Beantwoord

geluid op netflix valt weg via tv

  • 27 December 2020
  • 15 reacties
  • 1690 keer bekeken

Sinds paar dagen valt geluid weg op Netflix na paar minuten kijken via smart-tv. Alle reseten (tv en media-box) gedaan, hdmi kabel vervangen en in andere ingang gedaan. Probleem blijft zich voordoen!!

icon

Beste antwoord door Gijsje21 24 January 2021, 00:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Gijsje21 welkom op het forum! Zoals ik het dus van je begrijp kijk je Netflix via de smart-tv. Zou je eens kunnen proberen of het wel lukt via Netflix op de TV ontvanger van KPN

Hallo Bram, heb ik ook geprobeerd en daar doet het probleem zich ook voor!  Frisse start, software verwijderen en opnieuw installeren etc , maar het probleem blijft!

Reputatie 7
Badge +17

Als het probleem zich blijft voordoen ondanks dat de apparatuur de juiste software heeft lijkt het me verstandig naar de verbinding te kijken. Is alles aangesloten met een directe kabel of zit er bijvoorbeeld een Draadloze Verbindingsset tussen? Hoe zit het daarnaast met gewoon TV kijken? Zou je voor de zekerheid ook je profiel in kunnen vullen zodat ik zo nodig een meting kan doen?

Hoi Bram, er zit geen draadloze verbindingsset tussen en bij gewoon tv kijken doet het probleem zich niet voor. Ook bij Netflix kijken op mijn tablet en via apple-tv geen problemen met het geluid. Probleem ontstaat alleen bij netflix kijken via mijn tv. Ik zal mijn profiel proberen in te vullen. 

Beste Bram, inmiddels een apple-tv via mijn zelfde tv aangesloten en daar doet het geluid bij netflix het wel. Nogmaals tv kijken doet het ook.. waar gaat het mis?

Reputatie 7
Badge +17

Als je naar “Instellingen” gaat via het TV menu kan je bij “Geluid” een aantal opties kiezen. Zou je eens kunnen kijken of deze op stereo of Dolby staat en even deze wisselen? 

Gedaan Bram, en ook dit is niet de oplossing helaas😬

Reputatie 7
Badge +17

Heb je toevallig nog een ander toestel in huis waar je de TV-ontvanger op aan zou kunnen sluiten? Ik zie daarnaast ook wat mensen die problemen hebben waarbij mensen automatisch uitgelogd worden. Het zou kunnen zijn dat dit verband heeft. Wat ik ondertussen ga doen is nakijken of dit zou kunnen zijn en of een eventuele update die daarvoor volgt dit probleem ook gaat verhelpen. 

Ik heb geen ander toestel in huis dus wacht je eventuele update af!

Netflix heeft Dolby Digital Plus geluid. Er zijn TV's die daar niet goed mee overweg kunnen. Zoals de ca 6 jaar oude Sony van mijn moeder. Via de losse versterker, nog analoog aangesloten, werkt 't wel.

Beste Peter, nu Netflix via apple-tv op hetzelfde tv toestel en dan doet geluid het wel! Het lijkt dus niet aan het toestel te liggen. Apple-tv te leen dus wil graag een constructieve oplossing..

Tja, dan kan ik het niet helemaal verklaren.

Ikzelf ben voor de woonkamer de Netflix app in mijn Smart TV gaan gebruiken. Niet vanwege dat geluidsprobleem, maar omdat de app in de ontvanger mij (en vele anderen) er steeds uitknikkert. 

En voor jou misschien (totdat de app in de ontvanger wél goed werkt):

Op de 2de TV heb ik een chromecast. Dat is goedkoper in aanschaf dan een Appel TV. (is geen typfout, dat merk komt er hier niet in). Ik gebruik dan zowel de KPN ITV app als de Netflix app in mijn smartphone voor daar.

Hoi Bram, hoe staat het er mee? Nog steeds hetzelfde probleem hier!

groeten Ilse: inmiddels duurt dit al te lang en begin ik mijn vertrouwen op een oplossing te verliezen...

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Gijsje21. Ondertussen worden de laatste klanten overgezet van software versie. De kans dat dit het probleem oplost is niet erg groot maar ik wilde dat wel even afwachten. Mocht het probleem na vandaag nog spelen zou ik je willen vragen na te kijken of je al beschikt over de nieuwe software versie. 

Hoi Bram, sinds vandaag geen probleem meer ervaren, denk dus echt dat het software updateligt! Super thanks! Wellicht een idee om dit eerder serieus te nemen en je klanten niet anderhalve maand te laten wachten....