Beantwoord

Geluid komt niet uit alle boxen van DAV EA20 Sony na aansluiten op Arris VIP2952 via tulp verbinding

  • 20 May 2019
  • 4 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik heb de TV ontvanger via HDMI op de tv aangesloten. Daarnaast heb ik de TV ontvanger via tulp (rood/wit) aangesloten op DAV EA20 Sony boxen (andere mogelijkheid zit niet op de DAV EA20 Sony). Helaas krijg ik het geluid van de tv maar uit twee van de vijf boxen. De andere boxen geven een hard brom geluid. Is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door PeterG 20 May 2019, 18:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dit is echt een vraag voor @PeterG
Helaas kan ik alleen een hele matige foto van de achterkant via een Poolse site op het hele internet vinden. Zo te zien moeten rood en wit op de aansluitingen "TV" op de "versterker".

Ergens moet je dan Dolby Pro Logic kunnen activeren als de selector ook op TV staat.

Waarom er "brom" uit center, L-achter en R-achter komt kan ik niet verklaren. Die krijgen met maar 2 stekkertjes (links voor en rechts voor) niet direct geluid. Die brom zou je dus óók moeten horen als de weergave via "TV" op STEREO staat. Want de achterkanalen en center krijgen dááruit hun geluidsinformatie (uit het stereosignaal).

Maar, da's wel een antiek speelgoedsetje. (in mijn optiek dan). Ding zal zeker 15 jaar oud zijn. Er kan een defect in zitten natuurlijk.
Waar zou ik Dolby Pro Logic kunnen selecteren? Ik dacht zelf via de geluidsinstellingen van de TV ontvanger als de receiver op TV staat. Maar dan kan ik niet voor mijn aansluiting kiezen (de tulp aansluiting). Alleen de hdmi en optical staan er weergegeven. Ondersteunt de TV ontvanger Arris VIP2952 geen tulp? (de uitgang is wel gewoon aanwezig op de TV ontvanger).

Er zit verder geen defect in de boxen. Als ik de aansluiting van de versterker direct op TV aansluit voor het kijken van een DVD, dan werken alle boxen goed.
De Arris ondersteunt gewoon stereo via tulp. Bij enkele tv zenders (zeg maar de eerste 20) zal dit een Dolby pro logic gecodeerd signaal bevatten zodat je 'surround' kunt gebruiken.

Als je op je apparaat de ingang waar de tulpstekers v.a. de Arris zitten selecteert zou je gewoon op het linker- en rechterkanaal geluid moeten hebben (en de subwoofer). En de rest niets. Waarom die brommen.... dat stuurt de Arris niet uit.

Ik heb even een foto v.d originele afst.bed. bekeken. Maar zou het knopje PLAY MODE niet de selectie, per ingang, maken voor 'stereo' of 'Dolby pro logic'? Of het knopje AUDIO.

Alleen met een dvd kan Dolby Digital gebruikt worden. Voor externe bronnen kan dat niet, er is geen optical in.

Zie vooral de gebruikershandleiding (boekje) dat je erbij hebt.

Reageer