Beantwoord

Geluid blu-ray

• 29 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 85 keer bekeken

Hoe kan ik het geluid van de bluray aansluiten zodat het te horen is op de soundbar via de HMB2260. Beeld is goed echter als ik een dvd of zo afspeel hoor ik het geluid van de tv en niet van de dvd
icon

Beste antwoord door PeterG 29 oktober 2018, 16:04

Dat kan niet via de kpn apparatuur.

Sluit de blurayspeler direct aan op een nog vrije ingang van de soundbar als je daar nog een vrij hebt. Meestal zijn die dingen magertjes voorzien.

Dus indien het HDMI AUDIO OUT is en je soundbar heeft HDMI IN dan kun je dat gebruiken. Ik denk echter dat een soundbar hooguit optical in heeft. Dan dus OPTICAL OUT v.d. blurayspeler verbinden met de OPTICAL IN van de soundbar.
Bij gebruik dan wel de ingang van de soundbar steeds switchen met diens afstandsbediening.

Optical kabels en hdmi kabels zijn in de vakhandel te krijgen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Dat kan niet via de kpn apparatuur.

Sluit de blurayspeler direct aan op een nog vrije ingang van de soundbar als je daar nog een vrij hebt. Meestal zijn die dingen magertjes voorzien.

Dus indien het HDMI AUDIO OUT is en je soundbar heeft HDMI IN dan kun je dat gebruiken. Ik denk echter dat een soundbar hooguit optical in heeft. Dan dus OPTICAL OUT v.d. blurayspeler verbinden met de OPTICAL IN van de soundbar.
Bij gebruik dan wel de ingang van de soundbar steeds switchen met diens afstandsbediening.

Optical kabels en hdmi kabels zijn in de vakhandel te krijgen.
Helaas zit er op de bluray geen optical out. Wel een HDMI out. Deze is dus met de TV verbonden. De HMB2660 is via scart met de tv verbonden en via optical met de soundbar.
Reputatie 7
[quote] De HMB2660 is via scart met de tv verbonden[/quote[???? Huh! Waarom via scart??? Je tv heeft hdmi, anders zou je de BRD niet aan kunnen sluiten. Als je de hmb2260 ook via HDMI op je tv aansluit heb je via die met (vrijwel) álle zender ook High Definition beeld! En niet alleen met de BRD.
Het lijkt mij onwaarschijlijk dat op een bluraydiscspeler niet minstens voor audio een optical out zit. Hoe willen ze anders dat je 'm op een HTS aansluit voor Dolby Digital weergave?

Nou, dan zou het zo nog kunnen:
Alles direct op de TV met HDMI (of scart 🤔 ). En dan de TV met optical out op de soundbar aansluiten. Dan heb je via één ingang v.d. soundbar het geluid van alles wat je op TV weer geeft.

Overigens heb ik de BRD via HDMI aangesloten op m'n surroundversterker. Dan heb ik zelfs Dolby Digital True HD geluid en DTS HD geluid.

Je leest 't al: een soundbar zou mij te beperkt zijn.

Reageer