Geluidsniveau bij HDGLAS is veel lager ??

• 3 juli 2015
  • 12 reacties
  • 277 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Beste KPN,

De laatste weken veel naar HDGlas gekeken op verzoek, wat mij verbaasd is dat het geluidsniveau bij HDGlas een stuk lager is dan bij de normale uitendingen.. Is dat Normaal ??

12 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Is mij bij familie ook opgevallen afgelopen week. Oom zei dat het normaal was. Hier thuis heb ik er geen last van.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Heeft dit te maken met Stereo en DD5.1 geluid?

Robin

Reputatie 7
, ik denk het niet. TS heeft het over sterkte verschil tussen de HD en HDglas kanalen. Beiden hebben 5.1.

Ik kan het verder niet beoordelen, want ik heb een koperaansluiting. Daarom had ik hier ook nog niet eerder gereageerd.

Reputatie 7
Ik lees nergens dat TS het heeft over een sterkte verschil tussen HD en HD-"Glas".

Misschien bedoelt hij met "normaal" wel de SD zenders en dan is ineens 5.1 wel een mogelijke oorzaak.

Reputatie 7
wjb schreef:
Ik lees nergens dat TS het heeft over een sterkte verschil tussen HD en HD-"Glas".

Misschien bedoelt hij met "normaal" wel de SD zenders en dan is ineens 5.1 wel een mogelijke oorzaak.

Dat leid ik er wel uit af. Maar dan nog kan ik HDglas niet beoordelen want ik heb het niet.

Er is wel een verschil in geluidsniveau tussen zenders met stereo geluid (sd en deel hd) en die met 5.1 geluid.

Reputatie 7
Dat is dan echt een aanname PeterG, ik maak dat echt nergens uit op.

Overigens meet ik geen significant verschil in geluidssterkte tussen HD en HD-"Glas".

Reputatie 2
Badge
Hoi allemaal,

met het geluid: zachter dan normaal, bedoel ik gewoon de geluidssterkte zoals hij is op de standaard, niet HD zenders!

Als ik overschakel van de basis, (nietHD zender) naar HD Glas, is het geluidsniveau een stuk lager en moet ik mijn TV harder zetten om op hetzelfde geluidsniveau te kunnen luisteren (bij alle HD zenders ervaar ik dit)  

Hoop dat het zo duidelijk is...

Reputatie 7
Dat was me al duidelijk hoor. ;)

Dat wordt veroorzaakt door Dolby Digital 5.1 dat wel bij een groot aantal HD en HD-"Glas" zenders gebruikt wordt, maar niet bij de SD zenders.

Reputatie 7
wjb schreef:
Dat is dan echt een aanname PeterG, ik maak dat echt nergens uit op.

Overigens meet ik geen significant verschil in geluidssterkte tussen HD en HD-"Glas".

Omdat het verschil in geluidssterkte tussen SD/HD stereo en HD Dolby 5.1 bekend is en hier al uitgebreid besproken, ging ik er écht van uit dat hier verschil tussen de 701/710 zenders en die tussen 661 en 670 ging.

Reputatie 7
Badge +13
Om eerlijk te zijn, dit was mij nog niet opgevallen.

Mijn gevoel zegt, dat het volume voldoende is.

Ik heb 701 en ook SD 1 etc. verborgen, dus kan hierdoor niet snel vergelijken.

Verder merk ik bij zappen ook niet een echt groot verschil.

Ik kan me nog herrinneren bij Ziggo, nu al weer 2 jaar geleden, dat het geluidsverschil tussen zenders groter was dan bij KPN.

Ik had bij Ziggo de Humax 5200C

Nu heb ik bij KPN 2x de Arris 2952.

Zou het ook aan de verschillende decoders kunnen liggen?

Reputatie 7
Als TS geen HCS/HTS heeft kan hij 't best in z'n TV alle Dolby-geluidsinstellingen uitzetten.

Reputatie 2
Badge
Bedankt voor alle tips

en sorry, ik had wel gezocht op het forum of er al eerder geschreven was over dit onderwerp, maar kon niks vinden, vandaar dat ik een nieuw topic heb gemaakt..!

(zal wel te weinig geduld gehad hebben met het zoeken..)

Reageer