Beantwoord

Geen televisie meer sinds zaterdag

  • 17 March 2020
  • 16 reacties
  • 93 keer bekeken

Wij het zelfde probleem nadat de televisie helemaal niks weergaf. Nu kan er geen tv gekeken meer worden. We hebben al sinds zaterdag problemen. Ook is de download en uploads snelheid van het internet extreem langzaam, veel langzamer dan normaal. Ik kan nu niet eens meer mijn administratie doen door dat ik maar 1,8 Mb maximaal binnen krijg, hiervoor kon ik makkelijk 5Mb krijgen. 
 

ik heb al meerdere keren contact op genomen alleen ze zeggen dat het niet aan hun licht maar bij ons. Geloof ik niks van want de modem werkt goed en vorige week had ik nog geen problemen.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Gelderse water 2 April 2020, 19:23

Bekijk origineel

16 reacties

Dag, 

sinds afgelopen zaterdag ochtend is het internet heel slecht gaan doen en kan ik nu niet meer tv kijken en niet meer dingen fatsoenlijk laden. Heb getest en mijn download snelheid wil absoluut niet boven de 1,8Mb komen. Contact op genomen maar geen hulpvol antwoord gekregen. Ik woon in het buiten gebied, maar ik hoor normaal rond de 4Mb te krijgen. De modem is nog goed en de kabels ook. Daarnaast is er helemaal niks verandert van de vrijdag naar zaterdag. Nu kan ik niet meer makkelijk op websites komen en tv wil zijn software niet downloaden

Admin: topics samengevoegd i.v.m. dubbel topic.

Badge +12

Misschien een voor de hand liggende oplossing die soms werkt: Heb je alles al een keer van de stroom gehaald (minimaal 30 seconden) en opnieuw opgestart? 

Dag lezers,

ik heb sinds afgelopen zaterdag langzaam internet, bijna 6Mbit per seconde minder. Nou verwacht ik dat het aan de DLM ligt(Dynamic Line Management) omdat laatste tijd de modem meerdere keren opnieuw opgestart en ook 1x gereset is. En dat het internet wisselvallig was. Daarom zou ik graag een DLM reset willen

alvast bedankt voor all hulp

Admin: topics samengevoegd i.v.m. dubbel topic.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Gelderse water. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jij deze foutcode ook te zien krijgt. Foutcode 309 geeft aan dat de update van het software op tv-ontvanger niet lukt. Heb je al geprobeerd om alle netwerkkabels, behalve die van de tv-ontvanger, uit de ExperiaBox te halen en daarna de tv-ontvanger te resetten?

Je geeft aan dat je een trage internetverbinding hebt. Bedoel je daarmee jouw bekabelde verbinding of WiFi verbinding?

Dag v

Hoi @Gelderse water. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jij deze foutcode ook te zien krijgt. Foutcode 309 geeft aan dat de update van het software op tv-ontvanger niet lukt. Heb je al geprobeerd om alle netwerkkabels, behalve die van de tv-ontvanger, uit de ExperiaBox te halen en daarna de tv-ontvanger te resetten?

Je geeft aan dat je een trage internetverbinding hebt. Bedoel je daarmee jouw bekabelde verbinding of WiFi verbinding?

Dag Vikash,  

ik vermoed dat door de lage downloadsnelheid van het internet op de kabel, de update van de tv niet kan voltooien. Nader onderzoek heb ik gevonden dat het wellicht aan de DLM kan liggen.(Dynamic Line Management) Dit verlaagt het internet snelheid als het internet onstabiel is of als de modem meerdere keren uit en aan is geweest, in dit geval is de modem meerdere keren herstart. Ik zelf denk dat als ik een DLM reset kan krijgen, dat ik dan hogere downsnelheid krijg waardoor ik de update wel kan voltooien

Reputatie 7
Badge +21

We hebben twee topics met elkaar samengevoegd om het overzicht te bewaren. Ik zou je allereerst willen vragen om de ExperiaBox te resetten, wellicht verhelpt dat het probleem al. Als dat niet het geval is zullen we een monteur moeten aansturen. Aangezien de werkzaamheden van monteurs worden beperkt i.v.m. het Coronavirus. Ik hoop daarom dat een reset het probleem verhelpt. Ik hoor graag van je!

We hebben twee topics met elkaar samengevoegd om het overzicht te bewaren. Ik zou je allereerst willen vragen om de ExperiaBox te resetten, wellicht verhelpt dat het probleem al. Als dat niet het geval is zullen we een monteur moeten aansturen. Aangezien de werkzaamheden van monteurs worden beperkt i.v.m. het Coronavirus. Ik hoop daarom dat een reset het probleem verhelpt. Ik hoor graag van je!

Ik zie dat de reset al uitgevoerd is, dit heeft jammer genoeg geen positief effect geleverd. Een monteur zou gewenst zijn, maar vanwege de omstandigheden zal dit moeilijk zijn. Ik ben wel overtuigt dat als u of een van u medewerkers mijn internet een DLM reset kan geven, dat dit mogelijk het probleem verhelpt. En zo niet, dan zal ik moeten wachten tot monteurs beschikbaar zijn. Hoor graag terug of dit mogelijk is!

Reputatie 7
Badge +21

Ik zou graag een DLM reset willen opstarten, maar helaas heb ik deze mogelijkheid niet. Het lijkt mij daarom verstandig om toch een afspraak met één monteur in te plannen. Veel werk kan worden overgenomen door de zogenaamde binnen-monteurs, die op afstand hulpvragen afhandelen. De binnen-monteur heeft toegang tot de meetsystemen en er kan ook gebruikgemaakt worden van videohulp, als dat nodig is. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb zojuist een afspraak met één van onze monteurs ingepland voor a.s. vrijdag. Laat je mij weten hoe dit afloopt?

Reputatie 7
Badge +21

@Gelderse water is het probleem inmiddels al verholpen?

Reputatie 7
Badge +21

@Gelderse water is het probleem inmiddels al verholpen?

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!

Beste Vikash,

De monteur heeft de reset uitgevoerd. Dat heeft het wel verbeterd maar het helt niet over. maar  upload is soms te weinig om iets te doen. Ze zouden ons nog enige tijd blijven volgen en anders een monteur sturen wanneer dat weer mogelijk is. 

We hopen op betere tijden met glasvezel.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het probleem nog niet helemaal verholpen is. Ik zie dat er inderdaad een poort reset is uitgevoerd en dat het door een achterliggende afdeling gemonitord wordt. Een glasvezelverbinding zou op jouw adres inderdaad een goede oplossing zijn. Ik hoop ook dat deze mogelijkheid er snel komt voor jouw.:fingers_crossed_tone3:

@Gelderse water, heb je met 5 Mb/s DSL géén 4G buitengebied (ondersteuning) erbij? @Vikash ?

Ondanks dat ik KPN een fijne provider vind zou ik in zo'n geval tóch voor de coax kabel hebben gekozen.

Reputatie 7
Badge +21

@PeterG Wat stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. @Gelderse water “Sneller Internet Buitengebied” is op jouw adres beschikbaar. Op de pagina “Sneller Internet Buitengebied wordt breder beschikbaar” vindt je meer informatie hierover. Als je vragen hebt, dan kan je ze hier stellen. :relaxed:

Internet buitengebied is ons onlangs wel aangeboden ivm probleem maar de glasvezel kabel ligt er al en de verwachting is dat in juni wordt aangesloten. We gaan dan over op Solcon omdat KPN het niet aanbied hier en KPN kon mij niet garanderen dat ik dan niet voor een jaar lang aan abonnement vast zat. Dus vandaar niet voor deze oplossing gekozen. 

Reageer