Vraag

Geen (TV) beeld, wel menu's - iTV (Samsung UE32D5000 / Arris)

Badge
Hoi,

Sinds afgelopen week hebben wij geen TV beeld meer - de menu's op de TV (iTV met Arris box) werken wel, evenals bijv. de YouTube app. Een andere ontvanger (Arcadyan) werken niet en ook de KPN monteur kan niet vinden wat er aan de hand is. Lezende op dit forum zou je vermoeden dat het een HDCP / handshake probleem is, maar meerdere HDMI kabels etc. lossen het probleem ook niet op. Het heeft ook altijd zonder problemen gewerkt met deze combinatie (Samsung UE32D5000 / Arris). Het enige dat 'gebeurt' is was afgelopen weekend het powercyclen van de Experia box. Mijn vermoeden is dat er misschien een firmware update heeft plaatsgevonden van de Arris waarna het geheel dus nu weigert te werken. Maar misschien is het iets anders?

Meer mensen die sinds kort dezelfde problemen ervaren c.q. een suggestie hebben voor een oplossing? Helaas heeft KPN intern op dit moment ook geen oplossing voorhanden dus is het gissen (wat zeker raar is aangezien het altijd heeft gewerkt met exact deze hardware tot afgelopen weekend)

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Hi mdbraber, welkom op het forum. Dit is inderdaad erg vreemd, op beide ontvangers ook dus. Deze stappen ook uitgevoerd neem ik aan? Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken.
Badge
@Alex_P inderdaad - dat uitgevoerd en meerdere malen. Uiteindelijk wel netjes nagebeld met een dame die het wilde doormelden aan de afdeling iTV. Als laatste optie nog een keer de Experia box gefactory-reset en dat werkte alsnog (en een pokercycle van de Arris)!

/cc @labrag12 wellicht werkt dit voor jouw situatie ook.

Reageer