Beantwoord

Geluid afspelen op een Philips LX8300 set

  • 15 October 2019
  • 13 reacties
  • 147 keer bekeken

Hallo. 
mij heb sinds kort een dvd recorder met subwoover en boxen. Nu krijg ik alleen geluid via de tv en schiet hij naar een andere HDMI kanaal wanneer ik op Netflix ga of Videoland. Gebeurd dit ook als ik mijn netflix abonnement overzet naar kpn of schiet hij dan nog naar het andere HDMI kanaal waardoor het geluid van de subwoofer weer weg is?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 October 2019, 22:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Snuffie, welkom op het forum. 

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dit precies is aangesloten. Een dvd-recorder staat los van het geluid via boxen en subwoofer, dat gaat via een versterker. Of bedoel je hiermee en compleet Cinema set? Zo ja, welke heb je precies? Merk en modelnummer. Dat maakt het makkelijk voor ons om te kijken hoe je dit het beste kunt aansluiten. 

Ik hoor graag van je. 

 

Dit is de dvd-speler met daarop een hele set boxen en subwoover aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij ziet de achterkant van het DVD gedeelte als hieronder uit. Dan heb je daarop een stereo ingang voor tulpkabels. Het makkelijkste is om vanaf de uitgang van de televisie een tulpkabel aan te sluiten op de AUX ingang zoals hieronder omcirkeld. Dan wordt het geluid van alles wat er op de tv wordt afgespeeld doorgelust naar je geluidssysteem. Klopt het dat je het setje nu hebt aangesloten op de ontvanger? En dat je Netflix en Videoland niet via de ontvanger van KPN kijkt?

De vraag is welke uitgangen voor geluid jouw televisie heeft. Digital in zou ook kunnen, wederom afhankelijk van je tv. Heb je daar ook een merk en modelnummer van? 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Klopt het dat je het setje nu hebt aangesloten op de ontvanger? En dat je Netflix en Videoland niet via de ontvanger van KPN kijkt?

 

Klopt het dat je het setje nu hebt aangesloten op de ontvanger? En dat je Netflix en Videoland niet via de ontvanger van KPN kijkt?

 

 

dat klopt weet niet hoe ik het juist aan moet sluiten

 

Klopt. 

Reputatie 7
Badge +24

Dit wordt lastiger, maar het kan wel. Je televisie heeft namelijk alleen een optische uitgang (Op je tv: Optical digital audio out) die naar een analoog signaal moet worden omgezet zodat het op je Philips kan worden aangesloten. 

Dan heb je deze omvormer nodig, een optische kabel om de omvormer op de tv aan te sluiten en uiteraard nog een stereo tulp kabel om de Philips set aan te sluiten op de omvormer. 

Naar mijn mening zou je het hiermee voor elkaar moeten krijgen, let er wel op dat dit geen garantie is maar een advies op basis van ervaring. Dit kun je je ook altijd overleggen met een plaatselijke elektrowinkel, zoals bijv. Expert. 

 

 

Och jee klinkt ingewikkeld. Maar ga morgen even naar de expert hier om te kijken naar zo’n omvormer en die tulp kabels. Super bedankt in ieder geval. 

Reputatie 7
Badge +24

Het is altijd even puzzelen. Graag gedaan uiteraard en succes morgen!