Beantwoord

Geluid valt weg itv en sonos

  • 17 June 2019
  • 6 reacties
  • 409 keer bekeken

Geacht Forum,

Sinds een tijdje valt mijn geluid weg. De laatste tijd zelfs heel vaak. Uit en aanzetten van de Experiabox V8 en de Arris TV ontvangen bieden geen soelaas. Andere verbonden apparaten zijn een Samsung TV en een Sonos soundsystem. Heeft iemand dezelfde ervaring of een oplossing?

Bij voorbaat dank,
W1ll3m
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 19 June 2019, 12:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Wat vervelend. Valt het geluid weg op die TV of op die Sonos? Is die Sonos optisch verbonden? Direct met de tv ontvanger of met de tv.
Dag Peter,

Op de Sonos. Die is optisch verbonden met het "tussenstation" (daar waar alle bekabeling zoals HDMI, optische kabel etc. samenkomt. De Arris ontvanger is weer (met HDMI) verbonden met het "tussenstation". Kan het ook te maken hebben met de ontvangst? Laatste tijd (ongeveer 5 maanden) last van geblokte ontvangst en stilstaand beeld gedurende een paar seconden.

Groet,
W1ll3m
Haal het tussenstation (geen idee wat ik me daar moet bij voorstellen) er eens tussenuit. En sluit de Sonos direct aan op de optical out v.d. ontvanger.

Laatste tijd (ongeveer 5 maanden) last van geblokte ontvangst en stilstaand beeld gedurende een paar seconden.

Is die ontvanger met de Experiabox verbonden via een DVS?
Hoi @W1ll3m . Welkom op het forum.
@PeterG stelt een aantal hele goede vragen en ik ben ook benieuwd naar jouw antwoord.
Als het beeld ook hapert, kan dat duiden op een haperende verbinding naar de tuner toe. Een DVS is zo'n witte stekker die het signaal over het stroomnetwerk laat gaan. Ik zie je antwoorden tegemoet!
Hoi Peter en Erwin,

Dat 'tussenstation' is een onderdeel wat destijds bij de Samsung TV is geleverd. Daar komen alle HDMI kabels samen die de andere apparaten weer aansturen. Er zit volgens mij maand 1 HDMI aansluiting in de TV en die wordt gevoed door de dat 'tussenstation'. Beter kan ik het niet uitleggen. Zo'n DVS gebruik ik niet. Ik ben momenteel in het buitenland maar ga zodra ik thuiskom proberen de optische kabel te verbinden tussen de ontvanger en de Sonos.

Dank voor zover!

Gr,
W1ll3m
Geniet van je vakantie, @W1ll3m . We lezen graag hoe het afloopt en als blijkt dat er ergens in de KPN apparatuur iets niet lekker zit, sta ik daar uiteraard garant voor!