Beantwoord

Geen tweede tv ontvanger ivm snelheid

• 9 september 2016
  • 11 reacties
  • 542 keer bekeken

wij zitten in het buiten gebied met weinig Mb ongeveer 4 Mb nu heb ik 2 keer ITV 1 keer op mijn abonnement en de 2 de tv ontvanger via family waar ik gewoon 4€ voor betaalde alles werkte prima maar omdat ik zelf te weinig Mb had kreeg ik zelf maar 1 ontvanger., en toch het zelfde betalen als iemand die 20 Mb binnen krijg.
Wat hebben ze nu gedaan ze hebben mijn 2 de ITV geblokt gewoon zonder ook maar iets te zeggen om dat ik dan beter en sneller internet zou krijgen maar ik wil gewoon 2 ITV ,Digitenne is geen optie in mijn postcode ik vind dit een rot streek ik heb nog gebeld nou wat denk je kan er niets aan doen maar ze konden wel mijn blokken wat moet ik hier nou mee moet ik weer terug naar canal digital

Admin: titel van je bericht verduidelijkt
icon

Beste antwoord door PeterG 10 september 2016, 16:59

Vraagje wat ineens bij me opkomt.

Hebben de mensen van die tweede ontvanger hun abonnement nog?
Als die ook koper hebben en nu thuis 2 ontvangers kan het zijn dat die ene die bij jou staat administratief verwijderd is!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hoi, wat een lastige situatie. Het systeem laat inderdaad geen 2de ontvanger toe als er onvoldoende bandbreedte (volgens de richtlijnen) is voor minimaal 2 x SD.

En volgens mij krijg je nu ook geen HD, toch? Want daar is een totale bandbreedte van 4 veel te weinig voor.
Waarom kun je geen Digitenne? Dat is in het hele land te krijgen; zeker met een buitenantenne op minstens 4,5 meter hoogte. Die postcodecheck van Digitenne is nogal onbetrouwbaar.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi xanto1, welkom terug op het forum! Balen dat je opeens niet meer op 2 ontvangers televisie kunt kijken. Ik zoek graag voor je uit of ik hiervoor een oplossing heb. Reageer je op m'n privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag.
Reputatie 7
Vraagje wat ineens bij me opkomt.

Hebben de mensen van die tweede ontvanger hun abonnement nog?
Als die ook koper hebben en nu thuis 2 ontvangers kan het zijn dat die ene die bij jou staat administratief verwijderd is!
Hoi Peter
ik zelf heb nog oude hd ready tv die hebben minder bandbreedte nodig en ging het goed met 2 tv en omdat het buiten gebied was de adsl2+ aansluiting vrij constant.
wat betreft het abonnement van de 2 de ontvanger is niets veranderd.
de helpdesk kon zelf zien welk ontvanger er nog actief was en vertelde er bij dat ze op deze manier door de internet verbinding willen optimaliseren.
we hebben bijna al geen bandbreedte en nu mogen we niet eens zelf weten wat we er mee doen
ze kunnen beter zorgen voor het aantal mb waar wij ook voor moeten betalen, ik moet gewoon net zoveel betalen als iemand die 20 mb krijgt.
Reputatie 7
ik zelf heb nog oude hd ready tv die hebben minder bandbreedte nodig Wat het tv-toestel betreft heb je gelijk. Maar verder niet. TV streams zijn HD 1080i en 9,5 Mb/s. Ongeacht of je die nu kijkt op een HD ready of een full HD.
In de begintijd van HD werd dit doorgegeven in 720p, maar dat is al een paar jaar niet meer het geval.
SD is bij KPN 3,5 Mb/s.
Ook via de kabel van Ziggo zijn de HD streams 9 Mb/s met VBR/1080i behalve die van NPO. Die zijn 13,5/1080i.
ze kunnen beter zorgen voor het aantal mb waar wij ook voor moeten betalen, ik moet gewoon net zoveel betalen als iemand die 20 mb krijgt. Daar kan ik je niet helemaal ongelijk in geven. Glasklanten krijgen voor hun abonnementsgeld zelfs nog betere HD streams (12,5 Mb/s) voor de eerste 10 zenders dan koper.
ik zit net de speedtest te doen, doe ik regelmatig wat blijkt 2,2 mb download en 2.,4 upload en als ik de tv er bij aan zet verandert er niets dat zou eindelijk niet moeten kunnen toch.
normaal is upload ongeveer 0.8 wat kan daar de oorzaak van zijn.
Reputatie 7
Badge +30
2.4 upload zeg je?
ja upload
Reputatie 7
Badge +30
Ik denk dat je van ADSL naar VDSL overgezet bent. De afstand koper is daardoor kleiner. En de upload hoger (tot 30MBit, maar in dit geval dus 2 vanwege de 3km+ afstand). De download snelheid zou met 1-2Mbit omhoog gaan. Maar als ik het zo lees is dit dus niet het geval.

Als je inlogt in de Experiabox (klik) dan kan je op de status pagina zien of het daadwerkelijk VDSL is. (Op de V10 vind je de status pagina onder Status > Advanced en op de V9 en H220N onder Status > WAN Connection)

Heb je al contact met Justin via privebericht? Eigenlijk zou ik Justin willen vragen of ADSL vanuit de straatkast (Hoofddorp-C) mogelijk is. Hiermee is je upload weer iets lager maar je download snelheid hopelijk ook weer normaal of beter. Mits mijn vermoeden klopt.
dat van adsl naar vdsl klopt
ik heb sinds naar vdsl tussen de 8.8 en 1.2 mb download dus variabel vandaag nu. 5.3 mb
en met adsl had ik 4 of 7 mb.
maar nu met vdsl heb ik altijd dat de webbrowser vast loop als ik hem voor de eerste keer open loopt die gegarandeerd vast.
Reputatie 7
Badge +22
Hierbij een update voor de meelezers :)

We hebben de verbinding van xanto1 weer teruggezet van VDSL naar ADSL. Hiermee is de internetsnelheid toegenomen van ongeveer 5 Mbit/s naar 8 Mbits. Ook is de verbinding weer een stuk stabieler.

@Robin, ADSL wordt inderdaad vanuit Hoofddorp-C geleverd.

Reageer