Beantwoord

Gehoorapparaat aansluiten op tv-ontvanger

• 29 december 2018
  • 13 reacties
  • 322 keer bekeken

Reputatie 1
Hoe kan ik een gehoorapparaat (Senheiser Set 840-TV) op het audio uitgangssignaal van de mediabox kleur groen zo maken dat ik ook het geluids nivo van de senheiser kan regelen.
Op het moment heb ik de Senheiser aangesloten maar kan geen geluids nivo veranderen.

MVG Pieter

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door pieternumberone 2 januari 2019, 19:58

We zijn er uit het bleek aan de volume regelaar van de Sennheiser te liggen, vanmiddag naar de hoorwinkel geweest en het probleem uitgelegd.
Uiteraard was er geen techneut aanwezig zoals zo vaak maar de oplossing geboden om een ander apparaat mee te nemen.
Bij thuiskomst aangesloten en hoera !! het werkt.

Allemaal bedankt voor jullie adviezen leuk forum met de nodige expertise.

MVG Pieter
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @pieternumberone
Het uitgangssignaal van de TV-ontvanger is niet te regelen, dat is een vaste volume stand.
Kun je hem niet via de TV zelf aansluiten als je TV tenminste een regelbare volume-uitgang heeft.
Reputatie 1
Nee helaas het is een smart tv van Samsung 2 jaar oud, anderen zeggen hiervan dat Samsung niet meer de moeite neemt om een audio uitgang op hun TV's te maken.

MVG Pieter
Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag @pieternumberone. Welkom op het Forum. Gaat het om dit apparaat? Meestal zit er wel hoofdtelefoon aansluiting op een televisie dat regelbaar is met de afstandsbediening. Als dit het geval is kan je deze kabel gebruiken om het met elkaar te verbinden en te testen.

Reputatie 7
Badge +9
Goede middag pieternumberone ikzelf zelf heeft ook een gehoorapparaat. En ik heeft er een zender er bij die ik heb aangesloten op tv via een optische kabel op het zender apparaat kan ik het geluid regelen ik heb die gekocht in een gehoor winkel en ben een zeer tevreden mee.
Reputatie 7
Met een draadloze koptelefoon kan ik me niet voorstellen dat deze niet zelf een volumemogelijkheid heeft.
Zelfs mijn goedkope Philips van 39,95 heeft op de headset een volumeregeling.

Voor de prijs van die Sennheiser mag je dat zéker verwachten!

En een TV zonder koptelefoonaansluiting? Kan ik me ook niet voorstellen aangezien daar vaak ook hoorhulpmiddelen op gaan. Wat is het type van je TV.
Reputatie 1
Hallo Vikash

Het gaat inderdaad om dit toestel, het zit nu aangesloten op de Arris box van KPN op de blauwe aansluiting compleet geleverd met accesoires en bv jack kabel.
De volume regelaar van de Sennheiser doet op dit kanaal niets ik krijg wel geluid maar te zacht voor de oren.
Mijn TV op de slaapkamer heeft wel een hoofdtelefoon aansluiting maar ook hier geen volume regeling zowel op het apparaat als via de TV regeling.
Mogelijk is de volume reg. van het apparaat niet in orde, laat dit maar eens controleren bij de gehoorwinkel.

Peter
De TV is een Samsung UE55MU6400 en heeft geen koptelf. uitgang wel iets te regelen via TV maar dan valt het TV geluid uit.

MVG Pieter
Reputatie 7
Badge +15
Mogelijk is de volume reg. van het apparaat niet in orde, laat dit maar eens controleren bij de gehoorwinkel.

Ik ben erg benieuwd of dat het probleem is. Laat je ons weten wat ze jou hebben verteld in de gehoorwinkel?
Reputatie 1
Ga er vanmiddag naar toe
Reputatie 7
Mijn TV op de slaapkamer heeft wel een hoofdtelefoon aansluiting maar ook hier geen volume regeling zowel op het apparaat als via de TV regeling.

Peter
De TV is een Samsung UE55MU6400 en heeft geen koptelf. uitgang wel iets te regelen via TV maar dan valt het TV geluid uit.

MVG Pieter

Bij mijn TV, een Philips, is het uitgangsvolume van de koptelefoonuitgang alleen te regelen via enkele stappen in het menu van de tv. Nogal omslachtig dus. Mogelijk bij je slaapkamertv, en de Samsung, dan ook?

De aansluiting op de Arris is geen koptelefoon uitgang. Maar bedoeld voor naar een versterker: fixed audio out namelijk. Uitgevoerd in minijack, want dat neemt minder ruimte in dan rca (tulp).

Ik heb nog nooit een draadloze koptelefoon zonder volumeregeling op de headset gezien; laat staan zo'n dure. Daardoor is ie nml ook op de aansluiting van de Arris te gebruiken. Juist door z'n eigen volume instelling.
Reputatie 1
PeterG
Misschien is dat zo maar de mijne doet het helaas niet, ga direct naar de hoorwinkel om eea te vragen of uit te laten leggen hoe het wel zou kunnen.
Moet wel zeggen dat de informatie over dit apparaat minimaal was bv is het aan te sluiten op alle soorten TV's en kan ik het geluid van de TV nog horen etc.
We gaan het horen.

MVG Pieter
Reputatie 1
We zijn er uit het bleek aan de volume regelaar van de Sennheiser te liggen, vanmiddag naar de hoorwinkel geweest en het probleem uitgelegd.
Uiteraard was er geen techneut aanwezig zoals zo vaak maar de oplossing geboden om een ander apparaat mee te nemen.
Bij thuiskomst aangesloten en hoera !! het werkt.

Allemaal bedankt voor jullie adviezen leuk forum met de nodige expertise.

MVG Pieter
Reputatie 7
Badge +9
Goede avond pieter wat fijn dat het opgelost is. Heel veel hoor plezier. Ikzelf zelf vind het ook fijn met mijn apparaatje leker film kijken 👍😉
Reputatie 7
Badge +15
Wat fijn dat het probleem is verholpen @pieternumberone. Het zou anders ook erg zonde zijn geweest van zo'n duur apparaat. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we het graag van je!

Reageer