Beantwoord

Geluid van tv valt steeds even weg

  • 15 December 2019
  • 28 reacties
  • 3588 keer bekeken

Badge

Ik sinds een aantal maanden last dat het geluid steeds even 1 a 2 seconden wegvalt, met name als ik naar een andere zender ga. Dit is zeer irritant omdat je steeds wat mist met name bij het nieuws ofzo.

Ik heb home cinema set,  rechtstreeks op tv

Wie herkent dit probleem.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bart_ 16 December 2019, 17:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ha @berli028 Dat lijkt me inderdaad een knap vervelend. Waar ik benieuwd naar ben. Als je je Home Cinema Set er tussenuit haalt, treedt het probleem dan nog steeds op? Als dat niet zo is, dan weten dat we het in je Home Cinema Set moeten zoeken. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @berli028 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als je nog iets wilt weten lees ik het graag! 

Bij mij gebeurt dit ook, op 2 ontvangers, waarvan één (8001) met en één (2952) zonder soundbar, soms vrij snel na een zenderwissel, soms ook veel later, en soms  spontaan nog eens. Irritant, want je mist soms net relevante gesproken woorden.

Ik heb er vroeger ook wel eens last van gehad, maar daarna was het een hele tijd over, totdat het een paar maanden geleden weer begon. 

Badge

Ik heb nog geen tijd gehad maar probleem is nog niet verholpen

Maar geloof niet dat het aan de receiver ligt daar Ik het probleem niet eerder heb gehad.

Hmm. Ik heb dit probleem al jaren.

Op 3 verschillende adressen, verschillende TV's, en met verschillende modems/receivers van KPN.
(twee adressen glasvezel, 1 adres koper)

Toen we dit voor het eerst meldden had KPN er nog nooit van gehoord….

Badge

Dit werkend alles opnieuw aangesloten,  ander HDMI kanaal, gereset enz probleem blijft.

Badge

Dit werkend. 

Badge

Dit werkend moet zijn weekend. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is jammer, @berli028 Nog even om te checken. Als je je Home Cinema Set er nu tussenuit haalt: heb je dan wel goed geluid? 

Badge

Nee, maar boven heb ik geen  set ertussen  en die heeft het niet.

Reputatie 7
Badge +20

Zou je dat dan alsnog even willen proberen? Ik wil uiteraard zeker weten dat probleem dáár niet in zit. 

Bij mij treedt het alleen op bij tv (soundbar, HDMI ARC) en niet bij radio (soundbar, TOSLink). 

Gisteravond het grootste deel van de avond via de app op de LG TV gekeken. Dus geluid ook via HDMI-ARC naar soundbar. Geen enkele keer werd het geluid onderbroken. Aan het eind weer overgeschakeld naar de ontvanger en direct weer geluidsonderbrekingen. Onderbrekingen treden dus alleen op als het geluid van de ontvanger door de tv via HDMI-ARC op de soundbar wordt weergegeven, niet als het geluid direct uit de tv (KPN app, YouTube etc.) via HDMI-ARC of vanuit de ontvanger via de optische TOSLink naar de soundbar komt.

Ik heb in de 8001 zowel de juiste tv als de juiste soundbar ingesteld (maar dit is toch alleen bedoeld voor de AB?). Wellicht dat de nieuwe software, die nu nog alleen voor de 5202 getest wordt ook naar de 8001 en andere ontvangers komt, dit probleem oplost? 

Reputatie 1

Ik had ook dit probleem, maar nieuwe tuner de HMB2260 V2 en geen problemen meer.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb het ook, sinds ik in de ZXV8001 de geluidsinstellingen op automatisch heb gezet in plaats van Stereo. Anderen die dit hebben en automatisch of Dolby hebben adviseer ik terug te zetten naar Stereo.

Dat lijkt me met een Dolby 7.1 geluidsinstallatie niet wenselijk. Dan maar zo nu en dan ff een korte onderbreking. Die installatie is ook via TOSLink aangesloten voor alleen radio. Ook de optische uitgang staat op Dolby, maar daar heb ik geen last van onderbrekingen. 

Reputatie 1

Zal het eens uit proberen. Bedankt voor de tip.

Bij mij gebeurt dit ook met zappen naar andere zender stond eerst op automatisch en nu op stereo gezet dan het ik er geen last van tv ontvanger via hdmi naar tv en optisch naar de tv naar de soundbar wie heeft er een oplossing voor

Ik vrees dat daar geen oplossing voor komt omdat KPN dat niet als een KPN-probleem ziet: zonder soundbar werkt 't immers goed. Zie ook mijn opmerking van 8 maanden geleden. 

Dat klopt henk maar zelfs via alleen de tv heb ik dit probleem dus ligt echt aan kpn 

Ik heb dit probleem af en aan al jaren. Op twee adressen. Soms is het een paar maanden weg. Nu weer veelvuldig. Niet zender afhankelijk. Soms elke paar minuten tot wel 5 seconden geen geluid. Geen andere apparaten dan via HDMI naar de TV. Andere HDMI kabel maakt geen verschil. TV ontvanger regelmatig geherstart, ook software opnieuw geïnstalleerd. Maakt allemaal niks uit, probleem blijft.

Ook eerder aan KPN gemeld. Maar het was ineens weer maanden goed. Nu dus elke  zoveel minuten een paar seconden geen geluid. Beeld hapert niet.

KPN, is dit nu eindelijk op te lossen. Het zoeken bij de thuisconfiguratie lijkt inmiddels niet logisch meer als zoveel mensen dit probleem hebben. Dan zit het in de verbinding, het signaal of de tv ontvanger (software of hardware). 

Ik heb dit ook al jaren, meestal enige tijd na een zenderwissel. Maar de laatste tijd vaker en regelmatig ook later in een programma. Ook na mijn verhuizing 7 jaar geleden is dit probleem meegegaan. Inmiddels ben ik een EB, een paar ontvangers, tv's en soundbar verder maar het probleem is er nog steeds. Ook mijn internetsnelheid is van 30 naar 220 Mb/s gegaan, zonder verbetering. KPN lijkt hier niets aan te kunnen of willen doen. Over een half jaar glasvezel, maar ook dat zal wel niets uitmaken. Ben er helaas al aardig aan gewend. Alleen bij radioluisteren via de optische aansluiting komt het niet voor, dat is storingsvrij. 🤔

Ik heb dit ook al jaren, meestal enige tijd na een zenderwissel. Maar de laatste tijd vaker en regelmatig ook later in een programma. Ook na mijn verhuizing 7 jaar geleden is dit probleem meegegaan. Inmiddels ben ik een EB, een paar ontvangers, tv's en soundbar verder maar het probleem is er nog steeds. Ook mijn internetsnelheid is van 30 naar 220 Mb/s gegaan, zonder verbetering. KPN lijkt hier niets aan te kunnen of willen doen. Over een half jaar glasvezel, maar ook dat zal wel niets uitmaken. Ben er helaas al aardig aan gewend. Alleen bij radioluisteren via de optische aansluiting komt het niet voor, dat is storingsvrij. 🤔

Ik heb al jarenlang glasvezel en op twee adressen hetzelfde euvel. Ik vermoed dat het óf in de ontvanger misgaat (daar lijk het het meest op omdat hij na een herstart het weer een tijdje beter doet) óf eerder in de signaaldistributie. In elk geval hebben de verschillende software updates van KPN niet geholpen.

Ik heb ook hetzelfde probleem. Nu steeds om de paar minuten terwijl ik naar de Bundesliga kijk op ARD. Al jaren hetzelfde, steeds stekkers eruit en opnieuw opstarten. Dat helpt soms tijdelijk, soms ook niet.

Wat kan ik hieraan doen?

Wat kan KPN hieraan doen?

Arnold

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb ook hetzelfde probleem. Nu steeds om de paar minuten terwijl ik naar de Bundesliga kijk op ARD. Al jaren hetzelfde, steeds stekkers eruit en opnieuw opstarten. Dat helpt soms tijdelijk, soms ook niet.

Wat kan ik hieraan doen?

Wat kan KPN hieraan doen?

Arnold

Dag @a3h6 Wat jammer dat je hier tegenaan loopt. Even om het verhaal helder te krijgen: je hebt dus een Home Cinema Set aangesloten en als je van zender wisselt valt het geluid vaak even weg? Of gebeurt het at random? Je geeft aan dat je de stekkers er uit haalt en opnieuw opstart. Zou je de ontvanger eens een frisse start willen geven? Hierbij laad je de software van de ontvanger opnieuw in en dat helpt vaak.