Vraag

geluid via soundbar blijft tv ontvanger ook bij overschakelen naar app op tv zelf

  • 17 January 2021
  • 7 reacties
  • 490 keer bekeken

Ik heb mijn tv aangesloten op de soundbar als ik tv kijk hoor ik het geluid uit de soundbar maar als ik videoland opstart via de app op mijn tv dan blijft het geluid van het tv programma doorspelen en niet van videoland weet iemand wat er fout zit.

 

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik ervaar hetzelfde, hier krijg ik het geluid terug wanneer ik de kpn ontvanger uitzet, de versterker uitzet en versterker weer aan om geluid te krijgen via de app. 

ik heb de tv-ontvanger met hdmi naar tv, toslink van de ontvanger naar de versterker en hdmi van versterker naar de tv. 
 

Ik heb helaas geen andere oplossing/omweg dan bovenstaande.

Misschien komt er nog een echte oplossing voorbij.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Remco78. Het zou kunnen zijn dat de soundbar of de TV is ingesteld om een bepaald type geluid automatisch op te pakken. Zou je eens kunnen proberen om in het menu van de TV ontvanger het type geluid aan te passen? Wat je ook zou kunnen doen is kijken in de gebruiksaanwijzing van de apparatuur zelf te kijken of daar iets staat over automatisch oppakken. 

Begrijp het niet zo goed graag meer info hierover.

 

Reputatie 7
Badge +17

De kans is groot dat het ligt aan de geluidsinstellingen van de soundbar of de TV zelf. Wat ik me wel afvraag is hoe je videoland aanzet. Doe je dit met de afstandsbediening van KPN of met die van de TV zelf?

Videoland zet ik aan met de een app via mijn tv.

Ik heb mijn tv aangesloten op de soundbar

maar als ik videoland opstart via de app op mijn tv dan blijft het geluid van het tv programma doorspelen

Dan is niet je televisietoestel maar de kpn-ontvanger op je soundbar aangesloten.

Sluit dus de televisie zelf optisch of via HDM ARC aan op de televisie. Als je dan op de televisie een app start gaat het geluid naar je soundbar.

Om radio te kunnen luisteren onder televisietoestel aan ook nog de kpn-ontvanger apart aansluiten op de soundbar.

Twee verbindingen dus: Televisie naar soundbar en kpn-ontvanger naar soundbar.

Heb ik ook gedaan tv via HDMI ARC aangesloten op HDMI ARC soundbar. 

KPN decoder aangesloten met HDMI Naar HDMI 2 ingang tv.

KPN decoder optisch aangesloten naar soundbar