Beantwoord

Geen verbinding Kpn Itv App

  • 17 May 2019
  • 11 reacties
  • 323 keer bekeken

Ik kan geen verbinding krijgen met de Kpn itv app via het mobiele netwerk in de omgeving van Arnhem . Met Wifi werkt de App wel.
icon

Beste antwoord door Erik van Hal 2 June 2019, 10:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Wat voor een melding krijg je dan?
Ik krijg de melding: Geen internetverbinding. Verbind net Wifi of via 3G/4G en probeer het opnieuw
Reputatie 7
Badge +25
Hi Erik, welkom hier. Deze melding heb ik volgens mij niet eerder voorbij zien komen. Speelt dit probleem om dit moment nog steeds? Ik neem aan dat je wel gewoon kan internetten via het mobiele netwerk? Welke versie van de iTV app gebruik je precies?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb niets meer van je gehoord @Erik van Hal dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Hoi Paul, nee het is nog niet verholpen. Zou het hiermee te maken kunnen hebben. Dan bedoel ik het 4G signaal.

PN zet Digitenne-signaal Gelderland, Overijssel en Flevoland over naar dvb-t2

KPN heeft dinsdag het dvb-t-signaal voor zijn Digitenne-dienst in de provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland omgezet naar dvb-t2. Het is de tweede regio in Nederland die KPN omschakelt naar de nieuwe zendstandaard.
Het omzetten van regio 2, waar KPN de provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland onder schaart, is in de nacht van maandag op dinsdag goed verlopen, meldt een KPN-medewerker: "Vanmorgen, iets na zessen, was alles afgerond en waren de nieuwe zenders in de lucht". Klanten met ontvangers die dvb-t2 ondersteunen hoeven niets te doen: de ontvangers herkennen het signaal automatisch en scannen opnieuw naar zenders.
De overstap naar dvb-t2 brengt de komst van hd-beeld via hevc met zich mee. Oudere ontvangers voor dvb-t kunnen niet met dit signaal overweg, dus klanten moeten hun Digitenne-apparatuur omruilen. KPN moet daarnaast overstappen om frequentieruimte vrij te maken, wat een eis was voor het verkrijgen van de zendvergunning voor tv-signaal via de ether. De bedoeling is dat vanaf 2020 de 700MHz-band wordt ingezet voor 4g of 5g. Nu is die band in gebruik voor dvb-t.
In oktober vorig jaar zette KPN regio 1, oftewel Groningen, Drenthe en een deel van Friesland over. Op 26 februari volgt het noorden van Friesland, dat KPN regio 2.1 noemt. Op die datum wijzigt KPN ook de frequenties in regio 1 en regio 2.1. De volgende dag moeten gebruikers opnieuw de zenders scannen.
Reputatie 7
Badge +25
Nee, Digitenne staat hier los van.

Kan je wel gewoon internetten via het mobiele netwerk op het moment dat het niet wil lukken via de iTV app? Heb je de app al een keertje opnieuw geïnstalleerd?
Ik kan wel internetten en heb al een aantal keer de app vernieuwd.
Reputatie 7
Badge +25
Een paar aanvullende vragen:

  • welke versie van de app staat er nu op?
  • welke merk+type toestel gaat het om?
  • welke versie van Android/iOS gebruik je?
Mijn gevoel zegt dat het iets/een instelling is in het toestel maar ik weet niet waar. In de instellingen van de app staat wel gewoon ingesteld dat je tv kan kijken via 3G/4G? Staat mobiele toegang wellicht geblokkeerd bij de instellingen in het toestel?
Reputatie 7
Of heb je de iTV app geblokkeerd voor dataverbruik.

Hoi Paul, het is opgelost de app werd inderdaad geblokkeerd. Waarschijnlijk is dit door update van ios gebeurt.
Nog bedankt voor alle moeite en advies. 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Paul, het is opgelost de app werd inderdaad geblokkeerd. Waarschijnlijk is dit door update van ios gebeurt.
Nog bedankt voor alle moeite en advies. 🙂

Mooi zo, en graag gedaan! Als er nog eens vragen zijn weet je ons te vinden. 🙂