Beantwoord

Geluid radio is harder dan itv

• 22 februari 2014
  • 18 reacties
  • 4268 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hallo allemaal,

Ik maak gebruik van itv glasvezel. Nu is het zo dat het geluid van mij radio veel luider is dan dat van itv. Het volume staat gewoon het zelfde maar toch ik het geluid van de radio veel harder.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat de radio en tv even luid zijn op het zelfde volume?

icon

Beste antwoord door nick93 18 april 2015, 12:22

Het verschil in geluid sterkte bij radio en tv is bij mij sinds vandaag gelijk getrokken. Na de updaten van de Arris ontvanger.

Hoop dat dit ook zo bij anderen het geval is ?

Nick

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hou me te goede maar volgens mij ligt dat aan het station dat de uitzending uitzend !
Zoals reclames ook veel harder doorkomen, dus daar kan kpn helaas niks aan doen.
Reputatie 1
Er is een luidheids-verschil tussen verschillende zenders, maar het gaat hier werkelijk om het verschil tussen iTV en iRadio (uit dezelfde box): de radio wordt fundamenteel luider aangeleverd en dat is inderdaad behoorlijk irritant. Daar kan je zelf niets aan regelen (er is geen softwarematige optie ofzo) dus KPN zou dit moeten oplossen door de geluidsniveau's van TV en radio gelijk te trekken.

Reputatie 4
Badge +1
Hallo nick93,

Het klonk mij (letterlijk) raar in de oren dat het geluid harder zou zijn bij radio dan bij tv dus ik heb het even getst op onze testopstelling en het blijkt inderdaad zo te zijn. De ene zender lijkt wat harder te zijn dan de andere. Ik heb dit ter navraag neergelegd bij de technische dienst en zodra er meer informatie is dan zal ik dat hier plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Marco

Reputatie 7
Ik ervaar dat ook zo. Het geluidsniveau van mijn versterker moet op 23 bij een TV-programma en op 14 bij radio. Maar daar zit ook een verschil in manier van luisteren bij. Bij een TV-programma wil ik echt horen wat er gezegd wordt en de radio staat meestal aan als "achtergrondgeluid". Toch dendert het door de kamer als bij radio de versterker op 23 laat staan en kan ik nauwelijks iets horen als bij TV-kijken de versterker op 14 staat, dus ik ervaar ook wel degelijk verschil.

Reputatie 7
Badge +11
mooi dat iemand hier over begint, stond bij mij ook al op het opmerkingen lijstje
maarrrr
ik heb hier DVB-T / digitenne

het is zelfs zo dat de draadloze koptelefoon zender overstuurd wordt door het radio signaal
( die heb ik dus niet op de geregelde uitgang zitten maar via een scart verloop op de videorecorder uitgang )

fijn ook dat Marco - kpn het gewoon even zelf getest heeft
en niet direct begint over ontvanger resetten en zo  :->

Reputatie 4
Badge +1
Hallo allen,

Inmiddels heb ik de vraag neergelegd bij een collega van iTV Products en wacht ik op antwoord. Zodra dit er is, zal ik dat hier plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Marco

Reputatie 4
Badge +1
Hallo iedereen,

Inmiddels heb ik antwoord gekregen. De zaak is opgemerkt en actie is doorgestuurd om het geluid van radio net zo hard als het geluid van de TV te doen.

Met vriendelijke groet,

Marco

Reputatie 2
Badge +1
Is er al iets bekend waneer deze aanpassing in volume toegepast

gaat worden?

Groetjes,

Nick

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Nick,

Dat is helaas nog niet bekend.

Met vriendelijke groet,

Marco

Reputatie 5
Badge +7
We zijn nu weer een maand verder is er al meer bekend wanneer het volume van de radio wordt aangepast?

Reputatie 5
Badge +7
Het is blijkbaar erg moeilijk om dit aan te passen. 

Reputatie 5
Badge +7
Kan hier nog eens achteraan gegaan worden want er is tot op heden nog niks mee gedaan. Het geluidsverschil is nog steeds enorm als je overschakeld van TV naar Radio.

Reputatie 4
Badge +4
De aanhouder wint !
Reputatie 4
Badge +4
Als je een vleernuis bent is het enorm !
Reputatie 5
Badge +7
Als ze beloftes doen moeten ze deze ook nakomen. En lijkt me nou niet zo moeilijk om het geijk te trekken.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag,

Mijn collega Marco heeft op dit moment vakantie, maar ik heb hem via een intern bericht gevraagd of hij een update betreffende dit onderwerp heeft! Zodra er meer bekend is, melden we dat in dit topic!

Met vriendelijke groet,
Koen

Reputatie 2
Badge +1
We zijn ondertussen bijna een jaar verder.

Is er al iets bekend over ontwikkelingen en waneer deze komen.

Heb het idee dat het geluidverschil is toegenomen de laatste tijd in plaats van dat het verschil is gelijk getroken met TV. 

Nick

Reputatie 2
Badge +1
Het verschil in geluid sterkte bij radio en tv is bij mij sinds vandaag gelijk getrokken. Na de updaten van de Arris ontvanger.

Hoop dat dit ook zo bij anderen het geval is ?

Nick

Reageer