Beantwoord

Gehuurde film werkt niet op beamer

  • 20 December 2019
  • 15 reacties
  • 322 keer bekeken

Ik heb net een film gehuurd (home alone) deze kan ik wel op mijn telefoon en iPad kijken, maar op de beamer kan ik deze niet projecteren. Dan krijgt ik een zwart pauze scherm.

alle andere programma’s en films spelen wel af op de beamer. De iPad is via een hdmi kabel aangesloten. 
 

is er een restrictie op gehuurde films afspelen op een beamer? 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 22 December 2019, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Als die beamer geen HDCP ondersteunt en de kans daarop is groot, dan zal dat niet gaan werken.

Reputatie 7
Badge +22

Als die beamer geen HDCP ondersteunt en de kans daarop is groot, dan zal dat niet gaan werken.

Afkorting van HDCP??? Ook met een beveiliging te maken tegen kopiëren? Op een beamer kun je toch niet opnemen? 🤔

Reputatie 7
Badge +21

HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection (Wikipedia)

Reputatie 7
Badge +24

Als die beamer geen HDCP ondersteunt en de kans daarop is groot, dan zal dat niet gaan werken.

Afkorting van HDCP??? Ook met een beveiliging te maken tegen kopiëren? Op een beamer kun je toch niet opnemen? 🤔

Nee, maar dat weet de app op de tabled toch niet? :upside_down:

Reputatie 7
Badge +22

Afkorting van HDCP??? Ook met een beveiliging te maken tegen kopiëren? Op een beamer kun je toch niet opnemen? 🤔

Nee, maar dat weet de app op de tabled toch niet? :upside_down:

😂🤣 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi G, welkom hier. 

Als die beamer geen HDCP ondersteunt en de kans daarop is groot, dan zal dat niet gaan werken.

Afkorting van HDCP??? Ook met een beveiliging te maken tegen kopiëren? Op een beamer kun je toch niet opnemen? 🤔

Nee, maar dat weet de app op de tabled toch niet? :upside_down:

Het is juist de bedoeling dat dat ding het weet. 

 

HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI-, DisplayPort- of HDMI-verbindingen. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer (DRM). Door de verbinding tussen ontvanger en afspeelapparaat te vercijferen hoopt men het illegaal kopiëren tegen te gaan. De data worden uitsluitend doorgegeven aan randapparatuur die daartoe gerechtigd is. Om dat te bereiken heeft ieder apparaat dat HDCP ondersteunt een uniek intern nummer. Met andere woorden, als die beamer dit niet heeft, dan wordt het niet doorgegeven. 

Of zeg ik nu rare dingen @wjb ?

Reputatie 7

Of zeg ik nu rare dingen @wjb ?

Dat klinkt allemaal heel plausibel Alex. :wink:

Voor meer informatie zie wikipedia.

Essentieel in deze is wel de HDCP certificering.

Reputatie 7
Badge +24

Die beamer beschikt dus niet over zo'n juist uniek nummer.

 

Of zeg ik nu rare dingen @wjb ?

 

Ja want de vraag is niet van wjb maar van Ge-es. 

Het is leuk dat jullie je kennis laten zien, maar toch kan dit ook worden beantwoord met iets als. 

Ja je kan niet op elk willekeurig apparaat afspelen. Er zit een beveiliging op doorgave net als met een videorecorder. De doorgave wordt alleen gedaan op  Europese televisies.

Als iemand de techniek hierachter wil weten dan moet hij maar een eigen vraag (topic) aanmaken. 

 :yum:

 

Reputatie 7

Het is leuk dat jullie je kennis laten zien, maar toch kan dit ook worden beantwoord met iets als. 

Ja je kan niet op elk willekeurig apparaat afspelen. Er zit een beveiliging op doorgave net als met een videorecorder. De doorgave wordt alleen gedaan op  Europese televisies.

Maar dat antwoord is niet juist, er zijn beamers (o.a. van BenQ) die HDCP gecertificeerd zijn en ook op televisies buiten Europa kan doorgave prima plaatsvinden, zolang die televisies maar HDCP gecertificeerd zijn.

Het is leuk dat jullie je kennis laten zien, maar toch kan dit ook worden beantwoord met iets als. 

Ja je kan niet op elk willekeurig apparaat afspelen. Er zit een beveiliging op doorgave net als met een videorecorder. De doorgave wordt alleen gedaan op  Europese televisies.

Maar dat antwoord is niet juist, er zijn beamers (o.a. van BenQ) die HDCP gecertificeerd zijn en ook op televisies buiten Europa kan doorgave prima plaatsvinden, zolang die televisies maar HDCP gecertificeerd zijn.

Dat had RBxx al aangegeven met zijn link. Maar waarom moet alles met al die voor de eindgebruker moeilijke taal. Ik probeerde aan te geven dat eerst een antwoord in “Jip en Janneke taal” zou moeten staan. Dit forum is geen forum voor Data engineers, Video techneuten of dat soort lui zoals jij en ik, maar gewoon voor alle eindgebruikers.

Ik had geschreven “met iets als”.  Als jij er nog achter wilt “of alles dat door de doorgave als zoiets gezien wordt”, is het waarschijnlijk typische  techneuten precisie waar de eindgebruiker niet op zit te wachten.  

Reputatie 7
Badge +24

 

Of zeg ik nu rare dingen @wjb ?

 

Ja want de vraag is niet van wjb maar van Ge-es. 

Het is leuk dat jullie je kennis laten zien, maar toch kan dit ook worden beantwoord met iets als. 

Ja je kan niet op elk willekeurig apparaat afspelen. Er zit een beveiliging op doorgave net als met een videorecorder. De doorgave wordt alleen gedaan op  Europese televisies.

Als iemand de techniek hierachter wil weten dan moet hij maar een eigen vraag (topic) aanmaken. 

 :yum:

 

Nee Cor, de mention aan @wjb was om te dubbelchecken dat ik geen onzin verkoop. Het antwoord op de vraag lijkt me duidelijk, zo goed als zeker kan dit niet op zijn beamer. Daarnaast wordt er ook extra informatie geplaatst omdat dit een forum is. Resultaten hiervan worden ook in Google weergegeven en zo zijn er meer mensen die hier terechtkomen als ze zoeken op de trefwoorden 'film + werkt + niet + beamer + kpn’ of iets in die richting. Dit topic is nu 105 keer bekeken. Het is dan handig dat alle informatie op 1 plek staat. Ik zou niet weten wat hier verkeerd aan is.  

 

Of zeg ik nu rare dingen @wjb ?

 

Ja want de vraag is niet van wjb maar van Ge-es. 

Het is leuk dat jullie je kennis laten zien, maar toch kan dit ook worden beantwoord met iets als. 

Ja je kan niet op elk willekeurig apparaat afspelen. Er zit een beveiliging op doorgave net als met een videorecorder. De doorgave wordt alleen gedaan op  Europese televisies.

Als iemand de techniek hierachter wil weten dan moet hij maar een eigen vraag (topic) aanmaken. 

 :yum:

 

Nee Cor, de mention aan @wjb was om te dubbelchecken dat ik geen onzin verkoop. Het antwoord op de vraag lijkt me duidelijk, zo goed als zeker kan dit niet op zijn beamer. Daarnaast wordt er ook extra informatie geplaatst omdat dit een forum is. Resultaten hiervan worden ook in Google weergegeven en zo zijn er meer mensen die hier terechtkomen als ze zoeken op de trefwoorden 'film + werkt + niet + beamer + kpn’ of iets in die richting. Dit topic is nu 105 keer bekeken. Het is dan handig dat alle informatie op 1 plek staat. Ik zou niet weten wat hier verkeerd aan is.  

Je geeft geen antwoord aan Ge-es maar aan Dennis Schreve van wie je zijn naam verandert.  

Je verteld met veel dure woorden dat er een kopieeerbeveiliging op kan zitten. Maar wat heeft een beamer te maken met kopieeren. Het is gewoon een beveiliging tegen het doorgeven van het hdmi tv signaal hoe dat ook mag heten. 

Het liken in dit forum is echt irritant. Een klein groepje old boys markeert alles als “like” als er kritiek op mensen buiten dit groepje wordt gegeven.

En het lijkt of bij KPN dit wegkicken wordt geapricieerd. 

Dit was mijn laatste bericht in dit topic. 

Reputatie 7
Badge +24

Je mag er gerust niet mee eens zijn.  

Dit was mijn laatste bericht in dit topic. 

Dan laten we het hierbij. 

Reputatie 7

Je verteld met veel dure woorden dat er een kopieeerbeveiliging op kan zitten. Maar wat heeft een beamer te maken met kopieeren.

En dat is nu precies waar het om draait, kopieerbeveiliging.

Hoe weet de TV ontvanger nu dat het apparaat waar die film naar toe gestuurd wordt niet in staat is deze film te kopiëren?

Juist, HDCP, that's it.