Beantwoord

Geluid zender Canvas trekt naar rechts (stereo), andere zenders wel goed

  • 12 June 2021
  • 12 reacties
  • 160 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

 

Het geluid van de belgische zender Canvas lijkt meer rechts te spelen dan links. Ik heb een simpele stereo opstelling. Op alle andere zenders werkt het wel goed. De kpn ontvanger is aangesloten via hdmi aan de tv en de geluidsversterker is aangesloten vanaf de tv. Ik heb ook al eens geprobeerd met een optische kabel vanuit de kpn ontvanger rechtstreeks naar de versterker en dit geeft hetzelfde probleem. Wanneer ik canvas afspeel op pc of tablet en zo via tv naar de versterker is het geluid wel goed. Het ligt dus echt aan hoe de kpn ontvanger het doorgeeft. Op alle andere zenders is het wel goed. De kpn ontvanger staat op stereo geluid ingesteld in de hdmi en optische instelling. Dus enkel het stereogeluid op canvas is slecht. Links is luider dan rechts.

icon

Beste antwoord door PeterG 14 June 2021, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Inderdaad. Stadion geluid is prima links en rechts gelijk. Commentator voor 90 % (?) op rechts.

Er zit ook een faseverschuiving in, zo lijkt het via de koptelefoon.

KPN doet echter niets met het geluid, dus dit gaat bij de VRT zo. Hebben ze mss een reden voor. Belgen zijn ondoorgrondelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @WimB204FT en @WimB204FT

Ik heb dit doorgezet! Dank jullie wel voor het doorgeven.

@Alex_P@WimB204FT 

Probleem is (lijkt) verholpen.

Het studiogeluid via de zender (30) is goed.

De wedstrijd is nu vervolgd op 31 Ketnet (na de hartstilstand van Erikson) en daar is het geluid nu wel goed.

Zat dus bij de Vlamingen en zeker niet bij KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Thanks @PeterG. Heb nog geen reactie gehad maar ik zal dit ook nog doorgeven.

Vannacht om ca. 00:40 weer een tijdje geluid wat uit fase. Tegen 01:00 ineens weer goed.

Die Vlamingen…. :confounded:

Reputatie 1

Hoi,

 

Het geluid is hier momenteel ook in orde.

Reputatie 7
Badge +24

Hier ook de bevestiging dat alles weer goed werkt!

Reputatie 1

Nu is het weer niet goed. Tja.

Inderdaad sinds een paar dagen weer terug :(

Het is weer fout. 

Even Macedonië-Nederland via Canvas HD aan maar geluid helt weer erg naar rechts.

Ook met de SD versie helt het geluid naar rechts. Wat mij sterkt in het vermoeden dat de bron toch de VRT is….

Ook via Digitenne (dus Canvas HD) geluid meer op rechts.

(geplaatst 18:53)

Reputatie 1

Via de vrt app op de chromecast is het geluid wel goed. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi allemaal, ik heb wederom een melding doorgezet.