Geluid via versterker stoort Motorola 1960

• 29 april 2013
  • 2 reacties
  • 5684 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Ik heb mijn Digitale ontvanger (Motorola 1960) aangesloten op mijn versterker.

Het geluid komt zo dus over de versterker en bijbehorende boxen ipv via de televisie.

Echter zit er storing in dit geluid wat vooral te horen is als je in de buurt van een box zit.

Er zit zacht geknetter/gepiep door, alsof je naar een nestje jonge vogeltjes zit te luisteren. Dit is vooral goed te horen als er gesproken wordt, bij muziek is dit dus minder.

Dit gepiep is niet te horen als het geluid van de tv komt (aangesloten via hdmi).

Dit gepiep ik ook niet te horen als de versterker voor andere dingen gebruikt wordt (digitale ontvanger is uit) b.v.: Bluray speler/Video streamer.

Ik heb ook de andere ontvanger die ik heb geprobeerd, ook een 1960, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Ook andere aansluitingen van de digitale ontvanger geprobeerd:

- S/P-DIF

- Optisch

- Stereo uitgang

Dit geeft helaas hetzelfde resultaat.

Het enige wat ik dan ook kan bedenken is dat het signaal dat uitgestuurd wordt deze vervormingen al in zich heeft, of dat de digitale ontvanger icm mijn versterker problemen geeft.

Of is het een kenmerk van de 1960 dat dat zo'n slecht geluid geeft?

Toegegeven de ontvangers zijn ook al even oud (okt 2010), maar wel vreemd dat ze het  beide doen.

Ik ben ten einde raad, ik heb naar ik weet alles proberen uitsluiten, maar kom uiteindelijk bij het signaal uit de digitale ontvanger uit.

Help?!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste ief,

Deze storing is mij niet bekend met de 1960. Ik begrijp dat je vrijwel alles al hebt kunnen uitsluiten, daarom lijkt het me wel de moeite waard als we gaan testen met een ander type ontvanger. Afhankelijk van of je het opnemenpakket gebruikt kan ik de 1963 of de 1853 opsturen. Ik moet helaas benadrukken dat we hier geen verdere ondersteuning in kunnen bieden mocht het niet blijken te werken. Ik hoop op je begrip hierin.

Kun je in een privébericht je postcode, huisnummer en naam contractant sturen? Dan zorg ik dat een nieuwe tuner wordt opgestuurd. Ik hoor graag van je of daarmee het probleem is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Joran

Beste Joran,

bedankt voor je assistentie.

Ik heb de nieuwe ontvanger geinstalleerd en getest.

Helaas heeft dit niet de gehoopte verbetering mogen opleveren.

Het lijkt in de combinatie tussen de Digitale Ontvanger's manier van aansturen en mijn versterker te liggen dat dit geluid veroorzaakt.

Ik ga nog zoeken in de richting van mijn versterker en firmware of hier een oplossing in te vinden is.

Voor de volledigheid en naar andere gebruikers toe, ik gebruik een Sony Bravia BDV-E380 BLU-RAY HOME THEATRE SYSTEM.

Mocht iemand nog tips hebben, dan houd ik mij aanbevolen!

Reageer