Beantwoord

Gesproken ondertiteling uitzetten

  • 26 November 2019
  • 16 reacties
  • 11033 keer bekeken

Op mijn witte kpn afstandsbediening is de groene knop bedoeld om een programma vanaf het begin te kijken. Hoe kan ik de gesproken ondertiteling dan uitzetten? 

 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door PeterG 29 March 2020, 16:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Zie nu dat wij geen digitenne hebben maar iTV. 

Zie nu dat wij geen digitenne hebben maar iTV. 

@Daniellem 
Dan is Gesproken ondertiteling een heel ander kanaalnummer.

De NPO’s met gewone geluid zitten op 1,2 en 3.
Die met gesproken ondertiteling zitten op 191, 192 en 193. (brandt geen hd ledje, maar ze zijn 720p voor de meelezers)

Hoi @Daniellem . Welkom op het forum.

Een mooie uitleg van @PeterG . Kun je daar iets mee? :-)

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben stel ze gerust!

Beste KPN moderator,

Ik heb op bepaalde kanalen wel en op andere geen geluid. Bijvoorbeeld heb ik op mijn TV geen geluid op de kanalen 1,2,3 waar ik NPO kijk. Daarom wijk ik uit naar de kanalen 191, 192 en 193., maar daar wordt dan de ondertiteling uitgesproken. Ik heb van alles geprobeerd. Bij geluidsinstellingen kan ik niet HDMI instelling niet bewaren, en ook niet met stereo combineren. Ik heb tv-ontvanger, box en modem uitgeschakeld, gewacht en dan modem, tv-onvanger en box weer ingeschakeld. Niets hielp

 

Veel dank voor Uw advies!

Ik denk dat je apparaat (gebruik je een los apparaat voor het geluid??) Dolby geluid niet ondersteunt via optische verbinding.

Zet zowel bij HDMI als bij Optical het geluid op 'stereo’, selecteer bewaren (vakje wordt groen) en druk dan op de ok knop om de instelling vast te leggen. Dan krijg via 1, 2 en 3 geluid in stereo zonder uitgesproken ondertitels.

p.s. heb je nog een Motorola ontvanger?

 

Dank!

Dat instellen lukt mij juist niet.

Ik heb:

een EXPERIA box van een jaar of drie oud (modem voor de WIFI etc.)

een Philips TV van juni 2009

een box van ARCADYAN productiedatum 14 mei 2016

ik gebruik een HDMI kabel voor verbinden TV en ARCADYAN box

 

Nogmaals dank voor meer advies

 

 

 

 

Hoe staat het geluid dan nu bij zowel HDMI als OPTICAL ingesteld?

Zet de Arcadyan even minimaal 30 seconden uit met de schakelaar op de achterkant. Lukt het als ie dan weer is opgestart de geluidsuitvoer voor HDMI wel op stereo te zetten?

Hoe oud is de tv eigenlijk? Een tv mag nml geen probleem hebben met Dolby aanvoer. Dat zou ie gewoon stereo (een tv heeft maar 2 speakertjes) moeten weergeven.

Hoi @Chamoeda . Ben je verder gekomen met de tips van @PeterG ?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben weet je mij te vinden.

Nee, helaas ben ik niet verder gekomen. De adviezen die ik kreeg hielpen niet, want see handelingen die werden voorgesteld had ik al verricht. Ik zou het toch graag oplossen. Kunnwe dat nu proberen te doen? Zou je mijn berichten nog een keer willen doorlezen? Dan hoef ik niet voor een tweede keer alles door te geven. Ik had namelijk al aangegeven dat ik alle drie betrokken apparaten talloze malen uitgezet en weer opgestart had, en ook heb ik twee keer gemeld dat mijn tv van 2009 is. Kunnen we het nog een keer proberen? Ik ben al bijna vier weken alleen ziek thuis en heel fijn als mijn TV wel bruikbaar zouzijn. Bij voorbaat heel veel dank! 

Nogmaals, een TV moet gewoon geluid geven ongeacht de instelling Dolby of Stereo.

Dat ie het niet doet geeft aan dat de TV stuk is. Test het a.j.b. eerst op een andere tv of doe het geluid via een versterker.

Heb je nog een scartkabel in huis? Sluit de boel dan eens met die kabel aan.

Heb je een koptelefoon met mini-jack in huis, dan kun je het testen via de mini-jack aansluiting op de achterkant.

Mijn mening: TV stuk. Een TV uit 2009 is ook best behoorlijk oud. En vast ook nog HDready.

P. S.

Bij Hdmi uitgang wanneer groen: geluidprioriteit Dolby en ik kan dat niet veranderen. Er staat ook nog bij

Volume stereo only kanalen 0 db

Bij Optical wanneer groen: geluidprioriteit streo

Heel graag een oplossing. Veel dank!

 

Het zou makkelijker zijn om hierover te kunnen spre4. Niet schrijven. 

Dank!

Wat is een skartkael? Ik gebruik nu een Hdmi, dat is niet voldoende? If nuet meer? 

 

Hoe komt het dat ik op andere kanalen wel geluid heb? En ook wel NPO 1, 2 en 3 met geluid op 191, 183, 193 heb? (Alleen wordt dus de ondertiteling dan meegelezen, zie eerder.)

Is mijn TV dan idd toch stuk? Of ligt het dan toch aan de instellingen of aan het gebruik van een skartkabel.

Als het niet nodig is koop ik liever geen nieuwe tv. 

P.s. Wat is HDready?

Ik heb gezien aan de achterkant van de Arcadyan wat een scartkabel moet zijn. Ben nu aan het zoeken of ik ergens zo'n kabel heb liggen nog. 

Ik heb een tv, en kan dus niet een andere uitproberen. 

SCART bestaat al 39 jaar… dus als je voor 2010 al tv keek met een losse ontvanger / videorecorder / dvd-speler zul je scart-kabel gebruikt hebben.

Ik vermoed zó maar dat het via de scart (i.p.v. hdmi) wél werkt.

Beste oplossing: nieuwe tv (als je mijn mening wilt)

Wat is het type nummer van je tv?