Beantwoord

Geluid zacht via hdmi (Arris 5202)

  • 18 October 2019
  • 3 reacties
  • 641 keer bekeken

Ik heb pas een kpn ontvanger arris 5202 in gebruik genomen en het valt mij op dat het geluid heel zacht is via hdmi , kan dat harder gezet worden en graag hoe want zelfs met de soundbar op 50 is het slecht hoor.

Bedankt en groeten van Hans 

 

Admin: Bericht afgesplitst van Geluid via itv steeds zachter

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 October 2019, 13:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Ik heb het zelfde probleem en is al heel lang zo 

als je op de forum site kijk al zo een tweejaar

nog steeds geen oplossing jammer

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Hans, Roosje, welkom! Hoe hebben jullie beide de tv ontvanger aangesloten? Jij noemt al een soundbar, Hans. Gebruik jij ook aanvullende geluidsapparatuur, Roosje?

 

Als jullie beiden testen met alleen de tv ontvanger aangesloten op de tv, is het geluid dan wel goed? Zo ja, kijk in de instellingen van je geluidsapparatuur en/of tv of daar nog iets aangepast kan worden.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb sinds 3 dagen de “nieuwe” Arris 5202 en ook ik heb hetzelfde probleem, geluid is veel te zacht.

Om een nederlandse serie te bekijken moet het geluid veel harder dan normaal was (hiervoor Ziggo met SMARTcard in de TV).

Het is alleen als het geluid via de Arris5202 loopt, indien ik Netflix via de app op de TV (dus niet via de Arris) gebruik is het geluid weer goed.

De geluids-settings op de Arris zijn echt minimaal, het staat op auto en demping op 0 Db.

Ik heb een Sony TV (KD55A1) met ingebouwd soundsystem (wat heel goed werkt als ik niet gebruik maak van de Arris).

Iemand die hier iets mee kan?