Beantwoord

gegevens voor omruilen tv ontvanger

  • 12 December 2019
  • 9 reacties
  • 156 keer bekeken

Via de mail een oproep gekregen om oud TV-kastje om te ruilen. Bij het invullen van de gegevens voor omruilplanning VERPLICHT 06 nummer?? Dat gebruik ik niet meer! Kontact met klantenservice; “vul in 06 met 8x0” resultaat: Er ging iets mis probeer het later nog eens” inmiddels meerdere keren geprobeerd maar het blijft misgaan. Graag een oplossing

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 12 December 2019, 20:44

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +19

Weet u zeker dat de mail van kpn is? Ik dacht dat kpn niet zelf de klant benaderd hiervoor . Maar Ik kan het mis hebben. U kunt het ook zelf regelen via deze link.https://www.kpn.com/service/televisie/omruilen-tv-ontvanger.htm

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Jochem7823 

Wat vervelend dat het niet werkt, zou je het eens met deze link willen proberen om je TV ontvanger om te ruilen. Laat het even weten of het gelukt is. 

KPN benadert klanten met nog een Motorola in de administratie momenteel actief. Maar niet allemaal tegelijk, anders wordt het wel erg druk (lijkt mij). Deze proactieve actie geeft de indruk dat de ondersteuning voor de Motorola’s beëindigd gaat worden.

Dennis geeft de enige en echte link voor omruil Motorola ontvangers. Daar wordt geen 06 gevraagd bij mijn weten. Overigens stuurt KPN altijd een bevestiging per sms. Daarvoor is het noodzakelijk een mobiele telefoon te hebben.
Ik zou eerder m'n vaste nummer eruit donderen dan m'n mobiele. Met een mobiel abonnement bel je véél goedkoper namelijk. De tijd dat het andersom is is al jaren geleden.

Beste @Jochem7823 

Wat vervelend dat het niet werkt, zou je het eens met deze link willen proberen om je TV ontvanger om te ruilen. Laat het even weten of het gelukt is. 

Bedankt voor de reactie; geprobeerd en “er is helaas…...” ligt dat nu aan het telefoonnummer of is er iets met de site aan de hand.

KPN benadert klanten met nog een Motorola in de administratie momenteel actief. Maar niet allemaal tegelijk, anders wordt het wel erg druk (lijkt mij). Deze proactieve actie geeft de indruk dat de ondersteuning voor de Motorola’s beëindigd gaat worden.

Dennis geeft de enige en echte link voor omruil Motorola ontvangers. Daar wordt geen 06 gevraagd bij mijn weten. Overigens stuurt KPN altijd een bevestiging per sms. Daarvoor is het noodzakelijk een mobiele telefoon te hebben.
Ik zou eerder m'n vaste nummer eruit donderen dan m'n mobiele. Met een mobiel abonnement bel je véél goedkoper namelijk. De tijd dat het andersom is is al jaren geleden.

Bedankt voor de reactie. De site meldt: “Er wordt een mail én een sms verstuurd” Eigenlijk stelt KPN dus: Geen 06 =  gelijk aan geen TV mogen blijven gebruiken. Hoezo vrijheid.

Beste @Jochem7823 

Wat vervelend dat het niet werkt, zou je het eens met deze link willen proberen om je TV ontvanger om te ruilen. Laat het even weten of het gelukt is. 

Bedankt voor de reactie; geprobeerd en “er is helaas…...” ligt dat nu aan het telefoonnummer of is er iets met de site aan de hand.

Beste @Dennis Schreve 

Vandaag na vele malen via internet proberen telefonisch contact KPN gehad; was nu geen probleem omruilen is nu geregeld!

 

Groet Jochem

Reputatie 7

Hey @Jochem7823, welkom op het KPN forum. Klopt, we sturen een SMS ter bevestiging én we zoeken graag telefonisch contact met je, in het uitzonderlijke  geval dat er iets mis gaat bij de levering. Omdat de meeste consumenten tegenwoordig gebruik maken van een mobiel nummer, is dat een vraag in het invulveld die je niet kunt ontwijken. Ik begrijp uit je bericht dat je geen gebruik meer maakt van een mobiel nummer, gelukkig is er via onze klantenservice maatwerk verricht, waardoor je alsnog een nieuwe ontvanger krijgt. Bedankt voor de terugkoppeling :) 

Hey @Jochem7823, welkom op het KPN forum. Klopt, we sturen een SMS ter bevestiging én we zoeken graag telefonisch contact met je, in het uitzonderlijke  geval dat er iets mis gaat bij de levering. Omdat de meeste consumenten tegenwoordig gebruik maken van een mobiel nummer, is dat een vraag in het invulveld die je niet kunt ontwijken. Ik begrijp uit je bericht dat je geen gebruik meer maakt van een mobiel nummer, gelukkig is er via onze klantenservice maatwerk verricht, waardoor je alsnog een nieuwe ontvanger krijgt. Bedankt voor de terugkoppeling :) 

Dat ‘maatwerk’ is wel pas verricht na extra contact van mijn zijde.  Het zou mooi zijn als dit direct bij de poging om het via internet te regelen duidelijk gemaakt wordt; 'Heeft/gebruikt u geen 06 nummer, neem dan contact op met onze klantenservice’ scheelt toch een aantal uren en frustratie omdat het wéér niet lukt.

Of dat de medewerker op klantenservice volledige instructie heeft gekregen, nu ben ik in eerste instantie van het (TV)kastje naar de (systeem)muur gestuurd en dat is dus niet -klantvriendelijk-. Overigens hebben de medewerkers mij, ondanks mijn frustratie, bijzonder vriendelijk te woord gestaan!

Reputatie 7

Maatwerk is niet via een selfservicetool in te zetten. Dat moet wel via de klantenservice waar een mens je kan helpen, en over de systeem(muur) heen kan tillen. Ik snap erg goed jouw frustratie, @Jochem7823. Maar, as designed, hebben we een bijzonder goede reden om je contactgegevens te noteren. 

Fijn om te lezen dat mijn collega's aan de telefoon je zeer correct te woord heeft gestaan 🙂 Zo hoort het!  

Reageer