Geluid valt even weg

• 17 augustus 2012
  • 12 reacties
  • 13713 keer bekeken

Wij hebben alles in 1 pakket en nu valt telkens het geluid 1 à 2 seconde uit terwijl het beeld wel verder gaat.

Hoe kan ik dit oplossen?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +8
welke settopbox heb je en wat gebruik je voor de aansluiting scart of hdmi en deze goed aangesloten ? in de beeldscherm instellingen via menu, kan je de juiste type resolutie afstemmen op jou tv dan krijg je met zekerheid de correcte datastream aangeleverd.

je kan audio ook apart aansluiten, heb je dan het probleem nog steeds? 

Ik heb de motorola box.

En hebben een draadloze verbindeng met de experabox.

De motorola box met HDMI kabel aangesloten.

Geluid valt nog steed 2 a 3 seconden weg, met enige regelmaat.

Reputatie 2
Badge +1
hallo,

Ook ik heb er last van  beeld loopt goed door, geluid val hier even weg,  soms ook een knal door het geluid.

heb alles hier al wel een reset gegevenmaar het probleem blijft.

Reputatie 1
Badge +1
Beste radka2 en ErnaPaul,

Voor de door jullie beschreven problemen ontvang ik graag jullie postcode en huisnummer in een privébericht.

Mogelijk kan ik een oplossing vinden voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Ivette

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Ivette

heb je een privé bericht gestuurd hoop dat er een oplossing voor is .

Reputatie 2
Badge +1
En tot slot hoor je niks meer:$

Reputatie 7
Badge +3
Beste radka2,

Ongetwijfeld zal Ivette u uiterlijk morgen berichten.

Met groet,

Cornelis

Reputatie 7
Badge +8
er zijn meerdere mensen die hierover berichten , ook via het telfort forum. tip die je zelf kunt proberen, probeer het eens met een andere HDMI of scart kabel. 

Reputatie 4
Badge +1
Kijk of je in de instellingen van de iTV box het uitvoer signaal kan instellen op 1080i of 720p als je HDMI gebruikt.

Reputatie 2
Badge +1
hallo,

Probleem nog niet opgelost ja na een week krijg ik de vraag of het Digitenne is.

Hoop dat er wel een oplossing voor is want op deze weg tv kijken doe je niet

meer met plezier.

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Ivette (of iemand anders van webcare)

Is er al wat duidelijk wat nu het probleem is daar ik nog steets niet heb gehoord wat het probleem is of wat ik er aan kan doen.

Heb de ontvanger  al verplaatst naar de slaapkamer, daar ik in de kamer toch gewoon tv wil kijken

Maar heb nu in de slaapkamer het probleem met het geluid.

Denk dat het probleem in de ontvanger daar het probleem zich ook heeft verplaatst.

Hoop op een snelle reatie.....................

Ook ik heb dit probleem al ruim één jaar. Het gaat dagen goed maar af en toe komt het terug, Ik heb 2 x Motorola VIP1963 in gebruik op een VDSL verbinding. Voordat ik over ging naar VDSL had ik gewoon ADSL met 1 Motorola VIP 1963, en toen ook al hetzelfde probleem. Beide tuners zijn aangesloten met een UTP-kabel rechtstreeks op de Experiabox, het nieuwe witte type, de tv's ( een Philips en een Toshiba) zijn beide aangesloten met een HDMI 1.4 kabel en goed ingesteld. Modem is al 2x vervangen, 1 tuner is ook vervangen, echter zonder resultaat. Vandaag viel het geluid weer uit, modem en tuner gereset (spanning eraf, 30 sec. wachten en spanning er weer op). Vooralsnog werkt alles nu ruim 2 uur goed. Niet geprobeerd of het geluid ook wegvalt als er via de surround-set wordt afgespeeld. Het gebeurd op alle zenders, wel altijd precies 5 sec.

Er zijn diverse monteurs langs geweest die de verbindingen zowel binnen als buiten het huis hebben gemeten, maar helaas niets te vinden. Is ook erg moeilijk met een z.g. "af-en-toe" klacht.

Gezien het feit dat ik niet de enige ben met deze klacht zou er een oplossing moeten komen, hoe moeilijk de oplossing ook schijnt te zijn...

Reageer