geluid valt vaak weg

• 17 september 2014
  • 3 reacties
  • 960 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben nu voor de tweede week KPN alles in een 100mbps. De experiabox is rechtstreeks met een UTP CAT6 kabel verbonden met het glasvezelmodem.

Van de Experia gaat er rechtstreeks een UTP CAT6 kabel naar de ontvanger de Arcadyan HMB2260. De tv (Pioneer Kuro Full hD 1080) is aangesloten met een hoogwaardige HDMI kabel, het geluid gaat via een hoogwaardige glasvezelkabel (QED) rechtstreeks naar de reciever (Onkyo).

TV hadden wij eerst via Ziggo en het werkte gewoon altijd perfect.

Nu met de KPN valt het geluid heel erg vaak even weg, het beeld gaat normaal door. Verder gebeurd er op dat moment niets hier in huis. Geen TL lampen, wel dect even uitgeschakeld gehad geen verandering.

Dit lees ik veel vaker in dit forum, maar een oplossing zie ik echter nog steeds niet. 

Heel graag een goede oplossing.

groet van Raymond.

3 reacties

Hallo,

Gisterenochtend heb ik de ontvanger gereset. Het wisselen van de HDMI zou kunnen, maar het geluid gaat niet via dat kanaal. Dat gaat rechtstreeks uit de ontvanger de reciever in. Bovendien moet ik dan ook weer veranderingen aanbrengen in de centrale afstandbeiening (Harmony 1100), dus wisselen doe ik nog niet.

De kwaliteit van het geluid en beeld is prima.

Na het resetten nog geen film bekeken.

Zo gauw we weer haperend geluid hebben zal ik het weer posten. Het probleem deed zich voor op HBO en we weten niet of dat op andere zenders ook gebeurd.

ok, het geluid valt nog steeds weg (ik kijk nu naar HBO)

Ik ga je een pb sturen.

Fijn dat je ons helpt Nienke!!

grt van Raymond.

Wij hebben nog steeds het probleem dat het geluid regelmatig wegvalt.

Altijd op HBO3HD, maar nu ook al op RTL5.....

Reageer