Beantwoord

geen zender

  • 24 November 2019
  • 12 reacties
  • 181 keer bekeken

Ik heb 2 draadloze tv verbindingen als ik mijn (eerste tv) aanzet heb gewoon alle zenders maar als ik dan de tweede (tv)aanzet krijg ik de melding "geenzenders"en een zwart beeld maar wel zender informatie! Andersom gebeurd dat ook! Wat is dit?

icon

Beste antwoord door PeterG 28 November 2019, 14:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Josvl 
Welke internetsnelheid meet je bedraad en via wifi?

Hmm, met 2 van die adapters is de snelheid al gehalveerd! Met 3 (voor 2 ontvangers) is het nog maar 33% per aansluitpunt.

Krijg je dus bv 20 Mb/s binnen, dan heb je met 2 draadloos aangesloten tv ontvangers nog maar 7 Mb/s te verdelen en dat is al te weinig. Je hebt per stuk toch wel 8 Mb/s nodig. En dus, met wat marge want je wilt ook internet gebruiken, zal er zeker 30 Mb/s uit de Experiabox moeten komen.

Ga je alles bedraad aansluiten dan heb je gewoon de max. snelheid.

De snelheid 65mbs

Ik heb hier trouwens nooit last van gehad!

Welke DVS heb je (nog) in gebruik?
DVS 200
DVS 650
DVS 1200

De 650

Nou, die zou nog prima moeten werken. Heb je ze al eens opnieuw gekoppeld?

‘Hang’ es aan een van de dvs-en waar een ontvanger op zit je laptop en doe een speedtest.
https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Als ze niet goed gekoppeld zijn dan doen ze het toch helemaal niet maar de tv die ik het eerste aanzet doet het en de andere geeft een zwartbeeld met de melding geen zender?

Ze zijn wel van de week in de straat bezig geweest van de kpn!

Reputatie 7
Badge +15

@Josvl Welkom op het forum. Wat irritant dat je problemen hebt met je draadloze verbinding set. Mag ik vragen hoe lang je deze problemen al ervaart? Je zou sowieso even een kijkje kunnen nemen op deze pagina, soms wil het opnieuw koppelen van de adapters de problemen verhelpen, zoals @PeterG al zegt. Zou je ook je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en kijken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Hoi Rutger

Ik heb het opgelost!

Heb de tv ontvanger op mijn slaapkamer ingesteld op SD kwaliteit en nu doet hij het wel?

Gr Jos

Dan heb je via de DVS te weinig bandbreedte voor 2 X HD. Dat probleem zal opgelost zijn als je alles bekabeld. Of één ontvanger al bekabeld aansluit.

Want met een DVS heb je veel bandbreedte verlies.
Met 2 adapters (minimaal nodig) is het al de helft. Met 3 adapters, wat jij hebt met 2 ontvangers, is de héle set nog maar 33% v.d. snelheid. Dat moet dan verdeeld over die 2 ontvangers… (bij gelijktijdig gebruik).

Oké dan weet ik voldoende!

Bedankt voor jou reacties!!

Gr Jos

Reputatie 7
Badge +15

@Josvl Wat goed om te horen dat het probleem opgelost is. Bedankt @PeterG voor de ondersteuning.