Beantwoord

Geluid radio valt weg

• 6 december 2017
  • 35 reacties
  • 5724 keer bekeken

Badge
Deze topic is al 3 jaar oud en het speelt nog steeds.
Bij ons valt de radio ook met enige regelmaat weg.
Het is maar 1 of 2 seconden maar toch.
Is er uberhaupt wat gedaan aan dit probleem (pje)?

*Admin: eigen topic voor je vraag gemaakt en afgesplitst van : https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geluid-radio-169349
icon

Beste antwoord door j.f.k. 30 april 2018, 19:29

Beste Erwin,

Dank voor jouw uitgebreide mail.

Let op! Probleem is opgelost!!!!

Active hdmi splitter zit er nu nog steeds tussen. Vanuit tv kastje, een naar Tuner en een naar Sony led 4k tv.

Nieuwe V 10 modem ontvangen en geplaatst.

Had nog steeds probleem. Nogmaals de tv ontvanger gereset met nieuwe software. En weg was het probleem. Met de oude v9 ook dat gedaan en hielp niet. Nu dus met de v10 gereset met active hdmi splitter ertussen. Nu geen wegval van 2 a 3 seconden van het radiosignaal meer.

Ik denk dat het probleem toch in het modem v9 zat. Optische kabel ook geprobeerd maar daar lag het ook niet aan. Ook niet aan hdmi of active splitter. Veel dank voor jou meedenken Erwin. En ik hoop dat KPN hiervan kan leren.

Hartelijke groet,

Hans
Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ha @Plantsoen, wat vervelend dat je dit probleem ervaart! Gaat het om een geluidsinstallatie die is aangesloten op de tv-ontvanger of gaat het om het geluid van de ontvanger zelf? In het geval van de aparte geluidsinstallatie, met wat voor soort kabel is deze aangesloten? Valt het geluid ook weg al je gewoon tv kijkt? En speelt het probleem op meerdere ontvangers en welke type? Ik ontvang graag deze aanvullende informatie! 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Ha @Plantsoen, wat vervelend dat je dit probleem ervaart! Gaat het om een geluidsinstallatie die is aangesloten op de tv-ontvanger of gaat het om het geluid van de ontvanger zelf? In het geval van de aparte geluidsinstallatie, met wat voor soort kabel is deze aangesloten? Valt het geluid ook weg al je gewoon tv kijkt? En speelt het probleem op meerdere ontvangers en welke type? Ik ontvang graag deze aanvullende informatie! :-)
Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien @Plantsoen. Ik kan je zonder aanvullende informatie niet helpen om het probleem op te lossen. Als je nog hulp nodig hebt, geef dan een gil! 🙂
Badge
Ik verwacht geen oplossing.
Het was een constatering.
Bedankt voor je moeite.
Bij mij is hetzelfde probleem. Het geluid valt steeds weg met enige regelmaat (dit probleem heb ik bij glasvezel van onsbrabantnet nooit gehad). Ik heb de tv ontvanger van KPN m.b.v. een HDMI kabel aangesloten op een geluidsversterker van het merk Samsung. Vanuit de geluidsversterker gaat er een HDMI kabel naar de televisie. Op deze manier gaat geluid over de boxen van de geluidsversterker en gaat het beeld (als je televisie wilt kijken) via de televisie. Het valt mij op dat als je alles rechtstreeks op de televisie aansluit (dus zonder tussenkomst van een aparte geluidsversterker) dit probleem zich niet voordoet. Dit is wel een afknapper want bij de meeste, zo niet alle televisies, is het geluid zeer marginaal en klinkt het via een aparte geluidsversterker stukken beter.

Ik heb contact gehad met KPN hierover en het is een bekend probleem (sinds 2014 al als ik de forums lees). Het probleem is eind deze maand verholpen is mij verteld (januari 2018) . Ik hoop van wel want ik heb nog een contract tot eind dit jaar
Reputatie 7
Badge +28
Welkom RNJLEBENS! Er is inderdaad een storing bekend waarbij de radio meerdere malen per dag kort uitvalt, ook rechtstreeks via de TV. Het gaat om de volgende zenders:
- Q-Music
- 538
- Radio 10
- 100% NL
- ClassicFM
- Arrow Classic Rock
- SLAM!FM
- Sublime FM
- Radio Continue
- BNR Nieuwsradio

Dit is een probleem in de aanvoer en niet gerelateerd aan een TV-ontvanger. Als je de storing merkt op een van deze zenders ga ik ervan uit dat het eind januari inderdaad is verholpen!
Heb dit gisteren in een ander topic gepost, maar dat is al 2 jaar oud. Hier is recente activiteit, dus ik probeer het hier nog maar een keer;

Ik heb om onverklaarbare redenen ook al ruim anderhalf jaar last van haperend geluid bij het beluisteren van radio via iTV. De radio staat bij mij de hele dag aan, dus wanneer er om de 2 tot 10 minuten steeds een stilte van enkele seconden valt, gaat dat enorm irriteren!!

Al vele malen met KPN aan de telefoon gehangen. Monteur van KPN is al enkele keren langs geweest. Motorola kastje is al een paar keer omgeruild, HDMI kabels vervangen, op een andere manier aangesloten (tulp/optisch), niets helpt.

Het Motorola kastje is nu weer verbonden via HDMI (in) aan mijn Harman Kardon BDS geluidssysteem, welke via HDMI (out) naar de TV gaat. Enkel bij het beluisteren van radio valt er af en toe een 'hap' van enkele seconden uit en dan ook nog alleen als de TV (Sony Android) uit staat. Staat de TV aan, met in beeld bijv. 'u luistert naar Skyradio 101 FM' als screensaver, dan is er niets aan de hand. Maar het kan toch niet zo zijn, dat ik de TV aan moet laten staan als ik enkel naar digitale radio wil luisteren via mijn HK geluidssysteem?

Ik ben ten einde raad. Iemand een oplossing of iets wat ik nog kan proberen? Anders ga ik me toch eens beraden op mijn KPN abonnement. Mijn zoon heeft Ziggo in een vergelijkbare opstelling en daar is het geluid altijd goed.
Reputatie 7
Badge +10
@Van der List, heb je de reactie van @Joran boven die van jou gezien? Het zou dus kunnen dat het probleem eind januari is opgelost.
@Joran, @joss1965, dat is dan wel de laatste kans, want ik heb verder alle opties wel zo'n beetje gehad.

Wat ik hier op het forum zoal lees, is dat het een bekend probleem is dat al zeker een jaar of 3 onopgelost blijft. Ben benieuwd waarom het deze keer dan wél opgelost zal worden?
@Joran BTW, bij mij hapert het geluid op Skyradio, dus die mag aan het lijstje worden toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat het om verschillende storingen gaat. De bovenstaande storing is sinds kort bekend en is een probleem in de toevoer van bepaalde streams. Als je hier al jaren last van hebt lijkt er iets niet samen te werken tussen onze TV-ontvanger en de Harman Kardon. Even voor de zekerheid; is het uitsluitend Sky Radio of alle radiozenders? En heb je hier helemaal geen last van bij TV?
Reputatie 7
Ik heb Sublime FM werkelijk uuuren aan (gehad) en geen enkele onderbreking ervaren. Dito voor Radio 10. Het lijkt me toch één aanvoer voor alle klanten . . . ?
Reputatie 7
Badge +28
Dat kan kloppen, bij deze storing is er ongeveer 5 keer per dag een onderbreking van het geluid, op eerdergenoemde zenders. Grote kans dat je er niets van merkt en daarom heeft het niet de hoogste prioriteit. De storing van @Van der List lijkt me daarom iets heel anders. Iets dat ik wel graag verder wil onderzoeken.
Badge
Nog een aanvulling op mijn verhaal.
Het wegvallen gebeurt sowieso als er nieuwsberichten komen.
We missen dus altijd een klein stukje van het nieuws.
Reputatie 7
Met welke radiozender ervaar je dit?
Badge
Omroep Gelderland, Classic.FM, radio 1 en Arrow Classic Rock.
Reputatie 7
Hoe is je ontvanger op je audio aangesloten? Optisch of analoog (cinch pluggen rood/wit)?

Omroep gld kan ik niet checken. Die geeft kpn hier niet door. (heb ik wel via andere provider)
Classic FM en radio 1 worden veel beluisterd. Als het probleem in de aanvoer zou zitten zouden daar veel klachten van komen.
Arrow en classicfm (wel twee héél verschillende smaken zeg 😉 ) vallen onder de genoemde lijst met uitvalsverschijnselen. Dat zou medio volgende week in orde moeten zijn.
NPO radio 1 heb ik nu, tegen het nieuws van 17:00 uur, even aan.

Wacht het dus nog even af.
Badge
Nog een toevoeging. Het is oook bij de themazenders bijvoorbeeld 914.
Het is ieder half en ieder heel uur.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Henk, welkom terug op het forum. Excuses voor de late reactie, we hebben jouw bericht over het hoofd gezien. Vervelend dat je hier nog last van hebt.

Peter stelt in de reactie hierboven een goede vraag: hoe luister je naar de radio? Via de televisie? Of heb je het geluid vanaf de tv-ontvanger aangesloten op een stereo-installatie?
Ik ervaar hetzelfde probleem. Zelf luister ik alleen naar Decibel (kanaal 822). Het geluid valt met grote regelmaat 2 seconden weg. Ik heb het kastje direct op mijn receiver aangesloten via HDMI. Als ik TV kijk via dit kastje dan gaat het wel goed. Alleen radio valt regelmatig weg.
Reputatie 7
nle-er. Zou je het eens optisch of zelfs analoog willen proberen. Voor radio is analoog* ook ruim voldoende overigens.

* analoog: minijack > 2 x tulp (rood/wit)

Ikzelf heb de hdmi juist direct naar de tv. Zodat bij veel programma's niet óók de versterker aan moet. (journaal, talkshows, highway thru hell e.d.)
Optisch naar versterker; tv kan uitblijven bij radio luisteren.
Ook ik heb last van het 2 seconden wegvallen van diverse radiozenders zoals 912,913,914,813 etc.
Via de tv geen onderbreking en via de versterker wel. Monteur geweest en probleem was even een paar dagen weg. Sinds gisteren weer bal. Ook nieuwe V10 modem aangesloten. Ook dit helpt het probleem niet op te lossen. Resetten van modem heeft ook niet gewerkt. Wie weet de oplossing????? KPN????
Ik heb inmiddels een ander account. Ik logde eerder in met mijn Facebook account maar ik daar ben ik mee gestopt.
Bij ons gaat de verbinding via de Bose Lifestyle V25 home cinema .

Het probleem is er nog steeds.
Ieder half en ieder heel uur.
Probleem is misschien een groot woord maar het is wel irritant.
Reputatie 7
@Rubehe, wat was je accountnaam bij inloggen met Facebook?

Aan een ieder:
Heb je een ontvanger van Motorola, Arris of Arcadyan?

Een Motorola zou je sowieso kunnen switchen voor een van de andere 2 merken via
Apparatuur wisselen
Hoi J.f.k. en rubehe. Welkom op het forum.
Ik heb meer informatie nodig want zo te lezen hebben jullie een verschillend probleem.
@jfk: als ik het goed begrijp luister je radio via de itv tuner. Op de televisie gaat alles goed maar als je dit geluid doorstuurt naar je stereo installatie gaat het mis met onderbrekingen. Klopt dit? Dan moet ik weten wat voor apparatuur dat is en hoe het is aangesloten. ( bluetooth, draadloos, optisch etc ).

@rubehe: doel jij op spotify? Dat moet ik eerst even zeker weten. 🙂
Ik was Plantsoen.

Wij hebben een Arris.

Het is geen Spotify.
Het zijn de kanalen van Stingray Music.

Reageer