Beantwoord

Geluid valt steeds weg

  • 19 August 2019
  • 11 reacties
  • 979 keer bekeken

Ik heb een LC OLED 55 C8 PLA tv met een Arris VIP 2952V2 en een Experia Box V10 het geluid valt meerdere keren per dag weg.
icon

Beste antwoord door Spacestar 20 August 2019, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +4
@Ceder Hoe is de Arris op de Experia box aangesloten?? Met UTP kabel rechtstreeks of via het lichtnet?? Hoe meer informatie u geeft hoe sneller we het probleem misschien kunnen oplossen.
Met een UTP kabel
Reputatie 5
Badge +4
@Ceder Dat moet dus geen probleem zijn.
Hebt u een zelf gemaakte UTP kabel of originele UTP kabel.
Valt het geluid op willekeurige tijden uit of zit er een regelmaat in? 's Avonds of overdag??
Is de kabel makkelijk bereikbaar?? Misschien eens een nieuwe proberen??
Vorige week had KPN wel een landelijke storing, ik had zelf soms tijdens het kijken een tiental seconden een heel slecht beeld.
Deze kabel is 3 jaar geleden door de KPN aangelegd. Het geluid valt op willekeurige tijden enkele seconden weg.
Reputatie 5
Badge +4
@Ceder Staat het beeld dan ook stil?? Is de TV nieuw en ontstond het probleem toen? De ontvanger al eens een paar minuten van de stroom gehaald? Of de software opnieuw laten bijwerken?
Het beeld staat niet stil. Meerder malen spanning van ontvanger afgesloten. De TV is nieuw en de oude TV had dit plobleem niet.
Reputatie 5
Badge +4
@Ceder U geeft dus nu zelf al de oorzaak, uw nieuwe TV.
Alleen een HDMI kabel aangesloten?? Of misschien via een glasvezel kabeltje (toslink) naar uw stereoset?
Zit die HDMI op de TV HDMI1 aansluiting?
Wissel de HDMI kabel eens om, wat nu op de TV zit op de ontvanger doen en andersom.
Of misschien een nieuwe HDMI proberen.
Goed advies van Spacestar om de hdmi-kabel om te draaien.

Verder nog: staat HDMI geluid in de ontvanger op 'stereo' of op 'Dolby/automatisch' ?? I.g. van het tweede zet dat eens op Stereo.

Mijn tv, van Philips, werkt qua geluid erg slecht samen met de Arris bij de instellingen Dolby en automatisch. Dan heb ik meerdere geluidsonderbrekingen op de TV per uur. Met stereo-geluid van de HDMI uitgang v.d. ontvanger gaat het prima.

Dolby geluid gaat toch per toslink naar de HTS, dus is stereo op HDMI voldoende.
Mooie analyse en goede adviezen!
Dag @Ceder . Heb je hier wat aan gehad? Stel dat je hiermee het probleem niet verhelpt, laat het mij weten. Dan pak ik de draad op!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust! 🙂
Reputatie 3
Badge +2

Ik heb dit probleem ook gehad bij de ZTE ZXV8001 (de "oude" witte 4K-ontvanger) in combinatie met een LG OLED55B8PLA. Als de ontvanger staat ingesteld met Dolby geluid valt om de twee minuutjes er een halve seconde geluid weg. Bij stereo geen problemen. Afgelopen paar maanden daarom stereo gebruikt, nu weer op dolby en komt het probleem veel minder vaak voor. Wel moet ik het volume nog steeds ongeveer anderhalf keer zo hoog zetten bij dolby dan bij stereo of andere invoerapparaten of de apps op de tv zelf.