Vraag

geluid niet synchroon op https://itvonline.nl/tv-kijken

  • 3 January 2019
  • 29 reacties
  • 1926 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds een paar weken is het geluid niet meer synchroon op ITVonline.nl het is niet kijkbaar..

Een opname afspelen gaat wel goed maar live tv niet.

groet Jurgen

29 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jurgen, welkom op het forum! Goed dat je het hier meldt.

Ik heb even gekeken maar het valt mij niet direct op. Heb je dit probleem op alle zenders of specifieke? Welke browser gebruik je? Als je de oude versie van de site gebruikt, werkt het dan wel goed?
Reputatie 1
Badge
oude versie loopt sowieso vast.
prob. is op alle zenders
opnames gaan wel goed


https://www.ziggogo.tv gaat perfect, gecheckt met credentials vriend..
maar ik heb al 10 jaar een KPN abo.

beeld loopt achter op geluid
Reputatie 7
Badge +28
En welke browser gebruik je? Ik heb hier nog geen verklaring voor maar ik zal het doorgeven aan de ontwikkelaars. Is dit op één apparaat of meerdere?
Reputatie 1
Badge
Google Chrome
Versie 71.0.3578.98 (Officiële build) (64-bits)

op zowel imac als windows pc
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik heb het doorgegeven en hoop dat een toekomstige update dit probleem oplost. In tussentijd ben ik nog benieuwd of een andere browser (zoals Firefox) wel goed werkt. Als je nog de mogelijkheid hebt dat te testen hoor ik het graag.
Reputatie 1
Badge
beste Jora, ook in Firefox zelfde verhaal, waar ziggogo steeds 'spot-on' is ]-;
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor het testen! Ik heb nog een paar vervolgvragen, sorry dat ik je bezig blijf houden ;)

- Welk besturingssysteem gebruik je?
- Hoe erg is het geluid niet synchroon? Gaat dit om een halve seconde of om een paar seconde?
- Is dit opgelost als je de kwaliteit omlaag zet? (klik op Profiel rechtsboven > Instellingen > Beeldkwaliteit)

Dat een opname wel goed werkt is belangrijke informatie. Een opname kan iets langer bufferen, een live uitzending kan maar hele korte tijd worden gebufferd. Anders valt het doelpunt wel heel veel later dan bij de buren bijvoorbeeld. Aan de andere kant is er de laatste weken niet iets wezenlijks veranderd aan onze kant dus de oorzaak is nog even onduidelijk. Hoe meer informatie, hoe beter!
Reputatie 1
Badge
beste Joran,

-macos mojave 10.14.2
-2 tot 3 tiende - da's toch storend als je 100pct via imac kijkt
-kwaliteitinstellingen hebben geen effect

prob. is er al een maand of twee.

dank voor de energie die je er in hebt gestoken.

ik kijk voorlopig via ziggogo, [sorry..] dat werkt perfect
Reputatie 7
Badge +28
-2 tot 3 tiende - da's toch storend als je 100pct via imac kijkt

Dat is zeker storend. Ik vroeg het niet om dit probleem af te doen als "het valt wel mee", maar om het zo duidelijk mogelijk te krijgen. Dit synchronisatieprobleem lijkt nieuw en nog niet vaker gemeld. Ik kan daarom niet vertellen wanneer het wordt opgelost. Met al deze details moet het mogelijk zijn dit na te bootsen. Vriendelijk dank voor alle informatie! Ik hoop dat dit op korte termijn een stuk beter werkt.
Hallo,
ik heb dezelfde problemen: geluid en beeld niet synchroon bij tv online. Is er een oplossing inmiddels?
Reputatie 7
Badge +28
Dag e_schroer, welkom hier! Jammer dat je hier ook last van hebt. Ik weet niet of/wat er is aangepast naar aanleiding van de vorige melding en of Jurgen hier nog last van heeft. Ik zorg dat dit nogmaals onder de aandacht wordt gebracht bij de ontwikkelaars. Kun je meer informatie geven over het apparaat en de browser waarop je dit merkt? Gaat het ook om een Mac? Geeft een Speedtest wel een goede snelheid aan?
Reputatie 2
Badge +1
Hier zelfde probleem. Lijkt generiek.

Getest met FireFox en Edge, beiden zelfde probleem. Minimale, maar daardoor zeer irritante vertraging!
Kun je een update geven van het ticket welke je een paar maanden terug hebt aangemaakt?
Daarin zal vast de prioritering staan etc.
Reputatie 7
Badge +28
Er is geen ticket aangemaakt, ik heb deze ervaringen doorgemaild naar de ontwikkelaars van de site. Zij konden het niet reproduceren en hebben in de gaten gehouden of er meer meldingen over kwamen. Dat is vreemd genoeg niet het geval, dus heel generiek lijkt het niet te zijn. Ik ben wel erg benieuwd of jij ook een Mac gebruikt, dan kunnen we wat gerichter onderzoeken.
Reputatie 2
Badge +1
Nee, geen Mac, normale Windows pc.

Prima internetverbinding/-snelheid.

Het is in ieder geval niet synchroon en is gewoon storend.
Sinds de oude site URL wordt doorgelinkt naar de nieuwe site (sinds ca. 1 werk geleden?) kan ik geen ITV online meer kijken in IE. Deze wordt niet meer ondersteund volgens een melding die dan verschijnt.
Ook bij mij loopt het beeld en geluid niet synchroon op de nieuwe site. (Op de oude wel).Niet in Chrome, niet in Edge en ook niet in Firefox Dit op een met kabel verbonden PC onder Windows 10 build 1809.
Ook op een laptop speelt hetzelfde probleem. Er is een ticket aangemaakt, heb ook de 2e lijn gesproken, maar helaas nog geen oplossing. Afgesproken met ze dat ik het even aankijk of het beter wordt, maar ik vrees met grote vrezen van niet... Overigens heb ik n.a.v. een reactie hierboven ook even gekeken naar een opname: hierbij loopt het beeld en geluid inderdaad WEL synchroon!
Reputatie 7
IE moet je ook niet meer willen gebruiken, Edge is veel veiliger en sneller.
Heb je dat niet synchroon lopen van beeld en geluid bij specifieke zenders (welke) of bij alle zenders?
Ik gebruikte IE zodat deze opende op mijn 2e scherm. Mijn default browser is Google Chrome.
Het niet synchroon lopen van beeld en geluid is volgens mij bij alle zenders. (Ik heb er veel geprobeerd, maar niet allemaal).
Reputatie 1
Badge
Dag e_schroer, welkom hier! Jammer dat je hier ook last van hebt. Ik weet niet of/wat er is aangepast naar aanleiding van de vorige melding en of Jurgen hier nog last van heeft. Ik zorg dat dit nogmaals onder de aandacht wordt gebracht bij de ontwikkelaars. Kun je meer informatie geven over het apparaat en de browser waarop je dit merkt? Gaat het ook om een Mac? Geeft een Speedtest wel een goede snelheid aan?

Nu 3 maanden verder, een nieuwe workstation z240 i7 met vaste lijn...
probleem blijft.... ook op i-mac.

geluid is fractie sneller dan beeld...
zeer storend
bij ziggo-tv-app werkt het prima....
spot-on

nu vastgesteld op 4 pc-configuraties

groet Jurgen
Hallo, ik ondervind ook al maanden het probleem dat geluid niet synchroon loopt. Heb daarover al meermaals mijn ongenoegen over uitgesproken bij de helpdesk. Toen kreeg ik te horen dat eraan gewerkt werd. Nu ruim een half jaar later nog steeds de problemen. Ziggo daarentegen draait voortreffelijk.
Naar mijn idee heeft KPN voor de pappen en nathouden tactiek gekozen. Voor mij is het wel duidelijk, op dit forum wordt gesteld dat er nagenoeg geen klachten zijn. Degene die klachten melden krijgen een kluitje in de handen gedrukt en op een vage manier wordt de weg naar het riet verteld. Je moet dit en je moet dat etc. Ik ben klant en mag het zelf uitzoeken. Uiteraard gaan de betalingen/incasso's wel gewoon door maar wordt er niet geleverd wat is beloofd/aangeprezen. Laat je niets meer wijsmaken, KPN heeft het te druk met overleven en eigen ego's te strelen. Daarom klagen de klanten niet meer, ze wachten hun contracttermijn af en zeggen dan op. Ik voel me geen klant maar een melkkoe!! Ik ben niet de enige die zo denkt, kijk maar naar de koers op de beurs. Dat zegt genoeg naar mijn idee. Fijne avond.
Hier heb ik al tijden het zelfde probleem.

de latency tussen beeld en geluid is op itvonline 0 bij starten, maar binnen een paar minuten loopt t op van een halve tot 5 seconden.

dit gebeurd op elke zender, en op een aantal is het erger dan bij anderen.
  • in chrome, firefox en edge geprobeerd. overal gelijk
  • windows 10 build weet ik veel.
dit probleem is schijt vervelend. geen enkele andere streaming dienst heeft hier last van.
soms heb je geluk en balt t een uurtje mee, maar het is duidelijk dat jullie simpelweg de servercapaciteit niet hebben om de dienst op een fatsoenlijke manier aan te bieden.
en ja. ik weet van de tekorten en zware veroudering van de servers van KPN.
Reputatie 7
Badge +28
Jammer om te zien dat er klachten blijven komen. Voor zover ik weet wordt er nog niet gezocht naar een oplossing omdat er te weinig meldingen zijn. Daarom is het goed dat jullie dit blijven aangeven. Ik ga er opnieuw achteraan.
Hier ook zelfde probleem, halve seconde vertraging in het geluid. Moderne Win10 pc met Chrome en snel internet via LAN.
Ook ik heb hier last van.
Moderne PC, Windows10, Chrome, 500/500 internet, bekabeld LAN.
Ik heb hetzelfde probleem. Waarom doet KPN hier niets aan?
Reputatie 1
Helaas bij mij ook al tijden hetzelfde probleem en het is inderdaad zeer storend. KPN, doe daar iets aan aub.

Reageer