Geluid van radio hapert

  • 8 mei 2021
  • 10 reacties
  • 75 keer bekeken

Marcel en Peter zijn niet de enigen, hoor, KPN, ik heb de voorgestelde oplossingen ook allemaal uitgevoerd, doorgevoerd. Ook instelling op "auto" gezet, maar t haperen blijft. Dus ook ik kijk uit naar een oplossing. Gr. Mark

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @MarkCB! Bedankt voor je vraag. Ik lees in een ander topic dat je een draadloze verbindingsset (DVS) gebruikt? Hoe is de geluidskwaliteit als je de DVS vervangt door een UTP-kabel? Als dit het probleem oplost, dan weten we dat we naar de DVS verbinding moeten kijken. 

 

Reputatie 7

Welke zenders beluister je danwel ervaar je het mee? (met zoveel zenders is gokken onbegonnen)

@Lisa dat KPN verbindingset heb ik al niet meer.

@PeterG Radio2 BNR 538 hebben t allemaal. Duurt verschillend voordat t begint, maar dan gaat t niet meer vanzelf weg.

Reputatie 7
Badge +16

Dus de tv ontvanger zit direct bekabeld aangesloten op het modem? Heb je externe audio apparatuur aangesloten een soundbar of boxen bijvoorbeeld? Werkt het geluid wel naar behoren als deze apparatuur niet is aangesloten? 

Reputatie 7

@PeterG Radio2 BNR 538 hebben t allemaal. Duurt verschillend voordat t begint, maar dan gaat t niet meer vanzelf weg.

Hoe is de tv ontvanger op je audio aangesloten? Toch wel hopelijk direct. Via analoog kabeltje (mini jack uitgang) of optisch (optical uitgang) voor radio luisteren.

@Lisa Geluid hapert ook bij enkel tv aan en luisteren via TV. Dat vind ik juist zo gek. Als ik dan naar een TV zender switch is daar niet mee aan de hand. Maar ik heb ook soundbar en kijk ribbelloos TV via soundbar.

@PeterG Als ik via de versterker luister gaat dat inderdaad via mini jack. TV zit op HDMI aansluiting.

Reputatie 7

Geluid hapert ook bij enkel tv aan en luisteren via TV. Dat vind ik juist zo gek.

Geluid radiozenders haperen dus ook via HDMI naar TV. Dan lijkt het me toch echt wel een probleem in de ontvanger.

Welke ontvanger heb je? Arris 2952 of Arcadyan 2260?

Al eens Software opnieuw installeren gedaan? Zie onder instellingen → systeem.

Of iets drastischer: Terug naar Fabrieksinstellingen / Frisse start.

Gaan we dat nog maar eens doen...

Reputatie 7
Badge +16

@MarkCB Is het gelukt om de ontvanger te resetten of om de software opnieuw te installeren? Ik ben benieuwd of dit iets heeft opgeleverd. Hoor graag:blush:

Reageer