Beantwoord

geluid via home cinema

• 31 oktober 2012
  • 15 reacties
  • 13945 keer bekeken

De afstandbediening behorende bij de Motorola 1853 (de afstandbediening ervan werkt goed!!!) kun je ook instellen op je tv. Dan kun je het geluid van je tv met dezelfde afstandbediening regelen. So far so good. Dat werkt uitstekend, maar wij zijn gewend om het geluid met de home cinema installatie te laten horen. Probleem is dat ik nu twee afstandbedieningen moet gebruiken: die van de 1853 en die van de home cinema. Ook al sluit je de tv voor het geluid aan op de home cinema, de afstandbediening van de 1853 blijft alleen het tv-geluid regelen! Ik krijg het niet voor elkaar.

Over blijft de volgende oplossing: de afstandbediening niet afstemmen op de tv maar op de home cinema. Maar kan dat wel en zo ja: HOE ?

Of heeft iemand een ander idee?

Dit zijn de gegevens:

beeld: van Motorola 1853 naar Philips TV42pfl9632d_10

geluid: van Philips TV42pfl9632d_10 naar Philips HTS6600_12

icon

Beste antwoord door nicbie 17 november 2012, 19:13

De universele afstandbediening Logitech Harmony 300i kost bij Wehkamp momenteel maar € 22,00...

Bekijk origineel

15 reacties

De universele afstandbediening Logitech Harmony 300i kost bij Wehkamp momenteel maar € 22,00...

Is natuurlijk een idee....

Ik heb Philips (merk van tv en home cinema) dezelfde vraag gesteld, maar zij verwijzen naar de fabrikant van de afstandbediening. Tja en dan moet ik de Klantenservice van KPN benaderen; dat lijkt me niet zo'n goed idee.

Bedankt voor je suggestie nicbie!

Ik had deze thread nog niet gezien en heb zelf ook een vraag gesteld hierover: Ik zou al blij zijn als ik weet of het mogelijk is om de instelling van de afstandsbediening weer ongedaan te maken. Dus dat hij niet meer op mijn tv is afgestemd. Dus dat hij net als bij digitenne gewoon het volume regelt via de tv receiver.

Iemand ooit een oplossing gevonden? Ik heb precies hetzelfde probleem :-)

ik heb het zelfde probleem.

ook het tv geluid vind ik zacht, mijn home cinema moet ik echt een stuk harder zetten.

het geluids verschil tussen de kanalen is soms veelste veel, en dan het verschil met een radio zender is gewoon enorm.

nu zit ik de hele tijd met een andere afstand bediening.

niet erg handig dus.

het is sowiezo al raar dat je geen geluid instellingen hebt op de ontvanger

heeft iemand er al een oplossing voor?

dit was bij upc wel makkelijker:(

Iemand hier al een oplossing voor?

Zelf wil ik ook een nieuwe home cinema kopen met alle opties. Wil graag het tv geluid over de boxen horen. via optische kabel naar tv moet genoeg zijn toch?

Al een oplossing met de afstandsbedieningen of komt er gewoon weer.... een afstandsbediening bij?

Reputatie 7
Bij mij werkt dat goed!

Ik heb een Samsung TV en een Samsung Home Theater System (HTS) van alweer een paar jaar oud. De ontvanger is via HDMI aangesloten op de TV en via optische (TOSLink) kabel op het HTS (voor geluid). Daarnaast is ook het HTS via HDMI aangesloten op de TV (voor het afspelen van (BR) DVD's).

Ik kan prima TV kijken met alleen de ontvanger en TV ingeschakeld, maar voor mooier geluid (oa. DDS5.1, voor zover beschikbaar, bv. Discovery HD) schakel ik ook het HTS in. Om radio te luisteren gebruik ik alleen ontvanger en HTS.

Ik heb de KPN AB afgesteld op de TV. Maar als ik het HTS inschakel wordt het geluid van de TV automatisch uitgeschakeld en worden de aanpassingen van geluid (volume maar ook mute) via TV doorgegeven aan HTS.

Reputatie 7
Badge +16
Lucky you dan Henk. Ik heb ook een samsung tv met dezelfde schakeling die jij meldt maar ik kan het geluid helaas niet regelen met de KPN a.b. Het zou mooi zijn als de mogelijkheid werd geboden net als bij Digitenne je het geluid universeel kon laten regelen via de a.b. van KPN. Dat betekent dat de KPN tuner zelf de volume regeling kan instellen, met een mogelijkheid voor een Direct Out voor degene die dit niet willen. In zo'n geval hoef je dus nooit meer de a.b. van KPN in te stellen en werkt het op alle geluidsdragers waar de tuner op is aangesloten.

Reputatie 7
Ook ik bedien het volume van mijn home cinema set gewoon met de afstands bediening van KPN.

Ik heb dan wel geen Samsung apparatuur, maar Sony (zowel TV als home cinema set).

Op de TV is geconfigureerd dat de home cinema set automatisch aangezet wordt en op input vanaf TV gezet wordt en dat de volumeregeling via de TV plaatsvindt.

Ik weet niet of er wellicht ook dergelijke instellingen op een Samsung TV gedaan moeten worden.

Henk2304?

Reputatie 7
Ik heb geen specifieke instellingen gedaan. Ik zou graag willen dat mijn HTS automatisch uitschakelt als ik de TV uitzet. Daar is een instelling voor, maar die istie weer vergeten na uitschakelen. Dus dat schiet niet op.

Reputatie 4
Badge +3
Je zou hiervoor een master-slave stopcontact kunnen gebruiken. Je gebruikt dan de tv als master, en afhankelijk van de hoeveelheid energie die die gebruikt worden andere stopcontacten aan of uitgeschakeld. Iets dergelijks gebruik ik bij mijn pc, als die op standby gaat dan worden zo de printer en monitor uitgeschakeld.

Erg handig is dit overigens niet als je de HTS ook gebruikt om alleen muziek te luisteren.

Reputatie 7
Nee precies: wij luisteren ook naar de radio via 2260 > TOSLInk > HTS.

Als ik de HTS aanzet gaat de TV ook niet automatisch aan. Maar als ik een (BR)DVD in de HTS doe gaat de TV wel automatisch aan en begint de film te spelen. Wellicht dat in de nieuwere typen Samsung dit allemaal beter geregeld is. Zo heb ik ook nog geen Smart Hub-functie in m'n TV. Met zo'n Smart Hub kun je de TV heel nauwkeurig afstellen op de iTV-ontvanger, zodat je beiden (grotendeels) via de AB van de TV kunt bedienen. Maar goed: alles werkt verder nog prima, dus aan vervanging denk ik nog lang niet.

Ik heb een Samsung tv en een Sony home cinema, heb jij ook dat je geluid niet heel hard kan? Als ik bijv een harde schrijf aansluit op mijn home cin of via bluetooth direct muziek speel heb ik wel gennhard geluid. Ik heb gwn pas bij volume 40/45 geluid met de al bij 15 ofzo. Beetjenhet zelfde?
Reputatie 7
Nee, dat heb ik niet. Het geluid van radiouitzendingen (801 ev.) is wel  luider dan van TV-uitzendingen. Maar misschien komt dat ook een beetje omdat ik de radio vaak als achtergrond hebt aanstaan terwijl ik van een TV-uitzending wel goed wilt horen wat er gezegd wordt.

Verder schakelt de HTS vanzelf in de Dolby-stand (DDS5.1) zodra er een zender met Dolby is geselecteerd (704 - 710, 715, en TLC HD). Hoewel ik dat nergens direct aan zien kan ik bij zo'n zender niets meer veranderen aan de configuratie van de luisprekers en dat kan ik bij alle andere zenders wel.

Reageer