Beantwoord

Geluid Fox Sports kanalen zachter

  • 24 November 2019
  • 6 reacties
  • 271 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Ik ervaar op alle Fox Sports kanalen dat het geluid een stuk zachter is dan alle andere kanalen.

Normaal heb ik mijn surroundset op stand 20 staan en dat is hard en luid genoeg, maar bij de Fox kanalen moet ik het minimaal op 30 zetten voor het zelfde resultaat.

Ik heb de instellingen ook al veranderd van Dolby naar Stereo maar dat veranderd niets.

Is daar iets aan te doen ?

icon

Beste antwoord door PeterG 24 November 2019, 12:15

Bekijk origineel

6 reacties

Klopt. Hier ervaar ik dat ook. Zenders (ongeacht radio of tv) verschillen onderling helaas. Volgens mij kan een provider daar niets aan doen. Die krijgt het als 1 signaal (want digitaal) binnen en geeft het zo door.

Soms is ook de mix stadiongeluid en volume commentator waardeloos bij Fox Sports.

Het verschil NPO,RTL,Talpa enerzijds en F.S. anderzijds is zo'n 4 dB. W.b. de volumestand op mijn HTS.

Reputatie 7
Badge +17

@Wibisa Welkom terug op ons Forum! Het klopt inderdaad wat @PeterG zegt. Het volume niveau verschilt per zender, hier kunnen wij helaas weinig aan doen. “We krijgen de stream zo aangeleverd.”

 

Reputatie 4
Badge +4

Dat verschil had ik niet toen ik nog bij Ziggo was, hoe doen zij dat dan ?

Geen idee. Doen zij dat?
Heb een Cisco 8455dvb met het FTA aanbod. En ook daar verschillen in volume (radio/tv).

En bij een vriend met abo, dus card in zijn Cisco 8485dvb, ook heel duidelijke volumeverschillen.

Dus of Ziggo dat doet…. Als je een module in je tv had kan het zijn dat die tv daarmee ‘iets' deed.

Reputatie 4
Badge +4

Nee PeterG ik had destijds de Horizonbox en geen module (dat was ook de reden om over te stappen naar KPN en dan heb ik het alleen over de gewraakte box ;) )

Reputatie 7
Badge +17

@Wibisa We kunnen er helaas niets aan doen. Ik weet net als @PeterG niet hoe het kan dat je dit bij Ziggo niet hebt ervaren. Wij hebben helaas geen inzage in ‘hoe zij dit regelen’. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, ben je van harte welkom op ons Forum! 

Reageer