Geluid valt weg op HD kanalen 700 en 660 reeks

• 21 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 650 keer bekeken

Ik heb geruime tijd al een vervelende storing. Vaak valt het geluid weg op de HD kanalen en de HDGlas kanalen. Op de gewone digitale kanalen heb ik hier geen last van.

Het gebruik van een optischee kabel heeft geen effect.

Ik heb al verschillende HDMI kabels gebruikt van supergoedkoop (action) tot superduur!

Iemand enig idee of een oplossing?

7 reacties

Reputatie 7
Doe je het geluid via je tv? Of via een HTS of Soundbar?

PeterG schreef op 21 okt '15 om 15:10u
Doe je het geluid via je tv? Of via een HTS of Soundbar?

HDMI kabel van de Arres naar de TV en van de TV (digitaal uit) HDMI naar de Bose

Reputatie 7
Okee. Ik neem aan dat het altijd gewerkt heeft. (bij mij wil geluid van tv naar HTS niet met hdmi hoewel het wel zou moeten kunnen, ik doe dat dus optisch).

Heb je via de tv ook geen geluid op zo'n moment?

Heb je op zo'n moment al eens geprobeerd of het optisch danwel analoog (minijack) wel werkt v.u. de Arris?

Verder: heb je bv wel geluid op de NPO zenders en niet op de commerciële? (HD kanalen)

De Arris al even uit gehad (schakelaar op de achterzijde)?

Staat je Bose goed ingesteld? Dat ie ook Dolby geluid kan verwerken? 5.1 en 2.0 Niet alleen PCM.

Reputatie 7
Badge +18
Bij mij gaat het van de ontvanger (HDMI in) naar me Home cinema set, daarna van home cinema set (HDMI OUT)  naar de tv. 

Mijn ontvanger zit niet eens aangesloten op me tv. 😃 Ook al ik de home cinema set uit heb staan om geluid via de tv te luisteren. Dan werken die HDMI aansluitingen van me home cinema set ook nog. Maar ik luister altijd via de home cinema set. ;)

Reputatie 7
Badge +27
Beste Diesel,

Wat vervelend, zeg! Ik ben erg benieuwd of je je tv ontvanger al eens terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen en of je dit op alle kanalen ervarat of alleen op sommigen. Kan je me dit laten weten?

Marcia_ schreef op 24 okt '15 om 15:59u
Beste Diesel,

Wat vervelend, zeg! Ik ben erg benieuwd of je je tv ontvanger al eens terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen en of je dit op alle kanalen ervarat of alleen op sommigen. Kan je me dit laten weten?

Ja hoor al heel veel keren

Reputatie 7
Badge +27
Goed, wil je dan eens proberen om het spul aan te sluiten zonder de Bose? Het is namelijk goed mogelijk dat de combinatie Arris en Bose de boosdoener is. Graag hoor ik van je of het daarmee opgelost is. 

Reageer