt het beeld weg.
Reputatie 7
Badge +22
@Jtm, als ik het goed begrijp, zet je de TV steeds weer terug op de HDMI-ingang (source-knop van de afstandsbediening) van waar de TV ontvanger is aangesloten? Ik lees dat je een Motorola hebt. Ik begrijp ook uit je bericht dat je meerdere TV ontvangers hebt. Alleen maar Motorola? Of ook een Arcadyan en/of een Arris 2952? Als dat zo is, dan werkt deze link inderdaad dan niet. Maar heb je alleen maar Motorola's in huis, dan zou die link gewoon moeten werken.
Reputatie 1
@Jtm, als ik het goed begrijp, zet je de TV steeds weer terug op de HDMI-ingang (source-knop van de afstandsbediening) van waar de TV ontvanger is aangesloten? Ik lees dat je een Motorola hebt. Ik begrijp ook uit je bericht dat je meerdere TV ontvangers hebt. Alleen maar Motorola? Of ook een Arcadyan en/of een Arris 2952? Als dat zo is, dan werkt deze link inderdaad dan niet. Maar heb je alleen maar Motorola's in huis, dan zou die link gewoon moeten werken.

Ik heb beneden een motorola, die word maandag omgeruild.boven een arcadyan.die zou wel goed werken.maar helaas.als de tv op geen signaal springt kan ik wel op de source knop drukken, maar dan gebeurt er niks.ik druk 2 maal links boven op de witte afstandsbediening. Op de afstandsbediening die van de tv is,Philips dus, zit een Netflix knop.zo kijken wij al altijd Netflix.al sinds wij de tv hebben.maar nu sinds een week het probleem met geen signaal.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb beneden een motorola, die word maandag omgeruild.boven een arcadyan.Dan werkt inderdaad die link niet meer. Maar goed dat die andere ontvanger ook wordt omgeruild. Ik denk dat we nu even niks voor je kunnen doen. Laten we afwachten wat die andere TV ontvanger doet als die bij jou binnen is. Laat je het dan weten? Mocht het zijn dat die het dan wel doet, zou ik haast denken dat er iets is met de andere ontvanger. 🤔
Reputatie 1
Ik heb beneden een motorola, die word maandag omgeruild.boven een arcadyan.Dan werkt inderdaad die link niet meer. Maar goed dat die andere ontvanger ook wordt omgeruild. Ik denk dat we nu even niks voor je kunnen doen. Laten we afwachten wat die andere TV ontvanger doet als die bij jou binnen is. Laat je het dan weten? Mocht het zijn dat die het dan wel doet, zou ik haast denken dat er iets is met de andere ontvanger. 🤔

Ik begrijp niet wat je bedoelt met link werkt niet.de motorola stond beneden en werkte blijkbaar niet goed.de arcadyan stond boven. Via die link vanmorgen de motorola laten omruilen. Omdat via die link werd aangegeven dat de motorola niet geschikt was.de arcadyan wel. Dan zou de arcadyan het beneden toch gewoon moeten doen?
Reputatie 7
Badge +22
Ik begrijp niet wat je bedoelt met link werkt niet.Ik had je in een eerder bericht jou een link toegestuurd, waarop je kon klikken om een TV ontvanger om te ruilen. Maar die werkt niet, omdat er al een TV ontvanger is omgeruild. 😉 Is het zo iets duidelijker? 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Dan zou de arcadyan het beneden toch gewoon moeten doen?Dat lijkt mij ook. Daarom vind ik het ook vreemd dat je TV op "Geen Signaal" springt. 🤔
Reputatie 1
Trouwens als wij de PlayStation op de tv aansluiten springt de tv ook op geen signaal.playstation is niet verbonden met tv ontvanger.dus heel raar.
Reputatie 7
Badge +22
Trouwens als wij de PlayStation op de tv aansluiten springt de tv ook op geen signaal.playstation is niet verbonden met tv ontvanger.dus heel raar.Dan zou ik haast denken dat er toch iets met de TV aan de hand is, hoeveel HDMI-ingangen heb je op die TV? Welke merk en typenummer is het?
Reputatie 1
Ik begrijp niet wat je bedoelt met link werkt niet.Ik had je in een eerder bericht jou een link toegestuurd, waarop je kon klikken om een TV ontvanger om te ruilen. Maar die werkt niet, omdat er al een TV ontvanger is omgeruild. 😉 Is het zo iets duidelijker? :)

Klopt vanmorgen via link motorola laten omruilen. Word maandag opgehaald en krijg dan de andere.dus zolang de arcadyan beneden gezet.maar werkt niet.
Reputatie 1
Trouwens als wij de PlayStation op de tv aansluiten springt de tv ook op geen signaal.playstation is niet verbonden met tv ontvanger.dus heel raar.Dan zou ik haast denken dat er toch iets met de TV aan de hand is, hoeveel HDMI-ingangen heb je op die TV? Welke merk en typenummer is het?

4 HDMI ingangen. Philips 49PUS6501/12
Tv is van maart 2017🤔
Reputatie 7
Badge +22
4 HDMI ingangen. Philips 49PUS6501/12
Tv is van maart 2017🤔
Oké, heb je het op alle 4 de HDMI-ingangen dat ie dan geen signaal geeft? Als die het ook al niet doet als je de Playstation aanzet, dan zou je toch denken dat het aan de TV zou liggen. En ik heb gelezen dat je dus boven ook een TV hebt, welke merk TV en typenummer is dat? En geeft die op die TV ook: "Geen signaal"?
Reputatie 1
4 HDMI ingangen. Philips 49PUS6501/12
Tv is van maart 2017🤔
Oké, heb je het op alle 4 de HDMI-ingangen dat ie dan geen signaal geeft? Als die het ook al niet doet als je de Playstation aanzet, dan zou je toch denken dat het aan de TV zou liggen. En ik heb gelezen dat je dus boven ook een TV hebt, welke merk TV en typenummer is dat? En geeft die op die TV ook: "Geen signaal"?


Boven staat een oude Samsung.maar die is verbonden met een scart kabel.het rare is dat het soms lang duurt voordat die op geen signaal springt en dan weer de hele tijd. Om de paar seconden.we gaan nu andere uitgang proberen.uitgang 1 en 2 en 4 zijn al geprobeerd. Daar werkt het niet op.nu 3 proberen.
Reputatie 7
Badge +22
Boven staat een oude Samsung.maar die is verbonden met een scart kabel.het rare is dat het soms lang duurt voordat die op geen signaal springt en dan weer de hele tijd. Om de paar seconden.we gaan nu andere uitgang proberen.uitgang 1 en 2 en 4 zijn al geprobeerd. Daar werkt het niet op.nu 3 proberen.Oké ik wacht jou bevindingen even af. 😉

Reageer