Beantwoord

Geen tv-signaal meer, help?

  • 16 April 2019
  • 9 reacties
  • 400 keer bekeken

Mijn moeder vertelde mij zojuist dat ze al een aantal weken het bericht op haar televisie kreeg dat er 16 april iets ging veranderen. Echter was niet het hele bericht zichtbaar, dus wist ze niet wat er ging gebeuren 😅

Ze heeft geen box aangesloten aan haar tv, alleen gewoon bekabeld.

Wat is er vandaag verandert waardoor ze geen televisie meer kan kijken (en hoe moet ik dat oplossen)?

Interactieve tv werkt beneden en op mijn kamer wel gewoon, dus ik gok dat de kabel het probleem is.
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 April 2019, 23:33

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo @ohrid ,
Ik denk dat jouw moeder een kabelabonnement bij Ziggo heeft.
Daar is in diverse regio's vandaag het analoge tv signaal gestopt.
Daar heeft ze van Ziggo ook bericht van gehad.
Als haar tv een ingebouwde C-tuner heeft dient de tv opnieuw ingesteld te worden, als ze dan op kanaal 14 beeld heeft is het goed, anders kan ze van Ziggo een decoder in bruikleen krijgen of een geschikte tv kopen.
Dat klinkt logisch. Echter zijn we sinds vorig jaar juli overgestapt op kpn (en zijn er dus geen betalingen aan ziggo gedaan). Zou dat betekenen dat ze sinds juli gewoon gratis televisie heeft gekeken? (ssst, niet verder vertellen dan)
Hallo @ohrid ,
dat zou kunnen, ik ben sinds 1 november klant bij Telfort, maar kan ook nog steeds tv kijken via Ziggo.
Ook bij mij is gisteren het analoge signaal gestopt en omdat ik een geschikte tv heb, kan ik nu gewoon digitaal verder kijken en radio luisteren.
Wat ik al eerder schreef, kijk eens of jouw moeder een geschikte TVheeft, dan kun je de tv alsnog digitaal instellen, de tv heeft dan een zogenaamde C(able)-tuner nodig, als dat gelukt is kun je op kanaal 14 testen of je beeld hebt.
Voor de instellingen kun je kijken op www.ziggo.nl/schakelmee
P.S.
Daar ik ook een persoon ben die niet graag iets illegaal doet heb ik bij Ziggo nagevraagd of ik nu illegaal bezig ben, dat ben ik niet volgens Ziggo, zolang Ziggo niet letterlijk in de straatkast de kabel los trekt blijf je signaal houden, dus het houdt wel een keer op als ze voor onderhoud bij je straatkast komen.
Reputatie 5
Badge +6
@ohrid
Je schrijft: "Ze heeft geen box aangesloten aan haar tv, alleen gewoon bekabeld."
Maar als je moeder ook onder dat KPN-abonnement valt en dus KPN wil kijken, heeft ze wel een KPN-box nodig, anders heeft ze geen signaal.
@ohrid
Je schrijft: "Ze heeft geen box aangesloten aan haar tv, alleen gewoon bekabeld."
Maar als je moeder ook onder dat KPN-abonnement valt en dus KPN wil kijken, heeft ze wel een KPN-box nodig, anders heeft ze geen signaal.

Ze keek dus voorheen nog steeds naar Ziggo en die heeft gisteren het analoge signaal afgeschakeld.
De KPN-decoder is op een andere TV aangesloten, zo lees ik.
Reputatie 7
Hey @ohrid, welkom op het KPN Forum. Goeie vraag, en ik geloof dat @Jan-D hierin gelijk heeft. Kan ik je ook helpen deze tv aan te sluiten op iTV? Gezien je moeder een KPN abonnement heeft. Wil ze misschien een extra ontvanger?
Duidelijk.

Televisie is zeker niet geschikt, die kostte iets van 80,-. Dus dat wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon een extra ontvanger. Een extra ontvanger is goedkoper dan een nieuwe televisie dat wel geschikt is. Ze gaat over een kleine 4 weken 4,5 maand weg, dus heeft ze besloten te wachten met de 3de box tot september. Heeft ze geen televisie, maar dat overleeft ze (hopelijk) wel :)

Bedankt allemaal!
Reputatie 7
Duidelijk @ohrid bedankt voor de terugkoppeling!

Er is nog nooit iemand overleden aan een tekort aan tv-kijken, dat zal vast wel goed komen. Maar, mochten er ontwenningsverschijnselen optreden laat het me dan weten. Dan stuur ik zo snel mogelijk hulp in de vorm van een extra tv-ontvanger 😉
Reputatie 7
Ook bij mij is gisteren het analoge signaal gestopt en omdat ik een geschikte tv heb, kan ik nu gewoon digitaal verder kijken en radio luisteren.
Echt hé!?
Dit heb ik gewoon altijd al gedacht dat het zou blijven werken na omschakeling!

Al hoorde ik laatst van mijn broertje, die ooit in de winkel ziggo verkocht, dat ze na drie jaar in de kast de boel wel loskoppelen,...
dat zou voor mij in oktober 2020 moeten zijn, dus even afwachten nog 😋

Reageer