Beantwoord

geluid via versterker

Ik heb nieuwe versterker harman kardon via deze laat ik mijn geluid van de tv spelen.
rechter op alle veel HD of HD Glas zender vooral alle SBS RTL en nog wat meer is het geluid veel zachter.
Op de nederlandse zender in HD of HD Glas is dit niet het geval.
Ik speel dit alles via 'n optische uitgang aangesloten zowel op ontvanger als tv is dit het geval.
Weet iemand 'n oplossing?
Grt Alex
icon

Beste antwoord door PeterG 22 februari 2017, 14:37

Het verschil ontstaat doordat op de commerciële HD zenders er DD5.1 geluid wordt gebruikt en op overige TV- en radiozenders stereo wordt uitgezonden. Dit kan op een stereo versterker volumeverschil opleveren, maar op een surround is het verschil opvallender.
Hier is weinig aan aan te passen. Behalve het gebruik van je volumeknop.
Kom hierover ook op fora van andere providers deze opmerking tegen.

Er zit een optie aan te komen waardoor je in kunt stellen dat alle zenders bv. stereo output geven. Je kunt dan kiezen tussen DD5.1 of stereo.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Goedemiddag Alexander 2017.dat komt door de npo zenders Stereo zijn en de overige dolby suround. Daar gaan ze in de toekomst wat aan doen wanneer weet ik niet.
Reputatie 7
Het verschil ontstaat doordat op de commerciële HD zenders er DD5.1 geluid wordt gebruikt en op overige TV- en radiozenders stereo wordt uitgezonden. Dit kan op een stereo versterker volumeverschil opleveren, maar op een surround is het verschil opvallender.
Hier is weinig aan aan te passen. Behalve het gebruik van je volumeknop.
Kom hierover ook op fora van andere providers deze opmerking tegen.

Er zit een optie aan te komen waardoor je in kunt stellen dat alle zenders bv. stereo output geven. Je kunt dan kiezen tussen DD5.1 of stereo.
Reputatie 1
Badge
Op de arcadyan zit zelfs een instellingsmogelijkheid om tijdsproblemen met het geluid op te lossen.
Tijdsproblemen met het geluid is het effect dat je opmerkt als je iemand ziet spreken op tv en de mondbewegingen lopen niet gelijk met de gesproken woorden.

Het geluid vind ik heel goed, en ook het door mij verfoeide motorola vp1853 kan goed geluid doorgeven. Het is zelfs zo mooi dat het levens echt geluid voortbrengt. Gaat in een tv serie een deurbel, dan denk ik dat er iemand voor mijn voordeur staat.
Ik speel met een optische kabel vanuit mijn flatscreen naar mijn 5.1 dolby surround receiver. De arcadyan heb ik met hdmi aangesloten om mijn flatscreen.

Reageer