Beantwoord

Geen TV beeld na recente update kpn software

  • 7 April 2019
  • 10 reacties
  • 392 keer bekeken

Pas geleden update uitgevoerd op HMB2260 itv ontvangers. Als bij de 2e tv het opstarten op 70 of 75% zit gaat de verbinding tussen tv en itv ontvanger blijkbaar verloren. Zie op tv alleen nog melding dat hij op HDMI 1 is afgestemd, verder een zwart beeld. Uitwisselen van beide ontvangers (1e en 2e tv) verandert niets. TV1 blijft ok, TV2 blijft "contactloos". Betreft een Sony Bravia met laatst uitgebrachte firmware.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 April 2019, 09:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@CeesT, zie je in eerste instantie (tot 70 of 75%) wel beeld op je televisie met de voortgang? Gaat de tv ontvanger nog verder met de verwerking (volgens het display)? Hoe is de tv ontvanger bij de Sony Bravia verbonden met de Experia, rechtstreeks of via bijv. een draadloze verbindingsset of switch?
Ja, tot 75% is voortgang te volgen.
Ontvanger gaat iid verder en eindigt met een kanaal.
Rechtstreeks of via kabel via de (nieuwe) set die wifi verbetert maakt niet uit.
Ook omwisselen ontvanger maakt niet uit
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @CeesT, welkom! Heb je ook al eens geprobeerd om de HDMI-kabel om te wisselen? Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Mocht het omwisselen van de HDMI-kabel geen effect hebben, denk ik dat een nieuwe ontvanger op z'n plaats is. Wil je dan ook nog onder 'persoonlijke opmerkingen' het serienummer van de tv-ontvanger die kapot is, zetten? Dan weet ik welke ik kan vervangen.
Hoi Marcia. Nee, kabel nog niet gewisseld. Wel de tv ontvanger gewisseld met de 2e in huis. Dat maakte geen verschil. Fout is dus gebonden aan de loop naar deze tv en is opgetreden na de recente kpn update. Is het een optie om de update terug te draaien voor 1 ontvanger?
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt de ontvanger wel proberen te resetten, onder het kopje 'Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?' wordt uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat als je niet bij het menu kunt komen. Probeer in ieder geval ook even om de kabels om te wisselen. Mocht beide niet werken, vul je dan je gegevens in voor een nieuwe ontvanger?
Reputatie 7
Badge +10
Probeer inderdaad nog of het omwisselen van HDMI-kabels en/of het gebruiken van een andere HDMI-ingang effect heeft. Het lijkt er op dat je tv op het moment dat de software op 75% is een signaal krijgt om de verbinding te verbreken. Zou je ook eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de tv pas aansluit nadat de tv ontvanger de update heeft afgerond?
@joss1965
  1. tv ontvangers hebben beide hun update afgerond op positie huiskamer.
  2. Probleem doet zich voor op slaapkamer met de Sony.
  3. Opnieuw opstarten van tv ontvanger zonder HDMI kabel en dan HDMI kabel aansluiten werkt !!
  4. Moet echter telkens als tv ontvanger opnieuw opgestart wordt/moet worden. Kan nog een keer tv ontvanger wisselen met woonkamer om dit verschijnsel zeker te stellen
Reputatie 7
Badge +30
Ha Cees, kan je de HMDI kabel van de huiskamer eens meenemen naar de slaapkamer? Dan weet je het zeker 🙂. In dat geval kan je het beste een nieuwe HDMI-kabel aanschaffen.
Dit is ongelofelijk. De HDMI kabel uit de huiskamer kon ik natuurlijk niet pakken want er wordt tv (voetbal) gekeken. Maar met een spare kabel die al wat ouder is en van mindere kwaliteit gaat het opstarten wel (bijna) goed.
Tussen 70% en 80% is de verbinding even weg en zie ik alleen op de tv dat hij op ingang 1 staat. Vanaf 80% is het opstarten weer zichtbaar op het tv scherm.

Ben nu heel nieuwsgierig hoe het kan dat een update in de software een koperdraad (want dat is een HDMI kabel eigenlijk) onbruikbaar maakt. Misschien dat mijn elektronica opleidingen te lang geleden zijn maar dit tart mijn technisch inzicht.

Zodra er een andere kabel is geplaatst (morgenavond??) meld ik me weer.
Reputatie 7
Badge +30
Werkt alles weer naar behoren, Cees? Als ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden.