Beantwoord

Geluid uit TV Ontvanger lipsynchroon met TV beeld

• 24 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 288 keer bekeken

Mijn TV is voorzien van een soundbar, gekoppeld(opt)aan de TV.
De TV Ontvanger heeft echter ook een opt.koppeling.
Ik kan de TV ontvanger met de soundbar verbinden, met als voordeel dat ik dan radio kan beluisteren, zonder de TV aan te schakelen. Maar is dan het geluid met de TV lipsynchroon?
icon

Beste antwoord door Henk2304 24 oktober 2016, 14:58

Dat moet je ff uitproberen. Bij mij is het dat niet altijd (de laatste tijd heb ik er meer last van dan een paar maanden geleden). Ik heb geen soundbar maar een Home Theater System (HTS). Daarin kan ik een vertraging instellen voor het geluid zodat het weer lip-synchroon loopt. Er schijnt vanaf november een firmwareupdate voor de ontvangers beschikbaar te komen (wordt automatisch aangebracht, in batches vermoedelijk), waarmee je ook in de KPN iTV-ontvanger een vertraging kunt aanbrengen, met hetzelfde effect.
Via de TOSLink koppeling kun je inderdaad goed radio luisteren. Mocht het TV-geluid niet helemaal synchroon zijn dan kun je er voorlopig (totdat de update bij jou beschikbaar is) voor kiezen om de soundbar zolang uit te laten bij TV-kijken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Dat moet je ff uitproberen. Bij mij is het dat niet altijd (de laatste tijd heb ik er meer last van dan een paar maanden geleden). Ik heb geen soundbar maar een Home Theater System (HTS). Daarin kan ik een vertraging instellen voor het geluid zodat het weer lip-synchroon loopt. Er schijnt vanaf november een firmwareupdate voor de ontvangers beschikbaar te komen (wordt automatisch aangebracht, in batches vermoedelijk), waarmee je ook in de KPN iTV-ontvanger een vertraging kunt aanbrengen, met hetzelfde effect.
Via de TOSLink koppeling kun je inderdaad goed radio luisteren. Mocht het TV-geluid niet helemaal synchroon zijn dan kun je er voorlopig (totdat de update bij jou beschikbaar is) voor kiezen om de soundbar zolang uit te laten bij TV-kijken.
Reputatie 1
Koppel je soundbar met een optische kabel aan je itv ontvanger. Dan heb je geen last van verschil tussen
audio en video en loopt alles gelijk.
Ook kun je je tv uitdoen als je naar de radio luistert.
Reputatie 7
Daar is geen garantie op. Ik moet optisch 200 ms vertraging opgeven om lipsynchroon te zijn.

Reageer