geluid tv ontvanger

• 16 januari 2013
  • 10 reacties
  • 8668 keer bekeken

Mijn 2e TV ontvanger 1960 die in de slaapkamer staat maakt steeds meer lawaai. Is het mogelijk deze te vervangen? Er hoeft wat mij betreft geen harde schijf in te zitten.

bvd

10 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dag heleoudeklant,

In de handleiding van de tv-ontvanger staat omschreven dat de ontvanger zijn warmte mogelijk niet kwijt kan bij het door jou omschreven probleem. Waardoor de ventilator harder gaat draaien. Met het advies hem op een koelere plek te zetten, zodat de warme lucht weg kan.

In mijn ogen kan het ook zo zijn dat er stof in de ventilator zit. Mogelijk kun je hem dan, mocht het eerste advies geen baat hebben, even voorzichtig openschroeven. En vervolgens het stof uit de ventilator zuigen met de stofzuiger.

Groet,

Sjoerd Kuilman

Ik heb de kast opengemaakt en de ventilator schoongemaakt en de ontvanger staat helemaal vrij maar toch veel geluid van de HD denk ik. We slapen er slecht door!

Ik zou hem toch graag willen omruilen!

Reputatie 4
Badge +1
Hallo heleoudeklant,

Als het de ventilator niet is, dan is het inderdaad vermoedelijk de harddrive. Gaat het om bijvoorbeeld een slijpend, klikkend of piepend geluid? Verder zitten er geen bewegende onderdelen in zo'n kastje bij mijn weten. Ik heb nog wel een "belangrijke" vraag 🙂 Op het moment dat het apparaat zoveel lawaai maakt. Welke kleur heeft het controle lampje dan? Normaal gesproken zou hij 's nachts namelijk in stand-by moeten gaan (rood). Mocht het groen of oranje zijn dan is er mogelijk op dat vlak nog een oplossing te vinden!

Groet,

Sjoerd Kuilman

Reputatie 1
Badge
Staat KPN het toe dat je hun bruikleenapparatuur zelf opent?

Het lampje is 's nachts rood in standby mode.

ik heb een ontvanger 1960 die veel HD lawaai maakt, ook na schoonblazen van de ventilator. Het zappen gaat erg langzaam op het ding en ik zou hem graag willen omruilen voor een nieuwere versie. 

Reputatie 2
@Erictemmen : Nee, officieel staat kpn dat natuurlijk niet toe, maar het is wel een mogelijkheid die wordt gegeven. Als je het e.e.a netjes zou doen met passend gereedschap en bij het zuigen even de ventilator blokkeerd zou er in het prinicipe niets mis mee kunnen gaan. De ventilator moet je blokkeren omdat anders, als deze gaat draaien door de ingaande luchtstroom van je stofzuiger als een generatortje gaat terugwerken en daarom dus spanning en stroom gaat leveren aan de printplaat! Dan weet ik zeker dat je de knp helpdesk kan bellen. Sommige ITV decoders koopt men zoals bij glasvezel, deze zijn dus eigendom. Hierin kan je gewoon het.e.e.a schoonmaken. In geleende spullen dus officieel niet.

Reputatie 3
Badge +1
Beste heleoudeklant,

Graag kijk ik na wat voor mogelijkheden ik hier voor je heb. Zou je door middel ven een privébericht  de volgende gegevens willen sturen?

Contractnaam

Postcode

Huisnummer

Bereikbaarheidsnummer (tel nr)

Met vriendelijke groet,

Binne

heb mijn gegevens in een priveadres verstuurd maar daarna niets meer gehoord.

Nu 2 weken na het privé bericht aan Binne nog steeds niets gehoord over het verzoek om de tv ontvanger om te ruilen.

Hoop dat iemand anders van kpn het oppakt!

Reageer