Beantwoord

geluid instellen op soundbar lukt niet

  • 25 March 2020
  • 16 reacties
  • 857 keer bekeken

blijf problemen houden met geluid via soundbar, zachter en harder. 

Nieuwe experiabox gehad nieuwe tv ontvanger. Alle tips van aansluiten gedaan NIETS helpt.

Ben sinds februari pas klant en heb niets dan problemen.. Heb spijt dat ik ben overgestapt.

Is er iemand die een oplossing weet.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

icon

Beste antwoord door Nadia 2 April 2020, 08:57

Bekijk origineel

16 reacties

Wie weet er een oplossing voor slecht geluid soundbar Monteur heeft alles aangesloten. Daarna nieuwe experiabox en tvontvanger gehad maar er veranderd niets. Geluid gaat zachter en harder. Zelf alle probleemoplossingen gedaan maar er veranderd niets

Aad

*admin: verplaatst naar je eigen topic, uit dit topic 

Badge +12

Wie weet er een oplossing voor slecht geluid soundbar Monteur heeft alles aangesloten. Daarna nieuwe experiabox en tvontvanger gehad maar er veranderd niets. Geluid gaat zachter en harder. Zelf alle probleemoplossingen gedaan maar er veranderd niets

Aad


Hallo @JNny , dit bericht hoort hier helemaal niet thuis. Plaats het onder het juiste forum-onderwerp (hier)

Probeer ook het probleem wat duidelijker weer te geven. Op deze manier krijg je alleen antwoorden zoals: koop een nieuwe soundbar…

In beginsel heeft een Experibox helemaal niets, maar dan ook niets te maken met het geluid wat uit de soundbar komt. Dat daarvoor de Experiabox omgeruild is lijkt me dan ook totaal nutteloos. Zou je eerst eens aan kunnen geven welke apparatuur (merk, tyepe etc) je gebruikt en hoe alles is aangesloten?

 

Admin: reactie meeverhuisd naar eigen topic van JNny

Zeer onwaarschijnlijk dat het aan de kpn apparatuur ligt. Moet wel erg toevallig zijn als 2 apparaten hetzelfde euvel hebben

geluid via soundbar, zachter en harder.

Ontvanger is dus al vervangen

nieuwe tv ontvanger

Bedoel je volumeverschil tussen verschillende zenders (radio/tv)? Dáár is niets aan te doen.

Welk merk/type SB is het? Hoe is ie aangesloten? Optisch? HDMI ARC? Analoog? Van af TV? Van af ontvanger?

Peter G

Het volume verschil is bij elke zender. Geluid gaat vanzelf harder en zachter ( bij ziggo geen probleem geweest)

soms gaat het een paar dagen goed en dan avonden achtereen slecht

type SB. LG

aangesloten SB naar tv.

tv ontvanger via HDMI ( HDMI ingang ook veranderd lost niets op)

menu  instellingen niets helpt

Monteur heeft het zo ookaangesloten.

zelf heb ik alle oplossingen zoals aangegeven geprobeerd

kan het zijn tv ontvanger is 4K maar tv is geen 4K (volgens KPN mag dat geen problemen opleveren)

op advies van KPN met deze klacht werd de experiabox en tvontvanger verwisseld, maar ook dat lost het probleem niet op.

HD tv op 4k ontvanger maakt niet uit inderdaad.

Het volume verschil bij één zender kan ik niet verklaren. De ontvanger heeft geeneens volumeregeling en kan maar op één niveau doorgeven. Er zal wel altijd volumeverschil zijn en blijven tussen verschillende zenders (r/tv). Dat ligt aan de aanvoer per zender. Daar heb ik op mijn Ziggo-ontvanger ook last van. En ook met m'n KPN-ontvanger. Als ik van tv zender naar radio zender switch moet ik zeker een slinger omlaag aan het volume geven.

Ik begrijp dat de SB van uit de tv is aangesloten. Hoe is het als je deze optisch aansluit op de optical uitgang van de Arris 5202? Probeer dat eens.

Reputatie 7

Hey @JNny, welkom op het KPN forum. Goed dat je de community om hulp vraagt. Bij Peter ben je in goede handen. Heb je zijn laatste post nog gelezen? :) 

 

Beste Peter

Heb  de aansluiting SB uit tv gehaald en aangesloten op tv ontvanger 

Het werkt niet goed als je de tv uit zet het geluid lekker doorgaat.

Heb het weer op de oude manier aangesloten en zal er mee moeten leren leven waarschijnlijk hoe irritant jet ook is.

Vrienden van ons hebben KPN aan geraden omdat ze zeer tevree zijn. Alleen hebben zij een andere tv ontvanger( een groter zwart kastje)

zou dit het kunnen zijn.

gr Aad

Ja, dat zou het kúnnen zijn. Als je nu een Arris 5202 hebt dan klopt het dat het geluid soms best zacht is. Hier zijn meer topics (…) over op het forum.

Helaas is de software-uitrol, die dit waarschijnlijk zou oplossen, door dat k-virus uitgesteld.

Misschien dat @Nadia je 5202 kan wisselen voor een Arris 2952 / Arcadyan 2260. (?) Tenzij je een 4k abonnement hebt.
(zou dan ook weer een nieuwe ab bij moeten, Nadia. Want de 5202 heeft een BT ab)

Peter

Bedankt voor alle info hoop dat @Nadia reageert.

Mocht het probleem opgelost zijn laat ik het je weten

groet.Aad

Reputatie 7

Ha, @JNny. Daar ben ik weer. Super irritant natuurlijk, geluid dat zachter/harder gaat na het wisselen van zender. Balen! Hiervoor ruilen we geen hardware om. Dat is erg zonde voor de apparatuur en belastend voor het milieu. Het issue staat bij ons op de kaart. We willen het zo snel mogelijk verhelpen via een software update. Ik heb geen zicht op wanneer we deze exact gaan uitrollen, nog even geduld. 

Hoi @Nadia 

Bedankt voor je reactie,  voor de goede orde Het geluid gaat niet zachter/ harder bij zenderwissel, maar als je naar een en dezelfde zender kijkt. En dat bij alle zenders.

Ik hoop dat een update het probleem gaat verhelpen, want het is inderdaad heel irritant.

Heb begrip dat het nu allemaal wat langer duurt i.v.m. de coronavirus.

ga ervan uit dat ik een melding krijg wanneer de update gaat plaats vinden, en dat ik je daarna kan vertellen of het probleem is opgelost.

vr gr Aad

 

 

Reputatie 7

Bedankt voor je reactie,  voor de goede orde Het geluid gaat niet zachter/ harder bij zenderwissel, maar als je naar een en dezelfde zender kijkt.

Oef, dat is heel naar!

De update wordt automatisch gepusht naar je tv. Hiervan merk je vaak niks. Soms krijg je wel een melding bovenaan je tv-scherm: Let op: de tv-ontvanger heeft een update nodig. Dank voor je begrip, Aad

@Nadia ik wacht af en reageer over een paar weken weer eens of het opgelost is of niet.

gr Aad

@Nadia Ik weet niet of er inmiddels een update geweest zo ja dan is het probleem niet opgelost, zo nee kun je me dan vertellen wanneer het opgelost gaat worden.

groet

Aad

Helaas heb ik slecht nieuws voor je. Het geluidsprobleem met de Arris 5202 (zacht geluid) is nog niet opgelost en ook is er nog geen oplossingstermijn bekend.

Is je LG tv recent genoeg om de KPN ITV app in z’n smart-apps te hebben? TV’s v.a. 2017. Dan kun je die gebruiken en (vlgs mij is dat al zo) de soundbar op de tv aansluiten (optisch of analoog).

Beste Peter,

Bedankt voor je reactie 

Helaas is onze LG tv van voor 2017 dus gaat dat niet lukken, jammer we zullen er mee moeten leren leven.

Alleen wat ik niet begrijp is bij ziggo  hebben we nooit geen problemen gehad met geluid en de soundbar is gelijk gekocht toen wij de smart tv aangeschaft hebben.

Kennissen van ons en familie hebben ook KPN met tv van voor 2017 en soundbar alleen met een andere tv ontvanger.

deze maakten ons enthousiast voor KPN en zodoende zijn we overgestapt.

Jammer dat de KPN ons een product geleverd heeft waar wij niet tevree over zijn en niet opgelost kan worden.

Vanaf het begin van ons abonnement en dat is nu net 4 maanden alleen maar problemen. Jammer.

Reageer