Beantwoord

Gesproken ondertiteling

• 4 maart 2018
  • 4 reacties
  • 4117 keer bekeken

Hallo, Ik kijk interactieve via mijn pc televisie. Ook is er een 'gewone' tv in huis. Alleen via mijn pc krijg ik een gesproken ondertiteling (op de tv niet). En dat is knap irritant omdat ondertitelde gezongen tekst dit ook krijgt. Een soort van navigatie systeem stem spreekt er dwars doorheen en de muziek is niet meer hoorbaar. Ik zag op het forum allerlei oplossingen maar die hadden alleen betrekking bij bij modems met opname mogelijkheden.. Ik zou graag de oplossing willen voor dit probleem.
icon

Beste antwoord door PeterG 5 maart 2018, 13:39

Ik heb aangegeven hoe.
De NPO zenders staan er elk 3 x in ( http://interactievetv.nl ):
Gewone versie
HD versie
versie met Gesproken Ondertiteling Service.

De NPO zenders met het geluid waarin de ondertitels voorgelezen worden staan net voor de Fox Sports zenders. Die NPO zenders moet je dus niet hebben.

Kies de NPO zenders met gewoon geluid staan na amc en ze worden worden door RTL 4, RTL 5, etc.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Maar één oplossing: bij ondertitelde muziek het gewone kanaal kiezen voor de NPO zender via de i-tv website op je laptop. En niet die met het GOS geluidsspoor.

Op TV krijg je gesproken ondertiteling via 191, 192 en 193 (kpn interactieve tv)
Ook dan bij muziek met ondertiteling het standaard kanaal voor NPO 1, 2 of 3 kiezen.
Ik kijk tv via i-tv website op mijn pc. Ook bij gewone ondertitelde programma's gebeurd het overigens. Ik heb er niet om gevraagd. Onbewust aangezet, denk ik. Uitzetten moet toch kunnen.
Reputatie 7
Ik heb aangegeven hoe.
De NPO zenders staan er elk 3 x in ( http://interactievetv.nl ):
Gewone versie
HD versie
versie met Gesproken Ondertiteling Service.

De NPO zenders met het geluid waarin de ondertitels voorgelezen worden staan net voor de Fox Sports zenders. Die NPO zenders moet je dus niet hebben.

Kies de NPO zenders met gewoon geluid staan na amc en ze worden worden door RTL 4, RTL 5, etc.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Oorzaken8! Ik kan me voorstellen dat dit bij muziek behoorlijk irritant is. Ben je er uitgekomen met Peters advies?

De zenders zijn te onderscheiden door het icoontje. De zenders met gesproken ondertitels hebben een spraakballonnetje in het icoontje staan;

Reageer