Beantwoord

geluid afstandsbediening werkt niet

  • 2 July 2013
  • 12 reacties
  • 67389 keer bekeken

Vanaf dag 1 kan ik van alle 2 de afstandsbedieningen alkes gebruiken alleen de button voor volume werkt niet. Nu moet ik steeds de afstandsbediening van de tv gebruiken. erg lastig. Weet iemand wat ik fout doe??
icon

Beste antwoord door WouterM 2 July 2013, 12:07

Bekijk origineel

12 reacties

Misschien handig om eerst de populaire onderwerpen op het forum eens door te lezen, voordat je dit vraagt ;)

Zie hier: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-afstandsbediening-instellen-64394
Reputatie 6
Badge +11
Hallo adorel,

Ik zie dat het topic als opgelost is gemarkeerd. Heb je de oplossing kunnen vinden uit de topic waar WouterM je naar verwezen heeft? Hopelijk kun je ons daarnaast aangeven wat het probleem is geweest en hoe je dit hebt kunnen verhelpen?

Alvast enorm bedankt! Niet opgelost? Laat het ook weten, we zullen je helpen. Kun je dan gelijk aangeven wat voor model TV je hebt?

Met vriendelijke groet,

Tim

Beste heer/mevrouw,

Vorige week een nieuwe afstandbediening gehaald omdat vorige niet meer werkte.
Bij de nieuwe doet het geluid het niet alsmede de Mute en aan-uitknop.

Vandaag weer een nieuwe gehaald in de KPN winkel en deze werkt ook niet bij geluid, mute en aan- uit.

Wat zou ik moeten instellen?

Ik heb de meest voorkomende vragen gelezen, echter dit helpt mij niet verder.

De TV is een LG

Dankuwel.

Hallo Anneke58,

Ook hiervoor gelden de stappen zoals vermeld op de volgende pagina's:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-afstandsbediening-instellen-64394

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Standaard werken deze knoppen namelijk niet, totdat ze zijn geprogrammeerd op het televisietoestel. Op bovenstaande pagina's wordt uitgelegd hoe dit in te stellen is.
Dankjewel Wouter, bij de 9e code nam die 'm.

Alleen jammer dat de medewerkers in de KPN-winkel hier niet van op de hoogte zijn, ik heb er 2 gesproken vandaag.

Reputatie 6
Badge +11
Dat ben ik met je eens. Bedankt voor je bericht, goed om te lezen dat het uiteindelijke gelukt is! :D

Met vriendelijke groet,
Tim

Vandaag glasvezelaansluiting gekregen en ook ik heb problemen met de afstandsbediening. Het betreft ook bij mij alleen harder/zachter en de mute knop. Harder en zachter verschijnt wel in beeld, maar geluid verandert niet. De mute knop is helemaal niet te zien op het scherm bij het indrukken en reaktie is er ook niet. Bij harder en zachter brandt het rode lampje van de afstandsbediening, bij mute wel gewoon groen, maar dus geen aktie!! Ik heb buiten de snelcode ook alle andere codes al geprobeerd, maar alleen bij snelcode 19 gaat het rode lampje branden alszijnde juiste code en die werkt dus niet 100%. Bij alle andere codes nog wel TV aan en uit gedaan om te kijken of het toch werkte maar helaas. Het betreft een Pioneer PDP-434PE Plasma. Help???

Niet alle tv's zullen qua volume, aan/standby, en input (knopje onder de '7') gaan werken met de ab van kpn.

Voor Pioneer heb ik HIER de volgende codes gevonden (voor het lange smalle model ab van kpn)

215, 297. 331 t/m 335, 337, 338, 424, 442, 446, 553 t/m 564, 662, 814, 852

snelcode (werkt ook niet altijd) 19

Ik gebruik een losse versterker op de audio uitgang, echt heel jammer dat het volume niet te regelen valt met de AB
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Henkstr, welkom op het forum! Wat voor tv en versterker heb je? Er zijn een aantal mogelijkheden om het geluid dat via een versterker loopt, met de KPN afstandsbediening harder en zachter te zetten. Zie onder meer de uitleg in dit topic.

Als dit niet werkt, kun je eventueel overwegen een universele afstandsbediening aan te schaffen.

Bedankt voor je goede uitleg.

Reageer