Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Geluid TV via HDMI

Reputatie 3
  • Slimmerik
  • 51 reacties
Mijn nieuwe UHD Panasonic TV geeft alleen het geluid van de HD TV-ontvanger door via HDMI3.
OP HDMI1 en HDMI2 heb ik wel beeld, maar dus geen geluid. Kan dit aan een instelling van de TV-ontvanger liggen of, naar ik vrees, aan de TV?
icon

Beste antwoord door Casey 11 januari 2018, 16:07

Helaas, alleen op hdmi3, ligt denk ik aan de TV. Zal eens contact met de leverancier c.q. Panasonic opnemen wat hier de oorzaak van kan zijn. Dank voor je medeleven. 😉

Bekijk origineel

24 Reacties

Reputatie 6
Badge +9
Hebben HDMI1 en 2 bij jouw tv andere specificaties dan de andere HDMI ingangen?
Reputatie 6
Hoe heb je het geluid voor HDMI ingesteld op je ontvanger? Stereo of Dolby? Indien Dolby doe dan eens stereo.

Geven andere apparaten, bv een blurayspeler (al dan niet UHD), ook geen geluid via HDMI 1 of 2?
Reputatie 3
Op Dolby gezet, zelfde resultaat. Alleen kreeg ik toen geen geluid meer op Stereo. Software opnieuw gedownload en werkte Stereo weer. Ik heb geen andere apparaten, waarmee ik het kan uitproberen. Ben maar een eenvoudige genieter. -)
Reputatie 6
Badge +9
Welke UHD tv van Panasonic heb je?
Reputatie 6
Welk type (en merk) tv ontvanger heb je van KPN?
Reputatie 3
TX-43EXW604 en Motorola VIP 1853, voor zo ver ik kan zien.
Reputatie 6
Als jij alleen de Motorola VIP 1853, ruil er dan in ieder geval één in voor een moderne TV ontvanger.
Dat kan via: https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv/servicetool-apparatuur-wissel.htm
Reputatie 6
wjb schreef:

Als jij alleen de Motorola VIP 1853, ruil er dan in ieder geval één in voor een moderne TV ontvanger.
Dat kan via: https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv/servicetool-apparatuur-wissel.htm

👍🏼
Helemaal mee eens. Heb je ook nog eens glasvezel dan is de Motorola al helemaal niet up to date (geen HD glas mogelijk v.a. 661)
Reputatie 3
Omruil geregeld. Bedankt voor de suggestie.
Reputatie 3
Gisteren online omruil TV Ontvanger geregeld. Tijdstip werd mij meegedeeld en ik zou nog een mail krijgen met nadere gegevens. Meestal krijg je deze direct, maar ik heb nog geen mail ontvangen. Dit heb ik eerder gehad met een wijziging van het abonnement, waarvoor ik niet in aanmerking kwam. Wel online bevestigd, maar verder nooit meer iets van gehoord. Later op dit forum vernomen, dat ik dus niet in aanmerking kwam. Kan iemand van de KPN medewerkers mij vertellen of ik wel voor de omruil in aanmerking kom en of ik nog een bevestigingsmail ontvang? Bij voorbaat mijn oprechte en zeer welgemeende dank voor de medewerking. 😉
Reputatie 6
Badge +11
Als het goed is, krijg je via SMS een bericht.
Het gaat via PostNL
Reputatie 3
Dat werd online al verteld, maar daarnaast zou ik nog een mail ontvangen met nadere instructies, die ik nog niet heb ontvangen net als de vorige keer toen ik niets meer hoorde, dus ben ik benieuwd of de bestelling goed is overgekomen.
Reputatie 1
Bericht stond bij mij ook niet in "postvak in" ; wordt schijnbaar als spam gezien, kijk eens in je map "ongewenste e-mail" o.i.d
Reputatie 3
Idd. Bedankt.
Reputatie 5
Badge +8
Goed om te lezen dat die mail wel is verzonden, Casey. Heb je op dit moment nog vragen? Laat ons weten of die nieuwe tuner misschien nog verandering gaat brengen in je HDMI situatie.
Ook voor andere vragen kun je gerust weer aankloppen.
Reputatie 3
Ik heb vanmiddag meerdere malen telefonisch contact proberen te krijgen met de helpdesk (niet gelukt wegens drukte neem ik aan) om te vragen of ik mijn huidige TV ontvanger kan houden voor het geval de nieuwe het niet of niet goed zou doen. Met mijn abonnement heb ik recht op 2 ontvangers en heb er nu maar één. Zou jij hier een antwoord op kunnen krijgen? Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +8
Dat zal via dit proces niet gaan, Casey. Je hebt er voor gekozen om een zogenaamde swap/omruil te doen. Hiervoor is het noodzakelijk dat je die oude tuner mee neemt naar het postkantoor.
Ik kan je wel verzekeren dat de kans dat die nieuwe tuner niet werkt érg, érg klein is. Daarover zou ik me geen zorgen maken.
Ik ben in je gegevens gedoken en ik zie nu ook twee digitenne tuners in je contract. Werken die nog?
Mocht je vragen hebben over het aansluiten help ik je graag. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van de stekkertjes omsteken.
De nieuwe tuner zal bij zijn eerste keer opstarten wel even bezig zijn ( en kan uit zichzelf nog een keer of twee herstarten ).

Reputatie 3
Was ik al bang voor Erwin. Maar nooit geschoten.... Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad nog 1 of 2 digitenne tuners. Maar gebruik al jaren een CI+ kaart op de camping. Dus of hij of zij nog werkt C.q werken weet ik op dit moment niet. Heb thuis ook geen antenne om het te proberen. 😉
Reputatie 5
Badge +8
Werkt je nieuwe ontvanger goed, Casey? Ik ben benieuwd of het allemaal gelukt is.
Reputatie 3
Installatie fluitje van een cent, alleen gisteravond verbrak de verbinding met de Experia Box en moest de ontvanger opnieuw worden opgestart. Hoop niet dat dat te vaak gebeurt
Reputatie 6
Oh, das minder.
Maar deze geeft wel geluid via hdmi1 / hdmi2 van je tv?
Reputatie 3
Helaas, alleen op hdmi3, ligt denk ik aan de TV. Zal eens contact met de leverancier c.q. Panasonic opnemen wat hier de oorzaak van kan zijn. Dank voor je medeleven. 😉
Reputatie 6
De tv lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. De ontvanger geeft geluid via hdmi anders zou het via hdmi3 ook niet werken 😉
Reputatie 5
Badge +8
Dank voor de update, casey. Mocht het aan de tv liggen hoop ik dat de leverancier dit netjes voor je oplost!

Reageer