+1
Ik heb sinds 3 dagen de “nieuwe” Arris 5202 en ook ik heb een probleem met het geluid, het is veel te zacht.
Om een nederlandse serie te bekijken moet het geluid veel harder dan normaal was (hiervoor Ziggo met SMARTcard in de TV).
Het is alleen als het geluid via de Arris5202 loopt, indien ik Netflix via de app op de TV (dus niet via de Arris) gebruik is het geluid weer goed.
De geluids-settings op de Arris zijn echt minimaal, het staat op auto en demping op 0 Db.
Ik heb een Sony TV (KD55A1) met ingebouwd soundsystem (wat heel goed werkt als ik niet gebruik maak van de Arris).
Iemand die hier iets mee kan?
Het lastige hierin is dat dit geen universeel probleem is. We zien dat dit bij de meeste klanten gewoon goed gaat. Daar ben ik er zelf, als voorbeeld, ook een van. Er zit bij mij geen verandering in geluidsniveau tussen mijn huidige 5202 en toen ik hier nog een 2260 had staan. De verwachting is op dit moment dat dit in komende release van de firmware verbeterd wordt. Maar wanneer die precies zal zijn is nog niet toe te zeggen.
We zijn op het moment bezig met de uitrol van het nieuwe tv menu. Dit is dus een nieuwe firmware release. Hopelijk verbetert dit ook de geluidservaring. Ik kan dit echter niet garanderen. Mocht het met de nieuwe firmware nog niet veranderd zijn, reset ook een keer de instellingen van je tv naar de fabrieksinstelling om te kijken of dat helpt.
Bekijk origineel