Beantwoord

gesprek synchronsatie op tv

  • 8 September 2019
  • 7 reacties
  • 202 keer bekeken

Reputatie 2
Heb de laatste tijd veel last van het feit dat de synchronisatie van het gesproken woord en geluid niet overeen komen. Steeds naar instellingen, geluidsinstelingen voor optical en hdmi en bijstellen. Duurt of kort of maar even dan is het weer hetzelfde. Als ik reset, dus alles uit en stekker tv eruit dan is het wel weer een kort tijdje goed.
Is er nog een andere manier om hier wat aan te doen ?
icon

Beste antwoord door cornelis48 10 September 2019, 15:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen wel kom op het forum. mike44 ik zelf heeft de laatste dagen ook daar last van. bij instellingen geluid geweest even bij stellen even goed maar komt helaas weer terug ook naar Rezet decoder. ik hoop dat kpn er even naar kijk. straks komt er iemand van de webcare mede werkers hier langs.die zal daar wel er naar kijken. 😉
Reputatie 2
ok, bedankt, ben benieuwd
Kunnen jullie zenders noemen waarmee je dit hebt?

En het geluid via TV of via externe versterker/soundbar. En hoe is die laatste dan aangesloten? Via optical out van de kpn-decoder of optical out van de tv?

Gisteren bij CNN was de verslaggever ter plaatse niet synchroon. De studiopresentatie was wel synchroon. Dat ligt dan eerder bij de zender dan bij kpn.

(na installatie van mijn nieuwe Samsung tv moest ik het geluid naar de versterker, via optisch, wel met 200 ms vertragen)
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Peter vrijdag avond nog bij jinek op NPO 1.even bij stellen daan weer goed. Bij ons loop het geluid via HDMI kabel van tv naar homcinema.nooit last nu wel. Maar nu zondag weer prima 😉
Hoi @cornelis48 . Heb je hier nog steeds last van?
@Mike44 Is er bij jou ook sprake van een home cinema set of soundbar? Of gaat het rechtstreeks naar de tv? Staat de tuner trouwens op dolby of stereo?
Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag.Erwin bij ons loop het geluid nu goed zo als ik het al gezegd had loop een HDMI kabel van Sony 4k tv naar homcinema. en een HDMI kabel naar de decoder. ALS IK DE TV UIT ZET GAAT DE homcinema ook uit. En als ik de tv weer aan zet gaat de homcinema ook weer automaatiets aan. dus afwachten maar hoop dat het zo blijft. Groetjes van mij cor
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!