Beantwoord

Geplande opnames in de lijst van opnames, en gemaakte opnames in de lijst van geplande opnames

• 6 september 2017
  • 17 reacties
  • 384 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Wie heeft er net als ik wel eens last van het volgende:
Soms staan geplande opnames in de lijst van gemaakte opnames, en soms staan gemaakte opnames in de lijst van geplande opnames.
Ik ben benieuwd of ik de enige ben...
icon

Beste antwoord door Maaike_ 8 september 2017, 17:36

@Katana321, welkom terug! Dit probleem komt niet heel vaak voor maar is ons wel bekend; met een reset is dit op te lossen 🙂 Er zijn 2 manieren om een reset uit te voeren, zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-ontvanger-resetten-176511#M13112 voor de gedetailleerde beschrijving.
Mocht deze reset geen effect hebben, laat het dan gerust hier weer weten. Dan help ik je alsnog verder!

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4
@Katana321, welkom terug! Dit probleem komt niet heel vaak voor maar is ons wel bekend; met een reset is dit op te lossen 🙂 Er zijn 2 manieren om een reset uit te voeren, zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-ontvanger-resetten-176511#M13112 voor de gedetailleerde beschrijving.
Mocht deze reset geen effect hebben, laat het dan gerust hier weer weten. Dan help ik je alsnog verder!

Reputatie 4
@Katana321; ik kom even peilen hoor 🙂 Heeft de reset het probleem opgelost?
Reputatie 6
Badge +2
Beste Maaike, nee ik heb de reset niet uitgevoerd. Dit heb ik niet gedaan omdat ik al zo vaak de ontvangers hier moet resetten om sync-problemen e.d. op te lossen. En zo groot vond ik het probleem nou ook weer niet. Uiteindelijk heeft het probleem zich vanzelf na een paar dagen opgelost.
Reputatie 4
Fijn dat het probleem zichzelf opgelost heeft!

Mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben bij andere vragen/storingen, voel je dan vrij om dit op ons Forum aan te geven 🙂 We helpen je graag verder.
Reputatie 7
Hier staat nu Spoorloos van komende maandag al in de lijst gemaakte opnames. Uiteraard met rood kruisje. Ga ervan uit dat het incidenteel is. Voor 1 ga ik vooralsnog niet resetten.
Moest 'm ook opnieuw inplannen. Ben benieuwd . . .
Reputatie 6
Badge +2
Hier nu ook weer een geplande opname in de lijst van gemaakte opnames.
Reputatie 4
@Katana321; gaat het om dezelfde opname als waar PeterG het over heeft?

Ik wil je dan nu toch vragen om de reset uit te voeren (ondanks het feit dat je dit vaker doet).
Er zijn 2 manieren om een reset uit te voeren, zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-ontvanger-resetten-176511#M13112 voor de gedetailleerde beschrijving. Ik hoor graag de uitslag hiervan!
Reputatie 6
Badge +2
@Maaike_ Nee, het was een andere opname. (Ben even kwijt welke).
Toevallig heb ik gisteren de tv-ontvanger een herstart gegeven vanwege een ander probleem. Ik heb net ff gekeken: nu is de geplande opname weg in de lijst van opnames.
Reputatie 4
@Katana321 Ah, goed te horen!

Deze week krijgen alle tv-ontvangers, met uitzondering van de 4K-ontvangers, een software-update. Daarmee zou dit euvel verholpen moeten zijn! Mocht het toch nog terugkomen, laat het gerust weer weten 🙂 Dan ga ik verder op onderzoek uit!
Reputatie 7
Sinds begin vorige week stond bij mij Eén-tegen-100 van afgelopen vrijdag bij de opgenomen programma's, terwijl het dus nog uitgezonden moest worden. Door de actie voor St. Maarten is het uiteindelijk zelfs helemaal niet uitgezonden, maar 't staat nog steeds in de lijst van opgenomen programma's. Enfin, vandaag of morgen komt update 7.0.29 beschikbaar en dan worden de ontvangers vast opnieuw gestart en zal 't probleem wel weer opgelost zijn. Mooi, dat we tegenwoordig (net als bij Windows) iedere maand een update krijgen zodat de ontvangers iedere maand vanzelf opnieuw gestart (en gesynchroniseerd) worden.
Reputatie 7
Ik kon de foute opname gewoon uit de lijst verwijderen 🔴
Reputatie 7
Ja, dat ik ook wel. Maar dat lukt niet (meer) in alle gevallen; Ogenschijnlijk foutief opgenomen herhalingen kon ik een paar firmwareversies geleden wel maar sinds de laatste (twee?) niet meer verwijderen en is de uit/aan truc de enige manier om ze weg te krijgen. Misschien dat deze bug in 7.0.29 weer rechtgezet wordt maar die heb ik nog niet.
Reputatie 6
Badge +2

Nog steeds doet dit probleem zich af en toe voor. Is natuurlijk geen groot probleem, maar wel irritant. Daarom toch maar weer een melding.
Reputatie 6
Badge +2

Nog steeds doet dit probleem zich af en toe voor. Is natuurlijk geen groot probleem, maar wel irritant. Daarom toch maar weer een melding.

@Maaike_ Ook nu weer...
Reputatie 6
Badge +2

@Maaike_ Ook nu weer...

Ook de afgelopen week verschillende keren dit probleem gehad.
Reputatie 6
Badge +2
Wie kan hier iets over zeggen? @Joran jij misschien?
Reputatie 7
Badge +28
Hmmm, ja, dit kan voorkomen. Als de synchronisatie tussen je apparaat en de opnameservers niet helemaal lekker loopt kan hij opnames op verkeerde plekken weergeven. Het is niet iets waar we op afstand wat aan kunnen doen. Als het gebeurt, reset je ontvanger. Een herstart is soms ook voldoende.

Reageer