Vraag

geen tv tijdens downloaden, traag internet

  • 25 July 2021
  • 50 reacties
  • 585 keer bekeken

Reputatie 2

Als onze kinderen een spelletje downloaden op hun playstation is het internet erg traag en kunnen we ook geen interactieve tv meer kijken.

Ook de downloadsnelheid op hun playstation tijdens het downloaden is zeer traag, waardoor ze uren nodig hebben om een spelletje te downloaden.

Alles is bedraad aangesloten.

We kunnen dan ook geen tv meer kijken met de kpn App, want dat loopt dan ook vast.

@KPN Webcare , kunnen jullie onderzoeken wat hier aan de hand is?

Ik hoor het graag.

Mvg,

 

M Houweling 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 2

 

Reputatie 2

@NHendriks

Ik heb een foto van het glasvezelkastje geupload.

Mijn profiel was al ingevuld, de laatse 3 cijfers van het rekeningnummer heb ik ingevuld bij overige opmerkingen, omdat dat nergens vermeld stond.

De snelheid 75 /75 is voor mij ook nieuw. Sinds de update van KPN is dit kennelijk verhoogd.

Bij Telfort had ik 50 /50.

 

Reputatie 7
Badge +11

Dat ziet er goed uit, het is geen Ethernet Over Fiber verbinding zoals ik dacht, dus dat is top. Ik vermoed dan toch dat het die switch is. Om heel eerlijk te zijn was ik niet bekend met de bug die @Glamdring (goeie naam trouwens <3) omschrijft maar dat is wel een goeie om in het oog te houden. 

Reputatie 2

@Glamdring 

Ik heb IMGP snooping op deze switch op disable gezet

Tevens de DHCP mode op enable gezet.

VLAN wel voor bij zien komen, maar weet niet welke stappen ik hier moet zetten.

Heb jij misschien een screenshot voor VLAN van deze switch? Ik heb er zelf niet zoveel kaas van gegeten.

Ik zal paar foto's toevoegen 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

En dit is een screenshot van de snelheid op wifi

 

Reputatie 3

@MCBH

Volgens mij heb ik toen op deze switch op de poort waar het signaal van de Experia Box binnenkwam het VLAN op all gezet en vervolgens kun je een cijfer toekennen aan de overige poorten, bijvoorbeeld je thuisnetwerk waarbij de computers elkaar kunnen zien, geef je allemaal een cijfer, bijvoorbeeld 2, en een apart cijfer voor de poorten waarop je IPTV ontvangers zijn aangesloten, bijvoorbeeld 3.

Mocht je nog overige poorten willen scheiden van je thuisnetwerk en IPTV ontvangers kun je deze weer een ander cijfer geven bijvoorbeeld 4. Poorten met hetzelfde cijfer kunnen met elkaar communiceren.

Reputatie 2

@Glamdring 

Oke dank je wel voor je uitleg.

Ik ga de DHCP mode dan maar weer terug zetten naar disabled.

Ik zal de poort waarop de Experiabox zit aangesloten  in ieder gevaldaarvan de VLAN op all gaan zetten.

We hebben 3 kinderen met allemaal hun eigen playstation, is het dan handig  om de poorten waarop ze zitten  aangesloten ook allemaal hetzelfde cijfer te geven?

 

Reputatie 3

@MCBH 

Ja, dat kan prima.

Reputatie 2

Ik heb even gekeken, de utp kabel op het modem zit op poort 1 en zit op de switch ook aangesloten op poort 1.

Ik heb VLAN poort 1 van de switch alvast op all gezet. (Zie bijgevoegde foto).

De koppeling van de playstations aan een cijfer zal ik van de week even doen, ik moet even uitzoeken wat op welke poort zit aangesloten.

@Glamdring en @NHendriks bedankt voor jullie hulp zover! Ik ben benieuwd en ga kijken of het gaat helpen!

Reputatie 7

Laat DHCP mode staan, zet IGMP snooping aan en disable port based vlans.

Reputatie 2

@wjb

Zo stond het ook, maar zoals het stond heb ik problemen.

Alleen stond de DHCP mode op disabled, had hen op enabled gezet maar op advies weer terug gezet.

Weet niet wat nu wijsheid is over de DHCP mode?

Glamdring heeft hetzelfde gehad met deze switch, zie zijn eerdere reactie

Hij kwam met deze oplossing, het is het proberen waard.

Zoals het stond en zoals jij zegt is geen optie die gaat helpen, want met die instellingen heb ik de problemen ook, afgezien dan van de DHCP mode instelling.

 

Reputatie 3

@MCBH 

Ik zie op het meest recente screenshot dat je alle poorten op VLAN 1 hebt gezet. Ik zou in elk geval de poorten waarop de IPTV ontvangers zijn aangesloten een ander nummer meegeven.

Gewoon de switch een fabrieksreset geven, dan staat alles automatisch goed.

 

Reputatie 7

Weet niet wat nu wijsheid is over de DHCP mode?

Die DHCP mode wil alleen zeggen dat de switch een IP adres van de DHCP server krijgt en dat is prima.

Je moet de oorzaak van het probleem niet in de switch zoeken, die ligt hogerop.

Reputatie 7

@MCBH

Ik zie op het meest recente screenshot dat je alle poorten op VLAN 1 hebt gezet. Ik zou in elk geval de poorten waarop de IPTV ontvangers zijn aangesloten een ander nummer meegeven.

Nee, GEEN vlans gebruiken, disable port-based vlans.

Reputatie 3

@MCBH@wjb 

Ik ga me verder niet in deze discussie mengen, mijn bijdrage houdt hierbij op.

Ik spreek uit eigen ervaring over de problemen met deze switch, die heb ik namelijk zelf ook gehad. Maar ik ga ervan uit dat wjb deze switch zelf ook heeft en geen problemen ondervindt en de IGMP snooping issues van Netgear weerspreekt?

Reputatie 7

 Maar ik ga ervan uit dat wjb deze switch zelf ook heeft en geen problemen ondervindt en de IGMP snooping issues van Netgear weerspreekt?

Klopt, ik heb twee GS108Ev3's en vier GS105Ev2's in mijn netwerk staan en die werken vlekkeloos met IGMP snooping.

Reputatie 3

@wjb 

Netgear vermeld deze IGMP snooping issues bij alle firmware releases van hun model t/m heden:

Zie: https://kb.netgear.com/000062496

Wees blij dat je er tot nu toe geen last van hebt gehad, maar anderen dus wel.

Reputatie 7

Wees blij dat je er tot nu toe geen last van hebt gehad, ...

Net als vele, vele, vele duizenden anderen.

Die timeouts hebben ook geen enkel raakvlak met het issue dan in dit topic besproken wordt.

Reputatie 2

Is het misschien mogelijk toch ook eens een ander moden te krijgen? @KPN Webcare 

Badge +12

Wees blij dat je er tot nu toe geen last van hebt gehad, ...

Net als vele, vele, vele duizenden anderen.

Die timeouts hebben ook geen enkel raakvlak met het issue dan in dit topic besproken wordt.

Ik heb hier ook 5 Netgear switches in mijn netwerk. Allen DHCP aan, IGMP snooping aan en geen VLAN's. Draait al jaren probleemloos. 

Reputatie 2

Problemen blijven als kinderen iets downloaden vanaf hun playstation dan is de verbinding heel erg traag.

Ook het downloaden bij hun op de playstation is erg traag en tv kijken lukt dan niet meer, beeld loopt dan vast Foutcode stb-nmc-400.

Ik heb nu al zo lang Problemen zonder dat daar een oplossing voor is dat ik echt serieus ga overwegen om KPN vaarwel te zeggen.

Ik wil graag probleemloos internet en tv kunnen kijken.

Maar bet lukt gewoon niet  en geen idee wat daar de oorzaak van is

Reputatie 2

En zelfs de KPN app op de televisie die overigens bekabeld is aangesloten loopt helemaal vast.

Tv kijken is niet meer mogelijk. En de download op de pkaystation is zeer traag.

@MCBH : Wat ik graag wil weten is of de problemen zich ook voordoen als jij alléén de playstation en itv bekabeld en rechtstreeks op de experiabox hebt aangesloten. DVS en switch kunnen in potentie de boosdoeners zijn dus die moeten eerst losgekoppeld om een goed beeld te krijgen van de situatie.

Â